رفع استرس با رژیم غذایی مناسب

اگه احساس می کنین که دپرس و بی حال هستین و حوصله انجام هیچ کاری ندارین، می تونید با مصرف مواد خوراکی سالم، این احساس رو از خود دور کنین.

Diet Stress

مواد خوراکی که شامل چربیای امگا۳، اسید فولیک و ویتامین B12 هستن، می تونن در سرحال سازی فرد موثر باشن.

– شکلات می تونه فرد رو سرحال آورد. شکر موجود در شکلات می تونه سطح «اندورفین» رو که موجب سرحال سازی می شه، زیاد کنه.

– موز یکی دیگه از مواد خوراکیه که هنگام افسردگی می تونه حس ناخوشایند رو از فرد دور کنه. این میوه به دلیل شامل بودن «تریپتوفان» می تونه فرد رو سرحال سازه.

– شیر هم به دلیل اینکه پر از «تریپتوفان»، آنتی اکسیدان، ویتامین D و ویتامین B12ه می تونه در مقابله با استرس و پیری زودرس اثر داشته باشه.

– خشکبار هم پر از پروتئین، مواد معدنی و چربی های امگا ۳ه. این مواد خوراکی شامل ویتامین E هستش که یه جور آنتی اکسیدان واسه مقابله با استرس حساب می شه. این ماده خوراکی هم اینکه علاوه بر این ویژگی، یه جور غذای مغز هم حساب می شه چون که پر از امگا ۳ه.

– قهوه هم به دلیل اینکه سطح انرژی بدن رو افزایش می دهد، فرد رو حواس جمع ساخته و قدرت حافظه رو بالا می برد اما باید به خاطر داشته باشیم که مصرف زیاد اون هم سیستم خواب بدن رو بر هم زده و مشکلات سوئی روی بدن می گذارد.

ایسنا کاهش استرس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *