دانلود پایان نامه

وب سایت تأئیر قوى بر اعتماد مشترى هاى بالقوه دارد. یک طراحى حرفه اى، متن مناسب با نوشتار خوب، اطلاعات مفید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت مى شود. به مردم مى فهماند که شما داراى دانش و به روز هستید. اگر در طراحى یک سایت با کیفیت و داراى اطلاعات مفید هزینه شود، مردم حتما تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
دلیل دوم– وب سایت باعث مى شود شرکت در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
تا آوریل سال 2002 میلادى، فقط در آمریکا، 166 میلیون نفر از مردم روى خط بوده اند. برخى از آنها در جستجوى محصولات و خدمات هستند. با داشتن یک سایت وب، شرکت براى دنیایى از فرصتها براى دسترسى مردمى که غیر از سایت شما راهى دیگر براى رسیدن به شرکت ندارند آماده مى شود. با کلیک ساده موس، هر کسى مى تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت دسترسى داشته باشد.
دلیل سوم– وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت را فراهم مى کند.
براى بسیارى از تجارتها، یک منبع حیاتى براى یافتن مشتریان جدید، ارجاع سایرین است. داشتن وب سایت این امکان را فراهم مى کند که مردم به راحتى سایت شما را به دیگران ارجاع دهند. آدرس وب سایت راحت تر از شماره تلفن به خاطر مى ماند بعلاوه دادن راه هاى مختلف تماس به مردم، امکان برقرارى تماس را بیشتر مى کند.
دلیل چهارم– وب سایت یک ابزار قوى فروش است.
فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتى یک راه بسیار عالى براى افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمى و سهل الوصول که هزینه آن خیلى کمتر از یک فروشگاه آجرى است دارید ضمن اینکه مردم بیشترى امکان دسترسى به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما، امکان وادار شدن مردم به کلیک روى دکمه خرید را افزایش مى دهد. هرچند که شما از طریق اینترنت نتوانید فروش انجام دهید، وب سایت یک سرمایه مهم است. وب سایت یک شروع براى متقاعد کردن بازدید کنندگان به نیاز آنها به محصولات است.
دلیل پنجم – وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات مى شود.
اضافه کردن آدرس وب سایت در تبلیغات، کارت تجارى و امضاء شرکت، یک راه خوب براى جلب مشترى است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک مى کند که هر زمان که در مورد شما مى شنوند و یا تبلیغات شما را مى بینند، به پیام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سایت شما راحت تر از نوشتن نامه یا رفتن به مغازه یا حتى تلفن زدن به است. مردم اطلاعات شما را به راحتى دریافت مى کنند و نیازى نیست براى آقاى فروشنده براى کمک صبر کنند. همچنین بازدید از وب سایت خیلى راحت است چون هیچ معذوریتى وجود ندارد و بازدید کنندگان تحت فشار نیستند.
دلیل ششم – وب سایت کمک مى کند با مشتریان بالقوه در ارتباط بود.
عده زیادى وجود دارند که به آنچه ارائه مى شود علاقمند هستند ولى هم اکنون براى خرید آمادگى نداشته باشند. باید با آنها در ارتباط بود تا زمانى که آنها براى خرید آمادگى یافتند، با خبر شد. وب سایت یک روش عالى براى تسهیل این فرآیند است. می توان از طریق وب سایت آدرس تماس مشتریان بالقوه را جمع آورى کرد(شولتز و همکاران، 2009).
ب)پست الکترونیک
پست الکترونیک، بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار دائمی تبدیل می کند. برخلاف نامه های معمولی، در این شیوه هیچ هزینه‌ای صرف تولیدات، مواد خام یا پست نمی‌شود. به عبارت دیگر با بازاریابی الکترونیکی شما می‌توانید به سادگی روابط جدیدی را بر اساس ارزش های مشتریان خود پایه‌گذاری کنید و مطمئن باشید که این روابط، حامی و مکمل نام شرکت و عامل متمایز کننده‌ی شما از شرکت‌های رقیب خواهد بود. روش‌های ارتباطی شما می‌تواند شامل خبرنامه، تبلیغات اختصاصی محصولات و خدمات، اطلاعیه فروش، معرفی خدمات جدید، دعوتنامه به مناسبت مراسم مختلف، کارت‌های تبریک و بسیار بیشتراز اینها باشد.
ج)اس ام اس:
تلفن های همراه که ابتدا وسیله ساده ای برای برقراری ارتباطات میان فردی بودند، با ابداع سیستم هایی نظیراس ام اس، وپ انقلابی را در ارائه خدمات اطلاع رسانی و حتی امور بانکی بوجود آوردند. از عمر استفاده از تلفنهای همراه برای انجام کارهای بانکی به یک دهه نمی رسد اما در همین مدت کوتاه پیشرفتهای مهمی در این زمینه رخ داده که نوید دهنده گسترش روزافزونتر این رشته جدید از بانکداری الکترونیک است. آنچه در این میان جالب توجه است پیشتازی اروپا، آسیا و منطقه خاورمیانه در برابر آمریکا و اقیانوسیه می باشد. به گونه ای که شماری از بانکهای منطقه از جمله در هند و کویت بخش بزرگی از خدمات خود را بر این سرویس متمرکز کرده اند. با توجه به راحتی کار و جا افتادن فرهنگ اس ام اس در بین مردم، خدمت جدید بانکها در قالب سرویس پیام کوتاه اس ام اس با استقبال بیشتری نسبت به سرویس وپ مواجه شده است. اکنون انتخاب اول بانکها در اروپا در ارایه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه تاکید بر اس ام اس است. چرا که برای استفاده از خدمت “بانکداری از طریق سرویس پیام کوتاه تلفن همراه” کافی است سرویس اس ام اس کاربر فعال باشد و برخلاف سیستم وپ مشتری نیازی به شماره گیری، اتصال به اینترنت، فعال کردن دیتا و استفاده از نوع گوشی بخصوص و از همه سخت تر تنظیم آن ندارد. پس مزیت مهم اس ام اس بانک که نباید آن را فراموش کرد: “امکان استفاده از هرنوع تلفن همراه” بوده و فقط لازم است که مشتری امکان ارسال اس ام اس داشته باشد. “بانکداری از طریق پیام کوتاه ” این قابلیت را دارد که به محض دریافت پیام کوتاه از طریق تلفن همراه مشتری، خدمات بانکی مورد انتظار او را انجام دهد. خدمات بانکی که براساس سرویس پیام کوتاه تلفن همراه ارائه می شود شامل: دریافت و مشاهده موجودی، انواع حسابهای ارزی و ریالی در هر لحظه و به درخواست مشتری، پرداخت قبض خدمات شهری، انتقال وجه و همچنین دریافت نرخ روزانه ارز، انواع صورتحسابها اطلاع رسانی شرایط جدید و… می باشد.
پیام های یکطرفه و دوطرفه
روش کار بانکداری از طریق پیام کوتاه به صورت یکطرفه و دوطرفه می باشد. “پیام کوتاه یک طرفه” بدین معناست که با فعال کردن این سرویس از طریق سایت بانک مربوطه قادر خواهید بود به محض هر واریز یا برداشت (تراکنش) از وضعیت حسابتان بر روی گوشی تلفن همراه مطلع شوید. اما در نوع “پیام کوتاه دو طرفه” به درخواست شما و از طریق ارسال اس ام اس، اطلاعات مورد نیاز برای شما ارسال می شود. برای استفاده از خدمات بانکی از طریق پیام کوتاه لازم است پس از درج کد مخصوص، پیامتان را به شماره تلفنی که بانک در اختیار شما می گذارد. لحظاتی پس از ارسال پیام، یک پیام کوتاه برای شما فرستاده می شود که حاوی اطلاعات مورد نظرتان می باشد.
د)تلفنبانک:
یکی از سامانه های مهم اطلاع رسانی می باشد که بصورت لحظه ای و بدون وقفه در تمامی ساعات شبانه روز اطلاعات لازم را درخصوص خدمات الکترونیکی مشتریان ارائه می نماید:
از مهمترین این خدمات می توان به شرح ذیل نام برد:
الف– ارائه خدمات تلفنی و فاکس
ب-اعلام موجودی مشتریان