بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید – پایانامه

دانلود پایان نامه

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالعه تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و  ارزیابی های خرید

تکه ای از متن پایان نامه :

 

چهارم این که مسئولیت اجتماعی انگیزه ارتباط با مصرف کنندگان را به شرکت ها   می دهد.فعالیت های مسئولیت اجتماعی باعث تشویق مصرف کنندگان برای خرید محصولات و خدمات می گردد. کمپانی لویی ویتان محصولات سازگار با محیط زیست را تولید کرده و از این طریق توانسته مشتریان را به خرید محصولات لوکس خود ترغیب نماید .(Dodes & Schechner ,2009,126).

در انتها شرکتهایی که تمرکزشان روی حفاظت از محیط زیست می باشد می توانند هزینه های تولیدشان را کاهش داده ، همچنین شرکت ها با اقدامات داوطلبانه مسئولیت اجتماعی ،قوانین و مقرراتی سفت و سختی که به صورت استاندارد تحمیل شده می باشد را کاهش می دهند. ( Bradsher & Revkin, 2001,42)

2-27 تأثیر مسئولیت اجتماعی در بازاریابی و رفتار خرید مصرف کننده

نتایج حاصل از پژوهش ها نشان می دهد که به کارگیری الگوهای ارزشی و اخلاقی در شرکت های خصوصی به درک بهتر خواسته های مصرف کنندگان کمک نموده و منجر به مطالعه و تأمین نیاز های آنها شده می باشد به طوری که با تأثیر بر رفتار خرید مصرف کنندگان آنها را به خرید محصولات شرکت ترغیب نموده و میزان سودآوری شرکت ها را افزایش داده می باشد . در پژوهشی که توسط گازنته و رانچهود در سال 2000 انجام شده آمده می باشد که در بلند مدت با افزایش فعالیت های اخلاقی در شرکت ،احساس توانمندی و اعتماد مصرف کنندگان به محصولات افزایش یافته که علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت ، رضایت مشتریان را فراهم کرده می باشد . در مطالعه موردی که میزان مسئولیت اجتماعی را در خرده فروشان مواد غذایی انگلستان مطالعه کرده ، نشان می دهد که تمامی فروشگاه های موادغذایی به مسئولیت اجتماعی به عنوان عنصر جدایی ناپذیر و هسته اصلی کارمی نگرند و در اقدام یافته اند که با درک مسئولیت اجتماعی رضایت همه ذینفعان را فراهم می کنند و ارتباطات بازاریابی هم تقویت می گردد.

از پژوهش های صورت گرفته مشخص می گردد که در واقع خرید ، واکنش احساسی مصرف کننده به تولیدکنندگانی بوده که با رعایت مسئولیت اجتماعی خود به ارزش های اخلاقی جامعه به صورت عملی پایبند بوده اند.

وظیفه یک شرکت ایجاب می کند که با تشخیص خواسته های هدف بازار به صورت مؤثرتر از رقبا به تأمین آنها بپردازد.در این راه اگر شرکت بخواهد مشتریانش را نگهداری کند و یا به تعداد آنها بیفزاید، راهی غیر از ایجاد تصویر مطلوب اجتماعی از خود ندارد. شرکت هایی که بتوانند از خود چنین تصویری را در ذهن مصرف کننده به جا بگذارند به نتایجی زیرا افزایش اعتماد مصرف کننده ،افزایش فروش، سودآوری ،رضایت مشتری ، رضایت عموم جامعه دست یافته اند (  Parck,2005 ,45) .در نتیجه    می توان متوجه گردید که برای پایبندی به مسئولیت اجتماعی و محدویت های قانونی لحاظ کردن آنها در بیانیه و مأموریت سازمان کافی نیست ، بلکه بایستی این موارد به عنوان جزئی از برنامه راهبردی و راهکارهای بازاریابی شرکت ها

 مطالعه تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی: مطالعه تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید