رفع تشنگی در ماه رمضان

water

آب مهمترین مایعیه که در ماه رمضان تشنگی رو برطرف می کنه. بدیش اینه خیلی از آدما به اندازه کافی آب نمی خورن و فقط مقدار کمی در وقت افطار آب مصرف می کنن و پس از اون نوشیدن آب رو تا روز بعد فراموش میکنن.

به چه دلیل به آب نیازداریم؟

۶۰ تا ۷۰ درصد از بدن از آب ساخته شده و هر گونه کاهش مصرف آب می تونه بر درستی کارکرد سلولای بدن و اعصاب تاثیر بزاره. به خاطر همین جبران آب از دست داده بدن بسیار لازمه، چون از دست دادن آب می تونه اثرات جانبی نامطلوبی مانند یبوست، سردرد، سرگیجه، خستگی و پوست خشک رو به وجود بیاره.

به چه دلیل آب نسبت به بقیه نوشیدنیا بهترین مایع واسه رفع تشنگی در ماه مبارک رمضانه؟

– بر خلاف آب، مایعات دیگه شامل مقدار زیادی شکر هستن و می تونن باعث مصرف کالری اضافی شن.

– نوشیدن زیادتر از اندازه از نوشیدنیا در ماه مبارک رمضان باعث می شه تا معده شما پر شه و موجب به تاخیر انداختن روند هضم غذا شه.

خوب یادتون باشه:

آب نقش مهمی در کاهش وزن و نگهداری بدن اجرا می کنه، چون کمک می کنه تا از شر سموم خلاص شید و احساس گرسنگی رو کم کنین. به خاطر همین خیلی با اهمیته که مقادیر کم و همیشگی در طول شب آب بخورین.

چیجوری از تشنه شدن در ماه رمضان جلوگیری کنیم

وقتی که در حال روزه هستین مواد غذایی که می خورید، نقش مهمی در کنترل تشنگی شما داره. اینجا به چند نکته می پردازیم:

۱.دست کم هشت لیوان آب بخورین. اگه ورزش می کنین و خارج از منزل در هوای گرم هستین، بدن مایعات بیشتری از دست میده. پس مطمئن شید که آب بیشتری مصرف می کنین.

۲. از غذاهای گرم و تند که تشنگی رو زیاد می کنن دوری کنین.

۳. زیادتر از اندازه به سالاد و غذاهای دیگه نمک اضافه نکنین. هم اینکه از خوردن غذاهای شور مانند ماهی شور و ترشی دوری کنین که اونا نیاز بدن به آب رو زیاد می کنن.

۴. میوه و سبزیجات تازه بخورین، چون اونا غنی از آب و فیبر هستن. در روده ها به مدت طولانی باقی می مانند و باعث کاهش تشنگی می شن.

۵. به جای آب میوه، آب میوه های طبیعی رو بخورین.

۶. تلاش نکنین که مقدار زیادی آب رو یهویی و فقط تو یه وعده بخورین. عوضش دائم در بین وعده های غذایی آب استفاده کنین.

خوبه بدونین

نوشیدن آب خیلی سرد واسه شکستن روزه باعث رفع سریع تشنگی شما نمی شه، بلکه می تونه باعث منقبض شدن رگای خونی و باعث سوء هاضمه شه. به خاطر همین، پیشنهاد می شه که آب در دمای اتاق یا آب کمی سرد بخورین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *