دانلود پایانامه ارشد در رابطه با : بررسی تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن

دانلود پایان نامه

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  مطالعه تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن

تکه ای از متن پایان نامه :

ذخیره آذوقه، ساختمان مسکن یا تهیه البسه را بهتر و غنی تر می سازد. به نظر او هر تعلیمی که علم و اقدام را از یکدیگر جدا کند موفقیت نتواند داشت. (شاتو، 1355، ص299)

دریک محیط آموزشی مجهز تأثیر مربی در مقام تسهیل کننده، در آموزش و پروش خردسالان یک اصل اساسی دیگر می باشد. دیویی(1950)در آن چیز که که احتمالا اولین مدارس آزمایشی پیش دبستانی در امریکا بوده می باشد، تغییرات قابل ملاحظه ای در تربیت معلمان داد. او تاکید می نمود که مربیان را بایستی به صورتی تربیت نمود که روحیه پژوهش فعال برای یادگیری را در کودکان برانگیزند وتسهیل کنند، نه اینکه صرفا به یک کلاس مملو از کودک که نشسته و منفعل هستند، درس بدهند. به اعتقاد او تأثیر معلم درکلاس پاسخ دادن، طرفداری کردن و رهبری کردن هر کودک در کشف محیط و فرصت های آموزشی مربوط به موضوع هایی می باشد که روزانه با در نظر داشتن علایق و توانایی های رشدی کودک انتخاب می گردد. (آلن، 1370، ص47)

 

ژان پیاژه (1980 – 1896)

ژان پیاژه درسال1896 در نوشاتل[1]، سوئیس متولد گردید. وی کودکی، جدی و بسیارباهوش بود. در سن ده سالگی اولین مقاله علمی خود را در مورد پرنده کوچکی (گنجشک آلبینو[2]) که در پارک محل زندگی خود مورد مشاهده قرارداده بود، نوشت. پیاژه درست قبل از سن بیست و یک سالگی متجاوز از بیست مقاله در رشته جانورشناسی منتشر نمود. به طور اختصار، پیاژه از نظر هوشی در دوران کودکی و نوجوانی اش پیشرسی نادری را از خود نشان داده می باشد. علی رغم علاقه و توجه اولیه اش به علوم طبیعی، پیاژه جوان،  پیاژه برای رفع این قبیل ابهامات با بهره گیری از جامعه تحقیقی و نمونه های مشاهداتی وسیع تری، مطالعاتش را به صورت تازه ای آغاز نمود و از طریق تکرار، به جای انجام تجربه ای منفرد، شواهد کافی جمع آوری نمود و توانست به عنوان مشهورترین نظریه پرداز در زمینه رشد هوشی و شناختی در دنیای امروز به همگان شناسانده گردد. (همان، ص126)

پیاژه برای شکل دهی تعریف عمومی خود از هوش ازمفهوم انجام اقدام و دست کاری اشیاء محیط به وسیله کودک بهره گیری نموده  وچنین می گوید: «هوش نمونه ای ویژه از سازگاری بیولوژیکی می باشد، و دیگر این که “هوش شکلی از تعادل شناختی می باشد. ” عبارت تعادل [3] از فیزیک گرفته شده و به معنای توازن و تراز بین ساختارهای ذهنی فعلی و آتی شخص می باشد. از دیدگاه پیاژه از طریق این جریان می باشد که کودک با خبرهای تازه مواجه می گردد و فعالانه کوشش در جهت ارتباط دادن آنها با دانسته های قبلی خود دارد و به این ترتیب به سطح جدیدی از تعادل (هوش) می رسد. از دیدگاه پیاژه می توان رشد هوش را به صعود از پلکانی تشبیه نمود که هر پله نشان دهنده یک حالت توازن در جهت تعادل جویی می باشد. همان طور که فرد پله ها را می پیماید، در حقیقت به سوی سازش [4]در حرکت می باشد. جریان عبور فرد از هر پلکان که در[1]. Neuchatel , Switzerland

[2]. Albino sparrow

[3]. Equilibrium

[4]. Adaptadition

 مطالعه تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه روانشناسی گرایش پیش از دبستان: مطالعه تحلیلی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا و سنجش میزان آگاهی مدیران و مربیان مراکز پیش از دبستان نسبت به عناصر اساسی برنامه درسی آن