آیا اینستاگرام، جای مناسبی برای تجارت شماست؟

اینستاگرام، جای مناسبی واسه تجارت شماس؟ ( تبلیغات در اینستاگرام )

این روزا اینستاگرام به رشد خود ادامه می دهد و کسب وکارها هم واسه بهره بردن از فواید اون درحال ملحق شدن به این اپلیکیشن حیرت انگیز هستن. اگه با تعجب از خودتون می­پرسید که تجارت شما باید در اینستاگرام باشه یا خیر، بدونین که راه درستی رو در پیش گرفته اید. این رو می بگیم چون دلایل این کار، کمی پیچیده تر از آنچیزی هستن که ممکنه فکر کنین.

جون سالم به در بردن از تجارت در دنیایی که امروزه تکنولوژی اون رو به پیش می راند، به توانایی یه سازمان واسه شناسایی، جلب کردن و نگه داشتن مشتریائی وابسته که تقاضاهایشان به سرعت تغییر می کنه.

فرقی نمی کنه که شما در تجارت کوچیکی مشغول باشین یا یه سازمان چند ملیتی با دامنه ی دسترسی جهانی هستین، سریع ترین راه واسه دسترسی به مشتریان، تدوین و پیشرفت ی یه روش مؤثر در بازاریابی رسانه های اجتماعیه.

مشتری های همیشه وصل امروزی

تکنولوژی حتی روش ی کسب وکار مردم رو تغییر داده. مصرف کنندگان امروزه بسیار باخبر هستن و رابطه مستمری با دنیای آنلاین دارن. این خیلی مهمه که واسه ساختن بخش بزرگ کسب وکار خودتون با دنیای به سرعت در حال تغییر بازاریابی رسانه های اجتماعی همگام شید.

به چه دلیل بازاریابی رسانه های اجتماعی؟

یه دقیقه از هر چهار دقیقه وقت گذرانی در اینترنت، تو یه شبکه ی اجتماعی صرف می شه. فقط یه لحظه به این واقعیت فکر کنین، رقم فوق العاده ای واسه مشتریان بالقوه ایه که کسب وکارها می تونن به خود جلب کنن و اونا رو نشونه روند. نمی توان رد کرد که هر تجارتی باید یاد بگیره که تاکتیک های کوتاه یه مدت رو واسه یه بازاریابی آنلاین مؤثر پیشرفت دهد و هم واسه تبلیغ کردن اجناس و خدمات خود بر یه روش دراز مدت تمرکز کنه.

براساس گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی سال ۲۰۱۵ که از طرف شرکت رسانه ای سوشیال اگزمینر (Social Examiner) منتشر شد و ۳۷۰۰ بازاریاب رو در سراسر جهان مورد پیمایش قرار داده بود، تقریباً همه پاسخگویان (۹۶ درصد) گفتن که از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنن.

اهمیت برخورداری از یه روش خوب آماده شده واسه بازاریابی رسانه های اجتماعی از این واقعیت رو می شه که ۹۲ درصد از آدمایی که مورد پیمایش قرار گرفته بودن اقرار کردن که بازاریابی رسانه های اجتماعی رو به عنوان عنصری مهم واسه رشد کسب وکار به حساب می بیارن. این آمار سال به سال در حال رشده.

رشد شبکه های اجتماعی

رتبه بندی رشد شبکه اجتماعی در سال های ۲۰۱۴-۲۰۱۵

طبق شاخص وب جهانی (Global Web Index) اینستاگرام یکی از سریع ترین شبکه های اجتماعی روبه رشده. رتبه بندی های خاص شبکه ها با نظمی نزولی در زیر نشون داده شده ان:

پینترست (بیشتر از ۹۷ درصد)

تامبلر (بیشتر از ۹۵ درصد)

اینستاگرام (بیشتر از ۴۷ درصد)

اینستاگرام: یه وسیله راحت و دم دستی واسه جلب مشارکت مصرف کننده

اینستاگرام، پنجمین شبکه اجتماعی بزرگ در مورد مالکیت حساب و فعالیت کاربریه. از سپتامبر ۲۰۱۵ این شبکه، کاربران فعالی داشت. اینستاگرام یه روش ی بسیار چشمی واسه به اشتراک گذاری و تعامله که بر عکس ها ویدئوهای کوتاه متمرکزه.

ویدیو یه وسیله مهم در بازاریابیه، طوری که ۵۷ درصد از بازاریاب ها از ویدیو در بازاریابی خود استفاده می کنن و براساس گزارش سوشیال اگزمینر، ۷۲ درصد بازاریاب ها برنامه ریزی می کنن تا استفاده ی خود از فوت وفن های بازاریابی بر اساس ویدیو رو زیاد کنن.

براساس تحقیقی از طرف شرکت تحقیقات بازار فارستر (Forrester)، اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک یا توئیتر، از سطوح فوق العاده بالاتری (۴۰۰ درصد) در تعاملات کاربر- برند برخورداره.

روش هدف دار مؤثر در بازاریابی آنلاین

وقتی دارین روش هدف دار بازاریابی آنلاین خودتون رو می سازید، ازطوفان فکری استفاده کنین و اهداف مشخصی رو واسه کسب وکارتون تنظیم کنین. رها کردن مسائل بدون برنامه ریزی و نقشه، دستور عملی واسه حضوری نه خیلی گرم و فعاله که اندازه فروش رو بالا نخواد کشید یا مشتریان رو به وفاداری تشویق نمیکنه. ارزش های برند خود ا از راه این مجراها ترفیع و پیشرفت بدید و می بینید که این کار به مشارکت فعالانه فالورها و مشتریان منجر می شه. به طور خلاصه، اگه محتوای توجه برانگیز تولید کنین، تضمین کرده اید که با مخاطب هدفتون در تماس هستین.

حضور مؤثر در اینستاگرام و امتیازات اون

کسب وکارها با به کار گیری این پلتفرم، عواید با ارزشی رو به دست آورده ان. به هنگام شروع کردن تدوین یه روش هدف دار، این چند واقعیت رو یادتون باشه:

باخبر شدن از برند رو بالا ببرین: به مشتری ها این امکان رو بدین تا نگاه خلاصه به روش ی کار شما بندازن، این کار اعتماد ایجاد می کنه.

بر فروش تمرکز نکنین: تعامل با مشتری و بازخورد گرفتن از اون رو در اولویت بذارین.

ثابت قدم باشین: با فعال و منظم بودن، شانس پیروی وفادارانه رو از طرف مشتری­ها پیشرفت بدید.

روش هدف دار متمرکز بر موبایل: اینستاگرام به شما امکان می دهد تا از راه موبایل با مصرف کنندگان در تماس باشین.

موبایل

گرانت مونرو، نویسنده و مدیرعامل FlashStock Technology میگه آینده ی رسانه های اجتماعی، چشمی و تجسمیه. در آینده، دیگه وقتی مانند حال حاضر وجود نداره تا تازه شروع کنین و از اینستاگرام استفاده کنین تا پایگاه مصرف کنندگان خود رو تقویت کنین.

از داستان های موفق بازاریابی یاد بگیرین

کمپین های برنده های بزرگ رو به دقت مورد مشاهده بذارین. واسه نام بردن از تنها چند نمونه از این شرکت ها می توان به بن ان جری، استارباکس، نایک و ان بی ای اشاره کرد. این برنده ها کانون توجه خود رو بر گسترش و تبلیغ ارزش برند متمرکز کردن و از فوت وفن هایی مانند مسابقه، عکس های هیجان انگیز و تصاویر پیشت صحنه در فرایندهای خلاقانه خود استفاده کردن. داشتن تعامل بیشتر با مشتریان به معنی دنبال کننده بیشتر و رشد کسب وکاره. رسانه های اجتماعی هم می تونن همین کار رو واسه تجارت خود بکنن، یعنی وقتی یاد بگیرن که چیجوری از اون به راه مفید بودن استفاده کنن.

این شرکت ها اجناس گسترده و متفاوتی دارن، با این همه همه اونا به اهمیت اینستاگرام به عنوان یه وسیله بازاریابی اجتماعی پی برده ان. اگه شما تاجری هستین که می خواهید به میلیون ها مشتری بالقوه برسین و روندی از فالو کردن وفادارانه رو بسازین، برند خودتون رو از راه حضور خلاقانه در اینستاگرام تبلیغ کنین.

PDF : تبلیغات در ایىستاگرام