مناظره‌اي در باره شعار مرگ بر آمریکا دردانشگاه تهران،13/5/92 چرا نگوئیم مرگ بر آمریکا
مگه قرآن ما رو آتیش نزدن؟
مگه برا پیغمبر ما فیلم مزخرف نساختن؟
مگه کاریکاتورشو نکشیدن؟
مگه به ما نمیگن DNA شما با دروغ ترکیب شده
مگه 290 نفر مسافر هواپیمای ایرانی رو با موشک نزد؟

4-10- تحلیل گفتمان ایران هراسی در فیلم های سینمایی آمریکا
بدون شک تاثیر گذاری بر افکار عمومی از طریق فیلم های سینمائی یکی از بهترین روشهای پذیرفته شده در دنیای ارتباطات انسانی و رسانه ای می باشد. تاثیر برنامه های تلویزیونی و سینمائی در بازنمائی یک رویداد و القاء آن بر مخاطب به مراتب از سایر وسایل ارتباط جمعی موثرتر می باشد.در سال های اخیراوزارت خارجه آمریکا با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پروژه‌ای به نام جشنواره فیلم آمریکایی[96] به راه انداخته است که مستندسازان آمریکایی را برای نمایش فیلم‌های مستند و معرفی فرهنگ این کشور به اقصی نقاط جهان می‌فرستد. طراحی این پروژه در دوره وزارت هیلاری کلینتون و بر مبنای ایده «دیپلماسی هوشمند نرم» انجام شد. کلینتون اعتقاد داشت که باید از تمامی ابزارهای دیپلماتیک همچون فیلم برای پیشبرد سیاست‌های آمریکا استفاده کرد.آلن بیکر معاون دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی درباره این جشنواره می‌گوید: در این جشنواره، تعدادی از بهترین مستندهایی که طی چند سال اخیر ساخته شده، برای مردم سایر کشورها به نمایش گذاشته می‌شود و هدف اصلی آن آموزش و اگر هم شد تغییر اذهان است.[97] سینمای آمریکا در راستای تشدید گفتمان ایران هراسی و اسلام ستیزی از هیچ کوششی فرو گذاری نکرده است. نکته مهم در این فیلمها، حضور چشمگیر بازیگران ایرانی است که متاسفانه صرف نظر از مسائل سیاسی ، متاسفانه در جهت تحقیر تمدن و فرهنگ کشور ایران حاضر به نقش آفرینی در این فیلمها هستند. از نکات مهم دیگر در تحلیل سینمای آمریکا علیه ایران ، گفتمان ایران هراسی و اسلام ستیزی نه تنها در آن دجار گسست نگردیده است بلکه در هشت سال اخیر بر پیوستگی آن افزوده شده است. میزان فیلمهای تولیدی در این چند سال اخیر از زوایای گوناگون جامعه ایران بشدت افزایش یافته و دال های اصلی آن یعنی تحقیر جامعه ایران در گفتمان ایران ستیزی توانسته دالهای شناور دیگری را نیز به سمت خود کشانده و به هژمونیک ساختن گفتمان برتری آمریکائی و گفتمان ایران هراسی کمک کند. در این بخش به تحلیل فیلمهای مهم ضد ایرانی که در خاک آمریکا تهیه شده می پردازیم . از سوی کشور ایران در عرصه دیپلماسی سینمایی و به چالش کشیدن فرهنگ جامعه آمریکا تاکنون فیلم موفقی ارائه نشده است.سایر فیلم های ایرانی هم که به جشنوار های بین المللی راه یافتن بیشستر به بازتاب فقر و محرومیت خود جامعه پرداختند و بازتابی نا خوشایند از فرهنگ ایرانی را به تصویر کشیده اند.
جدول شماره 4-10-1- گزارش تحلیل فیلمهای ضد ایرانی سینمائی آمریکا

فیلم سال کارگردان بازیگر ایرانی
آرگو 2012 بن افلک ایران هراسی، هژمونی آمریکا
آرگوبه کارگردانی بن افلک ، فیلمی است که قرار هست به شرح وقایع خروج شش نفر از کارمندان سابق سفارت آمریکا از ایران بپردازد.این فیلم برنده جایزه اسکار کردید و میشل اوباما، بانوی اول ایالات متحده، از کاخ سفیدبرنده جایزه بهترین فیلم اسکار (آرگو) را اعلام کرد.
گلاب 2013 جان استوارت گلشیفه فراهانی ،شهره آغداشلو
روایتگر بخشی از زندگی «مازیار بهاری» است که سال 88 به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان شلوغی‌های آن سال به زندان اوین می‌افتد و 118 روز را در آنجا سپری می‌کند و او طی این مدت زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب «گلاب» می‌دهد. نام پروژه در دست ساخت نیز برگرفته از لقب زندان‌بان اوست –