بررسی هاوال ۲۰۱۷ H6; کراس اووری پر فروش در راه بازار ایران

هاوال H6 یکی از اون موارد نادریه که اگه یه کارشناس باتجربه به مراسم رونمایی از این خودرو دعوت شه، نمی تونه حدس بزنه که دقیقا با چه خودرویی مواجه می شه.

هاوال H6 یه مدل جدید ساخته شده به وسیله بهترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند در کشور چینه و اگه در بازارهای نوظهور عرضه شه، شاید با استقبال خوبی روبرو می شه.

از جمله رقبای اصلی این خودرو می شه به حریفان یکم مثل: تویوتا راو۴، هیوندای توسان و مزداCX-5 اشاره کرد که نشون می دهد هاوال وارد نبردی سخت با حریفان کره ای، ژاپنی و اروپایی شده.

این خودرو محبوب ترین محصول برند هاواله که به لطف فروش گسترده در بزرگترین بازار خودروی دنیا یعنی کشور چین، تونسته به رتبه پنجم پرفروش ترین SUV دنیا برسه.

این خودرو چهره ای دلپذیر داره که اونو مدیون طراحی خوب به وسیله مسئول طراحی ب ام و X5 یعنی آقای 'Pierre Leclercq' است. ظاهر این خودرو پیشگامانه نیس اما اقتباس شده هم نیس و کلا از طراحی خوب بهره مند شده.

هم اینکه کابین H6 از ظاهری مدرن برخورداره. دکمه ها و کنترلرهایی به سبک آئودی، اهرم تعویض دنده متناسب، صفحه نمایشگر لمسی بزرگ و غربیلک فرمون دوست داشتنی به همراه روکش چرمی باکیفیت و صندلی های خوش دوخت، از جمله اون چیز هاییه که باعث می شه آدم در کابین هاوال H6 احساس باحالی داشته باشه..

البته همه این ها در صورتیه که واسه صدای بلند برخاسته از درب ها در بین بسته شدن و حس بد جعبه داشبورد استثنا قائل شید. در بعضی نقاط هم از پلاستیکای ارزون قیمت استفاده شده اما کلا با محیطی خوش ساخت و با کیفیت متناسب روبرو هستیم.

این خودرو در دو تیپ پرمیوم پایه و نسخه پرچمدار lux وارد بازار استرالیا شده که به ترتیب با بهای ۲۹,۹۹۰ و ۳۱,۹۹۰ دلار استرالیا در این کشور عرضه می شن.

هر دو تریم از امکانات مناسبی بهره مند شدن. خشاب اسلحه هاوال H6 پریمیوم با گلوله هایی از نوع: رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی، اخطار نقاط کور، شش عدد ایربگ، حسگرهای پارک، دوربین دید عقب، صفحه نمایشگر هفت اینچی، استارت بدون کلید، بلوتوث، USB، کنترل هوای کابین، شیشه دودی رنگ و دریچه های تهویه ردیف عقب، پر شده.

نسخه lux از رینگ های ۱۹ اینچی استفاده می کنه و علاوه بر لوازم تریم پایه، به لوازم زیر هم مجهز شده:

سانروف بزرگ پانوراما، مسیریاب ماهواره ای، چرم مصنوعی باکیفیت، سیستم صوتی بزرگتر، دوربین دید جانبی و چراغ های خود تنظیم.

صندلی های عقب هاوال در مقایسه با رقبا از تکیه گاه پشت راحت تری بهره مند شدن و ردیف دوم از فضای سر و پای کافی به همراه قلابای ایزوفیکس، دریچه های تهویه و گرمکن(در نسخه lux) بهره می برد. اگه نشون هاوال رو در کابین ندیده بگیریم، نسبت به ریشه های چینی این خودرو دچار دودلی میشیم.

ابعاد بدنه در حد استاندارد قرار داشته و واسه این کلاس خودرویی به طور کامل مناسبه. طول این خودرو برابر ۴۵۴۹ میلیمتر و عرض اون برابر ۱۸۳۵ میلیمتره. فاصله بین محورهای جلو و عقب هم مساوی با ۲۷۲۰ میلیمتره.

محفظه خاص بار به اندازه کافی جادار بوده و کیفیت متریال به کار رفته در اجزا جور واجور اون در حد به طور کامل مناسب آزمایش می شه. صندلی های ردیف عقب به طور کامل خوابانده می شن تا فضای بار بیشتر از قبل گسترش یابد و در کف این قسمت یه چرخ یدکی جاسازی شده.

در تجربه رانندگی با H6 هم علایم مثبتی مشاهده می شه. نیروبخش این خودرو یه پیشرانه ۲ لیتری با توان ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۵ نیوتن-متره که به ترتیب در دوره های ۲۰۰۰ و ۵۲۰۰ دور بر دقیقه قابل حصول هستن.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از طرف شرکت سازنده، مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر ۹٫۸ لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده اما در تستای جاده ای، این رقم تا ۱۱٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر قابل زیاد شدنه که نسبت به رقبا کمی تشنه تر به نظر می رسد.

گیربکس شش سرعته خودکار دوکلاچه وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو رو برعهده گرفته. البته گیربکس دستی هم به همراه سامانه چهارچرخ محرک در بازار چین عرضه شده.

با اینکه نیروی پیشرانه کافی به نظر می رسد اما در دوره های بالا صدای پیشرانه کمی بزرگ شده و از اندازه پاسخگویی اون کاسته می شه. کارکرد گیربکس DCT تقریبا قاطع بوده و با احتساب وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی H6 در کل می شه نمره قابل قبولی به کارکرد فنی این خودرو اختصاص داد.

سیستم تعلیق خوب از پس جذب ناهمواری های راه بر می آید و سواری یکنواخت و نرمی رو واسه سرنشینان به ارمغان میاره. البته در عبور از پیچ ها کمی چرخش بدنه احساس می شه و این مسئله با وجود حس مصنوعی و سفتی زیادتر از اندازه فرمون الکتریکی شدید شدن می شه.

هم اینکه سیستم کنترل پایداری بعضی وقتا زیادتر از اندازه ضرورت وارد مدار می شه که این مانع یه رانندگی سرحال می شه. صدای به وجود اومده به وسیله برخورد باد با آینه های جانبی و چرخ ها، مخصوصا در نسخه پریمیوم با رینگ های کوچکتر، به طور کامل ناچیزه که موجبات آسایش بیشتر سرنشینان رو جفت و جور میکنه.

در آخر، اینطور به نظر می رسد که هاوال انتظارات خیلی از H6 داره و اونو به مصاف حریفانی قوی تر از خود فرستاده س. اما هاوال H6 به اندازه کافی واسه روبرو شدن با هماوردانی مثل کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و مزدا CX-5 آمادگی داره؟

با اینکه به طور کامل اینجور نیس و این خودرو واسه رسیدن به مراتب بالاتر نیاز به پختگی بیشتری داره، اما باید بدونین که هاوال H6 در برابر رقبا اصلا دست و پا بسته عمل نمیکنه.

توجه: هنوز اطلاعات دقیقی درباره این مهم که مدل ۲۰۱۷ وارد بازار ایران می شه و یا اینکه نسخه ۲۰۱۸ به وسیله گروه خودروسازی بهمن، مهمون جاده های کشورمون میشه؟ به دستمون نرسیده. در صورت کسب اطلاعات معتبر، این موضوع حتما طی مقالات آینده به اطلاع شما مخاطبین گرامی سایت ما می رسه.

منبع: caradvice

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *