Posted on

 

بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

بازاریابی محتوا

اینفوگرافیک: سئو داخلی وب سایت – بهینه سازی مطلب

سعید رهبری

۳۲

۱۲

۲ ۰۱۰۰

ویژگی های یه مطلب خوب چیه؟ ً اولین موضوع داشتن یه موضوع جذاب واسه مخاطب و روان بودن نثره. اما این کافی نیس. ممکنه شما یه پست وبلاگی بسیار فوق العاده و جذاب تولید کنین و با این وجود خوانندگان چندانی به سراغ اون نیایند. پس مشکل از کجاس؟ ساده س!! شما باید کاری کنین که مخاطبان خیلی راحت بتونن مطلب شما رو در موتورهای جستجوگر پیدا کنن. پس باید اصول استاندارد سئو واسه یه مطلب رو رعایت کنین و بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک کنین تا راحت تر موضوع مطلب شما رو مشخص کنن و رتبه بهتری به مطلب شما بدن. در اینفوگرافیک زیر می خوایم به بررسی راهکارهای بهینه سازی یه پست بپردازیم و با یه راهنمای قدم به قدم به شما بگیم که چیجوری می تونید با بهتر کردن محتوای داخلی وب سایت خود یه قدم بزرگ در جهت سئوی بهتر وردارین.

رمز و راز سئو داخلی سایت

۱۴ عامل کلیدی واسه سئوی درون صفحه که هم موتورهای جستجو و هم کاربران دوست دارن

 تگ عنوان رو با کلید واژه خود شروع کنین

تگ عنوان شما مهمترین المان سئوی درون صفحه ای حساب می شه.

هر چقدر که کلید واژه شما در تگ عنوان زودتر بیاد، واسه موتورهای جستجو اهمیّت بیشتری داره.

نشانی شما باید واسه موتورهای جستجو بهینه شه

از نشانی های پیچیده دوری کنین:

novin.com/tarikh/dastebandi/onvan

عوضش یه نشانی کوتاه داشته باشین و از کلید واژه خود استفاده کنین:

novin.com/kalameye-kelidi

تحقیقات نشون داده که نشانی های کوتاه به داشتن رتبه بهتری در گوگل کمک می کنن.

به عنوان خود، صفات و جزئیات اضافه کنین

،”افـزودن کلمـاتـی مثل “۲۰۱۶”، “بهترین”، “راهنما” و “نقد و بررسی” می تونه در رتبه بهتر واسه کلمات کلیدی دم بلند موثر واقع شه.

عنوان خود رو داخل تگ <H1> بذارین

تگ H1 نشون دهنده عنوان شـماست. بیشتر سیستم های مدیریت محتوا (مثل وردپرس) به صورت خودکار تگ رو به پست اضافه می ‍کنن. اما ممکنه بعضی از قالب ها این تنظیمات رو دستکاری کنن. کد وب سایت خود رو بررسی کنین تا مطمئن شید عنوان شما تگ H1 رو دریافت می کنه.

با محتوای چند رسانه ای کاربر رو تحت تاثیر بذارین

استفاده تصویر، ویدیو، نمودار و … می تونه اندازه پرش شما رو کم کنه و کاربر رو بیشتر در صفحه نگه داره. این دو اصلی ترین معیارها در تعامل با کاربر هستن که در رتبه وب سایت شما تاثیر مستقیم می گذارن.

زیر تیترها رو داخل تگ <H2> بذارین

کلید واژه مورد هدف خود رو دست کم یه بار در زیر تیترها بذارین… و این زیرتیترها رو داخل تگ بذارین.

در ۱۰۰ کلمه اول پست از کلید واژه خود استفاده کنین

کلید واژه شما باید در ۱۰۰ کلمه اول مقاله به کار رفته باشه.

طراحی عکس العمل گرا

گوگل در سال ۲۰۱۵ جریمه سایت های مخالف با گـوشی رو شروع کرد. و به احـتمال زیاد، این جریمه ها در آینده بیشتر هم می شه. پس اگه می خواهید رتبه سایت شما زیاد شه، لازمه از طراحی عکس العمل گرا استفاده کنین.

از لینک های خارجی استفاده کنین

لینک های خارجی به صفحات در رابطه یه نشونه از ارتباطه که به گوگل کمک می کنه تا موضوع صفحه شما رو مشخص کنه. تحقیقی تازه نشون داده صفحاتی که لینک به بقیه سایت ها دارن از صفحاتی که لینک خارجی ندارن رتبه بهتری پیدا می کنن.

لینک های داخلی

دو یا سه لینک داخلی درون هر پست خود بذارین. اگه می خواهید یه نمونه بسیار خوب از لینک سازی داخلی رو ببینین، به سایت ویکیپدیا مراجعه کنین.

هشت نکته واسه بهینه سازی فرم ورود کاربر

سرعت سایت رو بهینه کنین

گوگل اعلام کرده که سرعت سایت یکی از معیارهای رتـبه بندیه. سایت مانـچ وب هم به این پی برده که ۷۵% از کاربران دوباره به وب سایتی سر نمی زنند که بارگذاری اون بیشتر از ۴ ثانیه طول می کشد. شما می تونید سرعت وب سایت خود رو با به کار گیری CDN، فشرده کردن تصاویر و جابجایی به یه هاست سریع تر زیاد کنین.

کلمات کلیدی LSI رو در پست خود پخش کنین

کلمات کلیدی LSI لغات هم معنی با کلید واژه شما هستن که گوگل واسه مشخص کردن موضوع صفحه از اونا استفاده می کنه. (و شایدً کیفیت صفحه) اونا رو در تموم مطالب خود پخش کنین.

بهینه سازی تصاویر

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بذارین

دکمه های شبکه های اجتماعی ممکنه یه نقش مستقیم در رتبه بندی سایت شما نداشته باشن، اما باعث می شن که چشم های بیشتری محتوای شما رو ببینن و چشم های بیشتر یعنی شانس لینک گرفتن شما بیشتر می شه. نتیجه یه تحقیق از برات ادج نشون داد که دکمه های روشن اشتراک گذاری می تونن تا %۷۰۰ اندازه اشتراک گذاری رو زیاد کنن.

محتوای بلند بفرستین

“این گفته معروف سئو که “بلندا قدرته تو یه تحقیق از بک لینکو تائید شد و مشخص گشت که محتواهای طولانی، رتبه حتماً بالاتری رو در صفحه اول گوگل از اون خود می کنن.

بک لینک

زمان موندن کاربر رو زیاد کنین

اگه بازدیدکننده بلافاصـله بعد از فرود به صفحه، دکمه برگشت رو بزنه، نـشانه اون هستش که مطلب شما کیفیت پایینی داره. واسه همینه که گوگل آمار ”زمان موندن” رو بکار می گیرد تا کیفیت محتوای شما رو سبک سنگین کنه. پس با نوشتن متون طولانی و درگیرکننده، زمان موندن کاربران در سایت خود رو زیاد کنین.

*   *   *

ترجمه شده به وسیله نوین

واسه مطالعه بیشتر در مورد بازاریابی، طراحی و سئو به وب سایت نوین مراجعه کنین:

منابع

بک لینکو  – یوزِبیلیتی گیک  –  نیوز مدیا کمپینز  –  استفان اسپنسر  –  وب پرو نیوز  – مانچ وب  – اربیت مدیا-  افیلیوروما  – رنک اگزکیوتیوز  – یوست  – کیوردکلیکر  – اسپیدی سئو  – سی کوئین دیزاین  – سرپیک  -برات ادج  -بریک مارکتینگ

سئو