منابع و ماخذ پایان نامه نرم افزار، Technology، کسب و کار

Based on VR/CGTechnology, International Journal of Architectural Computing, Vol. 1, No. 4, pp. 461-469.
61. Wakabayashi, M., (2002)Urban Space and Cyberspace: Urban Environment in the Age of Media and Information Technology, International Journal of Japanese Sociology, Vol. 11, No. 1, pp. 6-18.
62. Van Veen, H. A. H. C., Distler, H. K Braun, S. J and Biilthogg, H. H.,( 1998) Navigating through a virtual city: Using virtual reality technology to study human action and perception, Computer Review, Vol. 22, No. 1, pp. 27-51..
63. Thorns, D. C.,( 2001) The Transformation of Cities: Urban Theory and Urban Life, New York, Palgrave, 2002.
64. Graham, S., and A. Aurigi,( 1997). Virtual Cities, Social Polarization and the Crisis in Urban Public Space’, Journal of Urban Technology, Vol. 4, No. 1, pp. 19-52.
65. Damaskopoulos,p.& Evgeniou, T.,( 2003) Adoption of new economy practices by SMEs In Eastern Europe, European management journal, vol. 21,No. 2.
66. Neeregaard P( 1992).,microcomputers in small & medium-size companies: Benefits Achieved and Problems Encountered, Proceedings of the third Australian Conference on information system, Wollongong.
67. Hadjimanolis A.,( 1999) Barriers to Innovation for SMEs in a small less Developed country (Cyprus) , Technovation, vol. 19, No. 9.
68. Lawrence,K.L.,(1997) Factors inhibiting the utilization of electronic commerce facilities in Tasmanian small-to-medium sized enterprises. In:8th Australasian Conference on Information Systems ,pp.587-597.
69. Fathian, M. ,Akhavan, P. , Hoorali, M.( 2008) E-readiness assessment of non-profit ICT SMEs in a developing country: The case of Iran, Technovation, Vol. 28. pp: 578-590.
70. Brown , M. M. , Brudney , J. L. (2003). “Learning Organizations in the Public Sector” , Public Administration Review , Vol. 63 , No. 1.
71. Hughes , O., & et al. (2002). “Public management and Administration” , Palgrave Mcmillan , third Edition.
72. Chaty , L., & Girlanda , C. (2002). “Toward on Electronic Administration? Local Information Systems or the Web Modernization of Local Administration”, International review of Administrative Sciences , Vol. 68, No. 1.
ضمایم : پرسشنامه تحقیق
بسمه تعالی
پاسخگوی گرامی؛
با سلام و احترام
پرسشنامهای که پیش روی شماست، جهت انجام پروژه پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان ” مطالعه بسترهای استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک در زاهدان با رویکرد الگو برداری ” طراحی شده است.
این پرسشنامه مبتنی بر 2 بخش کلی است:
بخش اول مربوط به اطلاعات کلی جمعیت شناختی پاسخ دهنده می باشد.
بخش دوم مربوط به سوالات اصلی پرسشنامه است. ضمن اینکه سئوالات مطرح شده دارای طیف اهمیت 5 گزینهای است. شما میبایست میزان موافقت خود را با هر یک از سئوالات با علامت زدن داخل یکی از گزینههای “بسیار کم”، “کم”، “متوسط”، “زیاد”، یا “بسیار زیاد” نشان دهید.
گروه تحقیق این اطمینان را به شما میدهد که این پرسشنامه به صورت بی نام و پاسخهای آن تنها جهت انجام تحقیق مذکور مورد استفاده قرار میگیرد و هیچ گونه استفاده دیگری قرار نخواهد داشت.
” قطعاً ارائه پاسخ‌های دقیق حضرتعالی به عنوان یکی از صاحبنظران این حوزه، بر غنای هرچه بیشتر تحقیق خواهد افزود و تسریع در تکمیل و عودت پرسشنامه موجب تشکر و امتنان خواهد بود.”
با تشکر
گروه تحقیق
بخش اول: اطلاعات جمعیت شناختی
جنسیت:
مرد
زن
تحصیلات:
کاردانی
کارشناسی
کارشناسی ارشد و بالاتر
سابقه کار در حوزه فناوری اطلاعات:
کمتر از 5 سال
5 تا 10 سال
10 تا 15 سال
بیشتر از 15 سال
بخش دوم: سئوالات پرسشنامه
نظر خود را درباره هر یک از موارد ذیل بیان نمایید
ردیف
ابعاد و شاخص های (مولفه های) موثر
بسیار کم
کم
متوسط
زیاد
بسیار زیاد
بعد زیر ساخت فنی سازمان
1
شبکه
میزان گستردگی شبکه اینترانت سازمان
2
سخت افزار
سطح فناوری تجهیزات بکار گرفته شده در شبکه ها و سیستم های الکترونیکی سازمان
3
ضریب نفوذ سخت افزارهای بکارگرفته شده در شبکه ها و سیستم های الکترونیکی سازمان
4
پشتیبانی و امنیت
سخت افزار
میزان تدوین و بکارگیری استانداردها و خط مشی های امنیتی لازم
5
میزان بکارگیری نرم افزارهای امنیتی مناسب
6
میزان توجه و اهتمام سازمان به حفظ حریم شخصی افراد
بعد سیستم ها و خدمات
7
ویژگی های کارکردی
نرم افزار
میزان پوشش دهی گسترده کسب و کار
8
میزان رضایت کاربران از کار با نرم افزار
9
میزان پوشش اطلاعات
ویژگی های نرم افزار
میزان تولید و توسعه نرم افزارهای سازمان
10
قابلیت اجرای نرم افزارهای سازمان
11
ارایه خدمات الکترونیکی
میزان بهره گیری از وبسایت ها و پورتال های مناسب
12
تامین و بروز رسانی محتوای مناسب و مکفی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی شهروندان
بعد زیر ساخت غیر فنی سازمان
13
مدیریت و راهبردهای
کسب و کار IT
برنامهریزی دقیق و راهبردی متناسب با محیط تجاری سازمان
14
میزان هماهنگی ایجاد شده بین بخش های مختلف درگیر با پروژه
15
میزان تدوین چشم انداز و سیاست های مرتبط با بخش IT
16
میزان حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد سازمان از پروژه
17
میزان تدوین و اجرای دستورالعمل ها و قوانین مرتبط با IT در سطح سازمان
18
نیروی انسانی IT
میزان آموزش فناوری اطلاعات به کارکنان سازمان
19
میزان بهره گیری سازمان از نیروی کار متخصص و آشنا به سیستمهای و شبکه های الکترونیکی
20
سطح توانایی عملی متخصصین فناوری اطلاعات
بعد فرهنگی و اجتماعی
21
آموزش و توسعه
میزان آموزش های ارایه شده به مردم در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات
22
فراهم نمودن زمینه‌های آموزش و توانمند‌سازی برای پرسنل سازمان
23
توسعه سواد اجتماعی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات
24
میزان تشویق و ترغیب های ارایه شده به مردم برای استفاده از خدمات الکترونیکی
25
دسترسی و تعامل
میزان تعامل و تراکنش های کاربران با وبسایت و پورتال های سازمان
26
قابلیت دسترسی سریع و آسان به وبسایت و پورتال های سازمان
27
میزان همکاری سازمان با نهادهای ذیربط و مرتبط (همچون پارک های علم و فناوری، مراکز تحقیق و توسعه و …)
بعد اقتصادی
28
پشتیبانی خدمات الکترونیکی
میزان کیفیت و قیمت اتصال به شبکه های ارتباطاتی و اطلاعاتی سازمان
29
میزان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات الکترونیکی
30
ارایه مشاوره و حمایت های سازمان از خدمات IT محور به عموم مردم
31
سایر
میزان مالکیت تجهیزات و زیر ساخت های تکنولوژیکی سازمان
32
میزان ارزش افزوده ایجاد شده بواسطه توسعه و گسترش خدمات الکترونیکی
33
تعداد معاملات انجام شده به روش الکترونیکی
34
اتخاذ سیاست‌های تشویقی و حمایتی به منظور جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
35
میزان برون‌سپاری عملیات اجرایی پروژه‌های توسع? خدمات الکترونیک به بخش خصوصی
36
میزان امکان‌سنجی های انجام شده در خصوص ایجاد منابع درآمد پایدار یا تأمین بخشی از هزینه‌ها از طریق ارائ? خدمات الکترونیک
37
میزان سرمایه گذاری های انجام شده در زیرساخت‌های ارتباطی- شبکه‌ای سازمان
38
میزان پیش‌بینی و ارائ? راهکارهای تأمین منابع مالی- اعتباری از سوی نهادهای بالادست
بعد جغرافیایی و مکانی
39
GIS
مسیریابی بهینه خدمات شهری
40
میزان تحلیل های انجام شده در خصوص مدیریت مکانی و زمانی شهری
41
مکان یابی و مکان گزینی بهینه علمی دفاتر بر مبنای تراکم و نیاز نواحی مختلف شهر
The University of Sistan & Baluchestan
Graduate School
M.A Thesis in Information Technology Management (MIT)
Tendency: Total Quality management
Title:
Study of E-Municipality’s Establishment and Developments Platforms in Zahedan with the Benchmarking
Superviser:
Dr. Noor Mohammad Yaqoubi
Advisor:
Dr. Habibollah Salarzehi
Researched by:
Mokhtar Shahraki
Aug 2011
Abstract:
After technologies relevant to information and communications technology found their way into our daily lives, concepts such as electronic government and electronic city became popular all over the world containing a broad range of subjects. Electronic municipality is one of the major foundations of electronic city and the main goal of its implementation is increasing municipalities’ service provision to full time, 24 hours a day and 7 days a week, in order to fulfill citizens’ needs. However, how to achieve such an important goal is a huge challenge for experts and specialists of this subject. Therefore, in the current research researchers examine and discuss foundations of implementation and development of electronic municipality in the city of Zahedan. For this purpose foundations of implementation and development of Zahedan electronic municipality and its relevant indicators in comparison with efficient model were identified with the aid of a modeling approach and based on comparison of existing foundations of Zahedan city with one of efficient models in the country, Isfahan electronic municipality model, and also using opinions of experts and specialists of both provinces.
Results of research shows that foundations of implementation and development for readiness of Zahedan electronic municipality includes 6 aspects as follows: technical foundation, non-technical foundation, systems and services, economical aspect, geographical and location aspects, cultural and social aspects from which there is a significant gap between technical foundation and social cultural aspect. Furthermore, Zahedan model has a significant gap with the efficient model comparing indicators such as education and development (including all its sub-indicators), availability and interaction (including all its sub-indicators), network, support and hardware security, GIS (particularly the sub-indicator of extent of analysis carried out on city time and place management), and also in average IT human resources indicator. Finally, resolutions and

دیدگاهتان را بنویسید