فیلم 300

2010

بی‌بی‌سی فارسی با انتشار این تحلیل نوشت: در دو فیلم «روبوکاب» و «۳۰۰: رستاخیز یک امپراتوری» که اکنون بر پرده سینماهای آمریکاست، ایران‌ستیزی به وضوح به چشم می‌خورد؛ در روبوکاب با تروریست‌های ایرانی روبرو هستیم که تولید ماشین‌های جنگی را توجیه می‌کنند؛ کار به جایی رسیده که بچه‌های کوچک ایرانی هم تروریست هستند. در فیلم «۳۰۰: رستاخیز یک امپراطوری»، با چهره‌ای خشن و سبعانه از ایرانیان
ادامه جدول جدول شماره 4-10-1- گزارش تحلیل فیلمهای ضد ایرانی سینمائی آمریکا دوران هخامنشی روبرو می‌شویم، ایرانیانی که به غارت، تجاوز و آتش‌زنی آتن، مهد تمدن اروپا می‌پردازند.امیر گنجوی تحلیلگر بی‌بی‌سی می‌افزاید: تصاویر فوق بدون شک حس خوبی به بیننده ایرانی نمی‌دهد. تازه این انتهای ماجرا نیست، «سپتامبرهای شیراز» با بازی سلما هایک هم در راه است،‌فیلمی که به نوعی دیگر در فکر دیوسازی ایرانی‌هاست. به نظر می‌آید که «آرگو» پایان راه نبود و موجی جدید از ایران‌ستیزی در هالیوود شکل گرفته است. فیلم جدید ۳۰۰ که ادامه‌ای بر فیلم پیشین این مجموعه است، به داستان جنگ‌های ایران و یونان می‌پردازد.ای‌بی‌سی خاطرنشان کرد: با وجود جذابیت بخش اکشن فیلم، به عنوان یک ایرانی چیزی که به راستی آزار دهنده است چهره بدوی و خشن ایرانیان در این فیلم است. خشایارشا، با بدن نیمه برهنه و قد بلند خود، بیننده را یاد غول علاءالدین می‌اندازد، با این تفاوت که خوشمزگی آن را هم ندارد و فقط مثل یک جانی هانیبال در فکر کشتار است. ارتش ملخی ایران بی‌نهایت بی‌کفایت و ضعیف است و تنها ویژگی مثبت آن زیاد بودن آن است؛ همانند فیلم‌های رامبو و راکی، ‌این ملخ‌ها به وسیله قهرمانان یونانی تارو مار می‌شوند و با هر «اسپری» شلیک شده عده زیادی از آنها هلاک می‌شوند.در ادامه این تحلیل آمده است: دلایل شکل‌گیری این گونه تصاویر تحقیرکننده در سینما چیست؟ می‌توان این تصاویر را در راستای نظریات شرق‌شناسی ادوارد سعید قرائت کرد و ادعا کرد که استریوتایپ کردن و ایجاد تصاویر هیولایی از شرق پروژه‌ای است از جانب غرب در جهت حفظ نظام استعمار. هالیوود با استریوتایپ کردن منفی شرق، ایرانی‌ها را مبدل به انسان‌هایی می‌کند که وحشی هستند و در نتیجه محتاج به کمک و یاری. 2-300

2014

سري دوم فيلم ۳۰۰ اين باربا نام «۳۰۰: نبرد آرتيميس» ساخته مي شود وقرار است سال ۲۰۱۳در سطح گسترده اكران شود وماجراي آن مربوط است به نبرد دريايي ايران و يونان كه درآخربه شكست سپاهيان ايران و بازگشت خشايارشاه به ايران مي انجامد. فيلمنامه اين فيلم براساس رماني از«فرانك ميلر» نوشته شده است. از جمله بازيگران فيلم، فرشاد فرهت بازيگر متواري ايراني است كه به تازگي هم درفيلم ضد ايراني «كشتي فضايي» نقش يك پاسدار را به عهده دارد.تصویری بود که از ارتش ایران در زمان جنگ با اسکندر یونانی نشان داده می شد. در این ارتش همه جور موجود و هیولایی به چشم می خورد. سربازان سیاه پوست که مشخص نیست در آن زمان در کجای ایران زندگی می کردند! و البته خود خشایارشاه که خود را خدا می خواند! همه ما می دانیم که ایرانیان در زمان وقوع این جنگ یکتاپرست بودند(زرتشتی) و هیچگاه خشایارشاه خود را خدا ننامید اما او در این فیلم بارها این جمله را تکرار می کند.
ادامه جدول جدول شماره 4-10-1- گزارش تحلیل فیلمهای ضد ایرانی سینمائی آمریکا سریال ایرانیوم

نوشته ای دیگر :   تحلیل گفتمان دیپلماسی عمومی ورسانه ای ایران و آمریکا طی سال 1390 الی 1392- قسمت 10
2014

رافائل شور

شهره آغداشلو ایرانیومنام فیلم مستندی۶۰دقیقه‌ای است که توسط رافائل شور ساخته شده است، این فیلم در مصاحبه با کارشناسان امور ایرانو ناراضیان سیاسی ایرانی، به «سیاست های حکومت ایراناز جمله پیگیری سلاح های اتمیو حمایت از گروه هایی همچون حماسو حزب‌الله لبنانمی‌پردازد و نسبت به تهدیدی که ایران متوجه جهان می‌کند، هشدار داده است.
مستند ایرانیوم با یک بیان اغراق آمیز ایران را یک کشور تروریستی معرفی می کند و اینکه این کشور در طی 30 سال انقلاب در حال دست یابی به بمب اتمی است و هرچه سریعتر باید جلوی این کشور خون آشام !!! گرفته شود و الا باید منتظر اتفاقات بزرگی بود.صحنه هایی از اعدام زنی در ایران و به دنبال آن صحنه های مقابله نیروهای امنیتی با اغتشاش گران سال 88 و سپس سنگسار زنی در ایران و بلافاصله پس از اینکه ترس به جان مخاطب افتاد صحنه ای از سان دیدن فرمانده کل قوا از نیروهای ارتشی روش خوبی برای تخریب شخصیتی وی است.
شهره آغداشلو در پاسخ به این سوال که چرا در این فیلم همکاری داشته است با لحنی که آمیخته با غرور و افتخار بود اظهار داشت: بله این کار را عامدانه انجام دادم و صدای خودم به زبان انگلیسی را در اختیار این مستند قرار دادم. شرایط

2011

مریم کشاورز