Posted on

online-shopping

به دنبال افزایش فروش خود هسنید؟ شاید وقت اون رسیده که طرز فکر مشتریان رو شناسایی کنین و طبق اون فروشگاه خود رو مدیریت کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ امروزه صاحبان کسب و کارای آنلاین عموماً به خوبی مبادرت به مطالعه رفتار و عادات خرید مشتری می کنن تا موفق به پیدا کردن راه هایی نو واسه هدف قرار دادن مشتریان آنلاین شن و به رشد کسب وکار خود کمک کنن. در این مطلب با ۱۴ عادتی آشنا می شیم که هر مدیر یه کسب وکار آنلاین باید از اون ها اطلاع داشته باشه:

۱. هرروزه مشتریان و مصرف کنندگان بیشتری علاقه مند به خرید اجناس به صورت آنلاین با به کار گیری گوشی های هوشمند و تبلتای خود هستن. به این ترتیب مدیران و صاحبان کسب و کارای آنلاین باید روی ساخت و پیشرفت وب سایت های جوابگو به این نیاز تمرکز داشته باشن. بد نیس به این پیش بینی از طرف یه کارشناس مربوط به این بخش توجه داشته باشیم که “از اونجایی قدرت پردازش زیاد، عمر باطری بهتر، سرعت های اتصال به شبکه های بسیار ارتقاءیافته و صفحات نمایش بزرگ تر روی گوشی های تلفن همه در حال سرعت بخشیدن به جدا شدن از دستگاه های کامپیوتر خونگی و لپ تاپ هستن، در چند سال آینده گوشی های هوشمند تنها چیزی هستن که مصرف کنندگان به اون نیاز دارن.

۲. مصرف کنندگان بهتر می دونن به صورت آنلاین و از راه دستگاه های موبایل مبادرت به خرید کنن، چراکه خیلی راحت قادر به مقایسه قیمت ها و پرداخت و پایانی کردن خرید خود هستن. هم اینکه در بین جوونایی که علاقه مند به خرید آنلاین هستن، به کار گیری گوشی های موبایل از ارجحیت بیشتری برخورداره، و این خود دلیلیه واسه صاحبان کسب و کارای آنلاین تا اگه تا الان مبادرت به بهینه سازی وب سایت های خود واسه نمایش روی گوشی های موبایل نکرده ان، جهت سود بردن از این فرصت خوب و مناسب، حتماً به این موضوع هم توجه خاصی داشته باشن.

۳. در حدود یه سوم از مصرف کنندگان در منطقه آمریکای شمالی تمایل به ترک کیف پول های فیزیکی خود و روی آوردن به کیف پول های دیجیتالی دارن. سی وچهار درصد از مصرف کنندگان با حدود سنی ۲۵ سال تا ۳۴ سال هم تمایل به این موضوع دارن که عددی قابل توجه در این منطقه س.

۴. درج نظرات و انتقادات و … به صورت آنلاین بر روش خرید مردم به صورت آنلاین موثره. به عنوان مثال، ۷۱ درصد از مصرف کنندگان اعتقاددارند که در زمان خرید کردن کالاهایی در دسته لوازم الکترونیک، لوازم خونه و لوازم دکوری و … به کار گیری این نظرات آنلاین واسه اون ها حیاتی هست. اما در مورد خریداران خانوم، ۸۵ درصد از اون ها تصور می کنن که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به صورت آنلاین بسیار لازمه. درواقع می توان گفت که تنها ۱ درصد از مصرف کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارن.

۵. در ابعاد جهانی، بیشترین کالاهایی که مصرف کنندگان به صورت آنلاین جفت و جور می کنن، عبارت ان از کتاب، فیلم، موسیقی و بازی های ویدئویی.

۶. در حدود ۶۰ درصد از مصرف کنندگان دست کم یه بار در ماه مبادرت به انجام خریدی به صورت آنلاین می کنن و ۲۴ درصد هم دست کم یه بار در هفته مبادرت به انجام یه خرید آنلاین می کنن. از اون دسته آدمایی که هفته ای یه بار مبادرت به خرید به صورت آنلاین می کنن، ۳۰ درصد مرد هستن و ۱۸ درصد زن.

۷. در حدود ۳۹ درصد از خریداران آنلاین که از یه تلفن هوشمند استفاده می کنن، بهتر می دونن خرید خود رو از راه یه اپلیکیشن بکنن و در مقابل ۶۱ درصد بهتر می دونن از مرورگر گوشی موبایل واسه این کار استفاده کنن. این آمار واسه اونا که از تبلت واسه خریدهای خود استفاده می کنن، ۳۱ درصد واسه به کار گیری اپلیکیشن بوده و ۶۹ درصد واسه به کار گیری مرورگر تبلت هست. در سال ۲۰۱۵، ۳۳.۷ درصد از کل ترافیک آنلاین ایجادشده در دنیا از راه گوشی های هوشمند بوده و این آمار واسه تبلتا هم برابر با ۱۲.۴ درصد اعلام شده. بااین وجود، تبلتا وسیله پایانی کردن خرید در ۱۲.۴ درصد از خریدهای انجام شده اعلام شده، درحالی که تنها ۱۰.۷ درصد از خریدها بوسیله گوشی های هوشمند پایانی شده ان. هم اینکه مقدار هزینه صرف شده در هر خرید بوسیله تبلتا به طور متوسط برابر با ۹۸.۵۶$ اعلام شده که این رقم واسه گوشی های هوشمند به طور متوسط برابر با ۹۲.۳۷$ بوده.

۸. جوون ترها در زمان انجام خریدها آنلاین حساسیت زیادی نسبت به قیمت ها دارن. درواقع، قیمت مهم ترین تعیین کننده واسه یه تصمیم خرید در بین جوانان بوده نسبت به دیگر عوامل مانند کیفیت، برند، فروشگاه و توانایی خرید از اهمیت بالاتری بهره مند هستن.

۹. جوون ترها به به کار گیری کارت هدیه واسه خرید اعتماد بسیار زیادی دارن، تا جایی که برآورد شده که ۶۴% از اون ها این روش پرداخت رو در خرید آنلاین اجناس روشی امن تر نسبت به بقیه روش ها می دانند. هم اینکه جوون ترها به نسبت از برنامه های وفاداری به برند بیشتر از دیگر مصرف کنندگان پشتیبانی کرده و در اون ها عضو می شن.

۱۰. بیشتر از ۴۰% از مصرف کنندگان در جواب به پرسشی مبنی بر دسته بندی خرید اجناس واسه خرید آنلاین، اعلام کرده ان که تمایل به خرید هر محصولی رو به صورت آنلاین دارن.

۱۱. خیلی از مصرف کنندگان امروزه در خریدهای آنلاین خود احساس بسیار راحتی دارن، حتی اینکه محصول رو تا قبل از تحویل گرفتن اون در درب منزل مشاهده نمی کنن، هم مشکلی ندارن و تمایل به تکمیل کردن تموم مراحل خرید به صورت آنلاین دارن. دراین بین بعضی از مردم هم هستن که به صورت حضوری به فروشگاه سر زده و به صورت فیزیکی مبادرت به آزمون کردن محصول می کنن و بعد به صورت آنلاین اون رو سفارش داده و تحویل می گیرند.

۱۲. تجربه خرید یه خریدار آنلاین در بازدید از یه وب سایت و خرید از اون کلید موفقیت یه سایت تجارت الکترونیک در نظر گرفته می شه. واسه همینه که تموم مالکین کسب و کارای آنلاین باید عادات خرید آنلاین رو بشناسن و با چگونگی فکر کردن این دسته از مصرف کنندگان آشنایی کامل داشته باشن. به طور متوسط می توان گفت که ۵۹ درصد از مصرف کنندگان اعلام کرده ان که درصورتی که سایت فروشگاه دلخواه با سرعت بالاتری باز شه، مبادرت به خرید در دفعات بیشتر از اون می کنن و یه سری های دیگه هم امنیت سایت اشاره شده رو دلیلی واسه افزایش تعداد دفعات خرید خود مطرح کرده ان. از طرف دیگه ۵۸% هم اعلام کرده ان که اگه روند خرید از یه وب سایت خیلی سخت و پیچیده باشه، به خودشون واسه خرید از اون وب سایت زحمت نمی بدن.

۱۳. در حدود ۷۲% از خریداران اعلام کرده ان که پس از انجام بررسی ها و مقایسه ها خود به صورت آنلاین از راه گوشی موبایل مبادرت به پایانی کردن خرید خود از راه دستگاه های لپ تاپ کرده ان.

۱۴. مهم ترین جنبه و معیاری که واسه خریداران واسه تصمیم به خرید از راه یه وب سایت و از راه گوشی های موبایل یا اپلیکیشن موبایل مطرحه، به قرار زیر هست: تجربه مرور سریع و با سرعت زیاد وب سایت (۸۹%)، حرکت در وب سایت از بخشی به بخش دیگه به راحتی و آسونی (۹۲%). هم اینکه ۶۲% هم کیفیت اجناس ارائه شده به این روش رو عامل تکرار خرید و ۶۲% هم آسون بودن انتقال وجه و پایانی کردن خرید رو فاکتوری واسه تکرار خرید خود به این روش عنوان کرده ان.

مو تن رو گامی بلند واسه زیبایی

فروشگاه اینترنتی روبان؛ یه خرید مطمئن، یه تجربه قشنگتر

آی بازاریابی خرید اینترنتی