رفع جوش پشت بدن

این روزا لباس های پشت باز مد شده ان، اما کی می خواهد یه پشت پر از جوش رو به بقیه نشون بده؟ این ناحیه از بدن (مانند صورت و سینه) تعداد زیادی غدد چربی داره. اصطکاک، ترکیبی از عرق سطحی، آلودگی، و چربی ها رو وارد منافذ می کنه که اونا رو بسته کرده، و باعث اون برآمدگی های ملتهب و آزاردهنده (معروف به باکنه) می شه، که هر کسی می خواهد اونا رو بپوشونه.

جوش و جوش پشت

حالا خوبیش اینه راه های زیادی واسه نابود کردن و جلوگیری از اونا هست. مطالب زیر رو بخونین تا فهمیده باشین که چیجوری می تونید این جوش های بد قلق رو درمان کنین.

۱. مراقب باشین چی می پوشید

هنگام ورزش، تی شرت های گشاد، سفید، و ۱۰۰ درصد پنبه ای رو انتخاب کنین. دکتر دیوید بنک، متخصص پوست و مدیر مرکز پوست، زیبایی و جراحی لیزر در مونت کیسکو می گوید: پنبه، تموم عرق و چربی تولید شده روی پوست شما رو جذب می کنه و اون ها رو به جای منافذتان، در لباستون به دام می اندازد. هم اینکه لباس شل به پوست شما اجازه می دهد که نفس بکشه، در حالیکه رنگ سفید، خطر التهاب به وجود اومده بوسیله رنگ های مصنوعی رو کاهش می دهد.

۲. ورق های نرم کننده ی پارچه رو کنار بذارین

بنظر میرسه که قرار دادن ورق های نرم کننده ی پارچه در خشک کن، یه راه بی ضرر واسه نرم کردن لباس های شسته شده باشه. اما این ورق ها می تونن مواد شیمیایی از خود برجای بذارن که پوست رو تحریک می کنه. بنک میگه: این مواد در خشک کن از این ورق ها جدا می شن. اون رشته های کوچیک میکروسکوپی می تونن در لباس هایی که خشک شده ان باقی بمونن، و بعد دوباره در پوست جمع شن، مخصوصا اگه عرق کنین.

اونا بیشتر نفوذ می کنن و منافذ رو بسته می کنن. بجای اونا از نرم کننده ی پارچه ی مایع استفاده کنین و مطمئن شید که واسه به کمترین حد ممکن رسوندن هرگونه باقیمونده یمواد شیمیایی که ممکنه برجا بمونه، از یه دور شستشوی اضافه استفاده می کنین.

۳. مراقب پوست سرتون باشین

با اینکه جوش های پوست سر خیلی عادی نیستن، اما بنک می گوید: بازم می تونن از نظر میکروسکوپی باعث رشد زیادتر از اندازه قارچ ها و باکتری ها شن. اگه شما عرق کنین، تموم این باکتری ها می تونن به گردن و روی ناحیه بالای پشتتون منتقل شن (که یکی از رایج ترین نقاط واسه جوش های باکنه س). از یه شامپوی ضد شوره که دارای خواص ضد باکتری هم باشه استفاده کنین، چون پوست سر شما رو به طور کامل تمیز می کنه.

۴. موهاتون رو جمع کنین

اگه مراقب نباشین، اجناس حالت دهنده ی مو مانند موس، ژل، و اسپری مو، در واقع می تونن به شما آسیب برسانند. پس از این فرصت واسه یه شنیون قشنگتر استفاده کنین. بنک می گوید: بالا بردن موها و دور کردن اونا از پشتتون بطوریکه با پوست اون ناحیه در تماس نباشن و باعث انتقال مواد شیمیایی به اون ناحیه نشه ایده آله.

۵. بعد از ورزش، هر چی زودتر دوش بگیرین

هر چی فاصله ی بین ورزش و دوش گرفتن کمتر باشه واسه پوستتون بهتره. دکتر ویتنی بو، متخصص پوست دارای بورد تایید شده در نیویورک می گوید: حتی اگه فرصت ندارین که بدون این دست اون دست کردن دوش بگیرین، عوض کردن سینه بند ورزشی مرطوب با یه سینه بند خشک و یا یه تیشرت گشاد و خشک، احتمال جوش زدن شما رو کاهش می دهد. پس واسه به کمترین حد ممکن رسوندن تماس باکتری با پوست، در اسرع وقت لباس های عرقی تون رو عوض کنین.

۶. مصرف کربوهیدرات ها رو محدود کنین

بو می گوید: رژیم غذایی می تونه به همه شکل های جور واجور جوش تاثیر بزاره. شاید بخواین از کربوهیدرات هایی مانند نون سفید، چوب شور و چیپس سیب زمینی که همه شاخص قند خون بالا (یا تاثیر شدید بر قند خون شما) دارن دوری کنین. تحقیقات، رژیم های دارای شاخص گلیسمی پایین رو با کم شدن التهاب و فعالیت غدد سباسه (با نام مستعار چربی) که می تونه جوش ها رو به کمترین حد ممکن برسونه، در رابطه دونسته ان. مواد غذایی دارای شاخص گلیسمی پایین عبارتند از حبوبات، بیشتر میوه ها، سیب زمینی شیرین، و نون گندم کامل.

۷. پشتتون رو با ملایمت اسکراب کنین

اگه می خواهید پوستتون رو واسه یه پاکسازی خوب آماده کنین، واسه کمک به بازکردن منافذ و نابود کردن پوست مرده، با یه لایه برداری ملایم شروع کنین، اما مراقب باشین که این کار رو زیادتر از اندازه انجام ندین. بنک می گوید که پوست های چرب می تونن به شکل روزانه لایه برداری شن، اما اگه پوسستان حساسه، فقط هفته ای یه بار اسکراب ناچیز انجام بدین.

۸. پشتتون رو به طور کامل تمیز کنین

تعویض شامپوی بدن معمولی تون با یه شامپو بدن آنتی باکتریال در حموم، راه ساده ایه تا مطمئن شید پشتتون رو تمیز نگه می دارین. روی قسمت پشت و شونِه ها یعنی جاهایی که بیشتر جوش می زند تمرکز کنین. بنک، صابون ضد باکتری ملایم Cetaphil رو پیشنهاد می کنه. این صابون به اندازه ای قویه که می تونه مواد چرب تحریک کننده ی جوش رو در منافذ شما نابود کنه، اما واسه استفاده روی پوست های حساس هم به قدر کافی ملایمه.

۹. از مواد تشکیل دهنده ی ضد جوش استفاده کنین

اگه شستشو با مواد ضد باکتری، جوش تون رو کاهش نداد، شاید یه پاک کننده با اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید که معمولا واسه درمان نوعای جورواجور جوش استفاده می شه یافته های بهتری به شما بده. اگه از بنزوئیل پراکسید استفاده می کنین، اول اون رو روی یه قسمت از پوستتون تست کنین تا مطمئن شید که عکس العمل آلرژیک اتفاق نمی افتد. چون این ماده می تونه روی پوست های حساس تحریک کننده تر باشه. بنک می گوید که می تونید داروهای موضعی شامل این مواد تشکیل دهنده ی فعال رو قبل از خواب روی پشتتون بمالید.

۱۰. به یه متخصص پوست مراجعه کنین

نوع پوست هر کسی فرق داره، پس اگه فوت وفن های پیشگیرانه و درمان های عادی واسه شما موثر نبودن، شاید زمان اون باشه که به یه متخصص پوست مراجعه کنین. بو می گوید: اگه دکتر شما فکر کنه که جوش هاتون تقریبا شدید هستن، می تونه آنتی بیوتیک خوراکی تجویز کنه یا حتی لایه بردارهای شیمیایی رو به شما پیشنهاد کنه که واسه درمان باکنه ی شدید موثر هستن.

مشکلات عادی پوستی + راه درمان

آکوتان چیه؟ واسه درمان جوش خوبه؟

جوش درمان جوش سر سفید زیبایی پوست سرخاب سفیداب مهم ترین عوامل جوش زدن صورت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *