دانلود پایان نامه ارشد با موضوع جرم در قوانین تاجیکستان

دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه تطبیقی جرم در قرآن و قوانین تاجیکستان 

تکه ای از متن پایان نامه :

نژاد به طرف مقابل[1] هم از آن قبیل جنایت ها محسوب می شوند.

ح. اقدام های بِی آتسِد: کردار های که نتیجه عملی شدن آن، قتل جمعی، تخریب طبیعت، تغییر اقلیم و غیره خواهد بود. این اقدام با بهره گیری از سلاح های اتمی، شیمیائی ایجاد می گردد[2].

و دیگر عناوینی که اقسام جرم ها را از آدم ربای تا قتل و غیره شامل می گردد،  با نام های خاص خود به عنوان مجرم در آن اقدام بهره گیری می گردد. لذا گاه از واژه های روسی و یا انگلسی هم برای معرفی جرم و مجرم استعمال می گردد که عناوین ترور، تجاوز، آدم ربایی، اوباشی، وَندَلیزم از آن موارد می باشند[3].

 

بند2. واژه هایی که در قرآن به مفهوم جرم آمده می باشد:

بعضی از اژه های که در آیات قرآن به معنی و مفهوم جرم آمده اند عبارت اند از: «ذنب، عصیان، اثم، سیئه، حرام، خطیئه، فسق».

ذنب: به معنی دُم و دنباله می باشد، زیرا هر اقدام خلافى یک نوع پى‏آمد و دنباله به عنوان مجازات اخروى یا دنیوى دارد ذنب نامیده می شوند. در قرآن کریم این واژه در معانی و مشتقات گوناگون حدود 35 مورد آمده می باشد، به عنوان مثال: در آیه 9 سوره تکویر: «بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ» و آیه«وَلَهُمْ عَلَیَّ ذَنبٌ فَأَخَافُ أَن یَقْتُلُون» و آنها را بر عهده من جرمى می باشد[4] – آنان بر ضد من [ادّعاى‏] گناهى دارند[5]، در معنی گناه و جرم آمده می باشد. اما علامه این آیه را به این شکل ترجمه کرده می باشد که موسی گفت: فرعونیان خونى بر گردن من دارند- و در ادامه این مطلب را هم اشاره دارند که – یا آنکه اصلا ذنب در اینجا معناى گناه ندارد، بلکه به همان معناى لغوى خود استعمال شده (راغب در مفردات مى‏گوید: کلمه” ذنب” در اصل به معناى گرفتن

مطالعه تطبیقی جرم در قرآن و قوانین تاجیکستان

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه