مرجع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلاميhttp://www.icro.ir
2-10- اقدامات ایران در بخش دیپلماسی رسانه ای
در راستای دستیابی به اهداف کلان سیاست خارجی ،اقدامات خوب و موثری صورت گرفته است .بدلیل گشتردگی مراکز و نهادهای که دست اندکار امور رسانه ای و فرهنگی در کشور هستند ذیلا به مهمترین آنها اشاره می شود :

  • نمایشگاه بین المللی کتاب
  • مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم
  • جشنواره بین المللی فیلم فجر
  • جشنواره بین المللی موسیقی
  • مسابقات بین المللی ورزشی دهه فجر
  • جشنواره بين المللي خوارزمي
  • جشنواره بین‌المللی فارابی

در بخش رسانه ای نیز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدامات موثری را در جند سال قبل در این زمینه شروع کرده و اقدام به راه اندازی شبکه های برون مرزی زیر نموده است :
جدول شماره2-5– لیست برخی اقدامات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در راستای دیپلماسی رسانه ای

شبکه جام جم ۱ جهت ارائه برنامه برای ایرانیان مقیم اروپا
شبکه جام جم ۲ جهت ارائه برنامه برای ایرانیان مقیم آمریکاو کانادا
شبکه جام جم ۳ (برای ایرانیان مقیم آسیا و اقیانوسیه) جهت ارائه برنامه برای مقیم آسیا و اقیانوسیه
شبکه سحر ۱ جهت ارائه برنامه به زبان‌های آذری، فرانسوی و بوسنیایی
شبکه سحر ۲ جهت ارائه برنامه به زبان‌های کردی، انگلیسی و اردو
شبکه العالم