تحقیق (پایان نامه) : مدلسازی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری

استراتژی موفق تجاری :

استراتژی موفق تجاری یک فایده دیگر می باشد که بیان آن به صورت کمی مشکل است. بینش بهترتجاری یعنی اینکه شما می توانید مشتریان خود را بهتر بفهمید، بنابراین می توانید محصولات خود، استراتژی های بازاریابی، و در نتیجه سطوح پشتیانی را وفق دهید. ابزارهای جدیدتر e-CRM تمایل دارند که تحلیل بهتری داشته باشند، بنابراین می توان فواید اطلاعات مشتری که در آن ها ذخیره شده است را به دست آورید. سد اصلی در برابر بدست آوردن بینش تجاری بهتر، در حقیقت خود ابزار نیست، ولی در حقیقت از اطلاعات موجود، به خوبی استفاده و بهره برداری نمی شود. به عنوان مثال بسیاری از سازمان های پشتیبانی هستند که یک رویه برای شناسایی و نظارت موضوعات اصلی که مشتریان در مورد آنها تماس می گیرند، ندارند (Russell & Lehman, 2001 ).

2 6) اثرات اینترنت بر e-CRM

اینترنت به عنوان وسیله ای کارا از نظر هزینه، جهت دستیابی به مشتریان جدید و قدیم مطرح شده است. از اطلاعات جزئی یک بروشور ساده گرفته تا پروژه های پیچیده تجارت الکترونیک را می توان بر روی اینترنت قرار داد. با صرف هزینه کمتر، مشتریان امکان قرار دادن و استفاده از اطلاعات (با هر مقدار جزئیات) را پیدا کرده اند. بنابراین از دیدگاه مشتریان، اطلاعات، مربوط و اختصاصی تر شده و به صورت شبانه روزی قابل دسترس می باشد.

برای سازمانی که به دنبال مسائل بازاریابی است، اینترنت می تواند به عنوان یک ابزار اقتصادی جهت نظرسنجی از مشتریان درباره کالاها و خدمات جدید مطرح شود. این امر شرکت ها را قادر به شناخت زودتر فرصت های بازار و بالطبع طراحی بهتر محصولات جدید می کند. مشتریان می توانند محصولات را از طریق اینترنت سفارش دهند حتی مستقیماً مبلغ را پرداخت کنند، به همین صورت تعاملات بین شرکت ها و مشتریان به اینترنت کشیده می شود. مشتریان می توانند از وضعیت سفارش خود، در هر زمان و در هر مکان، مطلع گردند. سفارش های اینترنتی، در وقت مشتری صرفه جویی می کند و صرفه جویی در مخارج شرکت ها را نیز به دنبال دارد. زیرا لازم نیست سفارش ها تشریفات سنتی را پشت سر گذارند.

پایان نامه مدلسازی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در کارخانه ها (عوامل رضایت مندی مشتریان )

متن کامل در سایت زیر