رفع سلولیت بدن با ورزش

سلولیت مخصوصاً در قسمت پشت پا و باسن منظره خوبی نیس و باید واسه برطرف کردن اون دست به کار شین.

راه حل برطرف کرد سلولیت اینه: واسه نابود کردن سلولیت ، عضلات پشت پای خود رو قوی کنین

به گزارش آلامتو و به نقل از سایت مردمون؛ براساس موسسه ملی سلامت امریکا، سلولیت به چربیایی می گن که در تیکه تیکه درست زیر پوست انباشته می شن. در این شرایط پوست فرورفتگیایی پیدا می کنه که ممکنه آزارتون دهد.

اگه همین الان هم روی پشت ران هاتون سلولیت دارین، خوبه بدونین که ورزشایی هست که می تونین واسه بهبود ظاهر اون انجام بدین. عضلاتی که باید روی اون کار کنین عضلات پشت ران یا عضلات همسترینگ شمان.

تمرینات قلبی-عروقی

تنها راهی که می تونین واقعاً از شر چربیای اضافه بدنتون خلاص شید، تمرینات هوازی یا قلبی-عروقیه. هر نوع تمرین هوازی که شامل انقباض عضلات پشت پا هستش، مثل پله نوردی، دوچرخه سواری، دویدن، قایق سواری و شنا انجامد هید. تلاش کنین چهار تا پنج جلسه ۴۵ دقیقه ای در هفته تمرینات هوازی انجام بدین.

پشت پا با سیمکش

این حرکت روی عضلات سرینی و پشت پای شما کار می کنه و با دستگاه سیمکش انجام میشه. واسه انجام این حرکت، یه محافظ قوزک چرمی رو از قرقره کابل کوتاه آویزون کنین و رو به دستگاه وایس تاده و قوزک پاتون رو داخل اون بذارین.

وزنه رو تنظیم کرده و چارچوب دستگاه رو با دستانتون بگیرین. پا رو صاف نگه داشته و به آرومی به سمت عقب ببرین و عضلات پشت پاتون رو منقبض کنین. بعد به آرومی پا رو به محل اولیه خود برگردونین. این تمرین رو واسه هر پا ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنین.

حرکت پشت پا

حرکت پشت پا رو می تونین به دو روش انجام بدین: با دستگاه یا با توپ یوگا. واسه انجام تمرین پشت پا با توپ، به پشت روی زمین دراز بکشین. قوزک پاتون رو روی یه توپ یوگا قرار داده، در حالیکه بازوها و دستانتون رو محکم روی زمین قرار دادین، باسنتان رو به سمت بالا بکشین.

با کنترل کامل، پاتون رو به سمت باسنتان عقب و جلو ببرین و در تموم مدت باسنتان رو بالا نگه دارین. واسه انجام حرکت پشت پا با دستگاه، به شکم روی دستگاه همسترینگ بخوابین.

پشت پاها رو به پد دستگاه تکیه داده و خیلی راحت پاها رو به سمت عقب خم کنین. آروم و بادقت به حالت اول برگردین و همینطوری تمرین رو ادامه بدین. هر دو تمرین رو ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنین.

لانژ

حرکت لانژ روی عضلات پشت پا و جلو پا کار می کنه. واسه انجام این تمرین یا یه هالتر رو روش پشت شونه ها قرار داده و یا دو دمبل در هر دست گرفته و کنار بدن بذارین.

بعد صاف وایس تاده، یه پاتون رو جلو ببرین و هر دو زانویتان رو طوری خم کنین که زانوی عقبی زمین رو لمس کنه و ساق پای جلویی به طور کامل عمود با زمین باشه.

زانوی جلویی تون باید مستقیما روی مچ پاتون باشه. می تونین این حرکت رو یکی در میان انجام بدین. این تمرین رو ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنین.

لیفت

لیفتا حرکاتی هستن که به طور همزمان روی عضله پشت پا، باسن و کمر کار می کنن. واسه این حرکت هالتری روی شونه ها قرار داده، وایسید طوریکه پاها به انداره عرض شونِه از هم باز باشن. پشتتون رو صاف نگه داشته و زانوها رو کمی خم کنین. به آروم به سمت جلو خم شید و باسن تون رو عقب ببرین.

تا جایی پایین روید که فشار و انقباض رو روی عضلات پشت پا احساس کنین، بعد به عقب برگشته و حرکت رو تکرار کنین. واسه انجام این حرکت احتیاجی به به کار گیری وزنه خیلی سنگین نیس. این تمرین رو ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنین.

چیجوری سلولیت رو از بین ببریم؟

چیجوری سلولیت رو درمان کنیم؟

تمرینات ورزشی زیبایی پوست سلولیت مردمون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *