روشهای افزایش ترافیک وب سایت

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ با اینکه همه سایتا آمار بازدیدکنندگان خود رو منتشر نمی کنن، ولی برآورد حدود ترافیک و توجهی که وبلاگ یا سایت شرکت حریف شما جذب می کنه کار سختی نیس. شما می تونین با تحلیل وسعت دامنه، تعداد دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی اونا، کامنتایی که مردم واسه مطالب اونا می ذارن و جمعیتی که در اجتماعات برند اونا شرکت می کنن به کارایی وبلاگ اونا پی ببرین.

باگذشت زمان ممکنه فهمیده باشین رقیبتان نسبت به شما وبلاگ محبوب تری داره. ممکنه براتون ناراحت کننده باشه، ولی شما می تونین از این موقعیت درسای زیادی بیاموزید.

به چه دلیل وبلاگ رقیبتان مراجعین بیشتری نسبت به شما داره؟

این سؤال مهمیه و می تونه جوابای بالقوه زیادی هم داشته باشه. ولی دلایل اصلی اون به سه دسته تقسیم می شن.

۱. محتوای بهتر

رقیبتان می تونه با منتشر کردن مطالبی پرمحتوا، کارکرد بهتری نسبت به شما داشته باشه.

موضوعات: اگه رقیبتان مخاطبان رو بهتر از شما بشناسه موضوعات متنوعی رو با تیترها و عناوین جذاب تری در وبلاگش کار می کنه. عناوین سایت حریف با موضوعات و مباحثی که شما در وبلاگتان پوشش می دین متفاوت ان؟ اگه این طوره اونا نیازها و خواست مشتریان رو بهتر از شما می شناسن. شما باید خوانندگانتان رو با روانشناسی بهتری تحلیل کنین و موضوعات مهمی رو پیدا کنین که رقیبتان هنوز اونا رو مطرح نکرده.
جزئیات: خوانندگان علاقه مند مطالبی هستن که با جزئیات بیان می شن. مطالبی که یه عنوان رو به طور کاملً پوشش بدن (چند تا نکته مهم یه محصول، نقاط ضعف اون، لینک به منابع بیشتر و چیزای دیگه ای به جز اینا) و واسه همه اعداد و ارقامی که تو یه مطلب به اونا اشاره می شه به منابع معتبرتر استناد کنن. چگالی پستای رقیبتان رو بررسی کنین و اونو با مطالب وبلاگ خود مقایسه کنین.

ادبیات نگارشی: رقیبتان از چه ادبیاتی واسه بیان مطالب استفاده می کنه؟ اگه سیاست بیان مطالب در وبلاگ اونا با شما فرق داره، شایدً تونسته ان با به کار گیری تشخیص سلیقه مشتری، خود رو در این بخش جلو بندازن. مثلاً ممکنه فقطً به کار گیری لحن جملاتی باشه که مشتری هاتون بیشتر پسند می کردن. تلاش کنین دلیل اصلی این فرق رو پیدا کنین.

 تنوع مطالب: چه نوع پستایی رو در وبلاگ رقیبتان می ببینن؟ بیشتر پستا متنای تألیفی هستن یا از تصاویر، ویدیو و پادکستا هم استفاده شده؟ بیشتر اوقات خوانندگان بهتر می دونن سراغ وبلاگایی برن که طیف متنوعی از گزینه های صوتی و تصویری رو در دسترسشان قرار میده.

کمیت: در شرایط عادی کمیت از اولویتای بازاریابی محتوا نیس. ولی واقعیت اینه که کمیت به جای خودش مهمه، مخصوصاً وقتی پای مطالبی در میان باشه که تاریخ مصرف ندارن.

 ۲. نقش قدمت و معروفیت سایت در افزایش ترافیک

اگه می ببینن وبلاگتان از نظر محتوا هم سطح یا حتی بهتر از وبلاگ رقیبه، شاید اونا سابقه و اعتبار بیشتری در دنیای مجازی دارن.

 سابقه و قدمت: اگه سایت رقیبتان بیشتر از یه دهه قدمت داره و شما تازگیا سایت خود رو به جریان انداختین، نمی تونین توقع داشته باشی مخاطباتون به همون تعداد باشن. اونا واسه دیده شدن و کسب اعتباری که امروز دارن، مدتا زحمت کشیده ان. متأسفانه راهی وجود نداره که بتونین این مشکل رو دور بزنین. اگه شما تازه وارد این صنعت شدین نمی تونین خودتون رو با سازمان یا شرکتی مقایسه کنین که درهمین حرفه بیشتر از یه دهه فعالیت داشته.

نویسنده هایی با برنده های شخصی: رقیبتان از برنده های شخصی و خصوصی واسه نوشتن و نشر مطالب استفاده می کنه؟ برنده های خصوصی یعنی نویسنده های معتبر که امتیازات زیادی دارن. اونا اعتماد مصرف کننده رو بیشتر به خود جلب می کنن و می تونن روابط مجازی شما رو گسترش بدن. اگه اونا از نویسنده های مطرح واسه پیشرفت وبلاگشان استفاده می کنن و شما این کار رو نمی کنین، ممکنه ریشه اختلاف سطح مخاطبین شما همین باشه.

رهبری فکری: در هر صنعتی رهبران، سیاست گذاران و خالقان فکری می تونن توجه بیشتری رو نسبت به همتایان ساده  به خود جذب کنن. رقیبتان در وبلاگش بحثایی جنجالی رو مطرح می کنه؟ ایده ها و اجناس جدید رو به مشتریان معرفی می کنه؟ موضوعات روز رو بدون تأخیر مطرح می کنه و در مورد اونا خیلی زیادً اظهارنظر می کنه؟ اگه این طوره شمام باید دست به کار شید و بازی رو در دست بگیرین.

اثر روابط: درآخر ببینین رقیبتان با چه آدمایی در ارتباطه. اونا از یه نویسنده مهمون استفاده می کنن که در حرفه شما شخص بانفوذیه؟ مرتب با ناشران معتبر و مشهور ملاقات می کنن؟ این موضوع می تونه عامل مهمی در بهتر دیده شدن و جلب هواداران باشه.

۳. افزایش ترافیک با ارتقای مطالب

حتی اگه بالاتر از محتوا، برند، و نام و آوازه حریف خود حرکت کنین، اونا می تونن با ارتقای محتوا و فعالیتای تبلیغاتی واسه وبلاگشان از شما پیش بیفته. اهمیتی که  ارتقای محتوا داره، اگه بیشتر از اهمیت خود مطلب نباشه، کمتر هم نیس. اگه کسی اطلاعی از مطلبی که نوشته اید نداشته باشه، دیگه جذابیت اون بی فایده س. چند روشی که حریف شما واسه ارتقای مطالب خود ممکنه استفاده کنه رو براتون ذکر می کنیم:

 پیوندها: یکی از بهترین روش ها واسه اینکه مطالبتان بهتر دیده شن، رابطه با شبکه های اجتماعیه. به کار گیری این شبکه ها مجانیه و می تونن باعث شن هر بار مطلبی رو به اشتراک می ذارین صدها یا حتی هزاران بازدیدکننده جدید اونو بخونن؛ مخصوصاً اگه الان مخاطبان زیادی هم داشته باشین، با یه نام تأثیرگذار در رابطه باشین یا یه برند شخصی قوی داشته باشین. ببینین رقیبتان با چه شبکه های اجتماعی کار می کنه و بعد الگوی اونو در پیش بگیرین، با به کار گیری حجم گسترده تر ارتباطات شما می تونین از رقیبتان پیش بیفتید.

مرجعا: اگه رقیبتان از رویکردهایی براساس لینک دوطرفه با بقیه سایتا استفاده کنه و در شبکه هایی به جز وبلاگ یا سایت خود، ذکر کنه که بهترین منبع اطلاعاتی واسه مقالات مربوط به حرفه شما هستش، می تونه محبوبیتش رو شدیدا زیاد کنه. اگه حدس می زنید اونا از این روش هدف دار استفاده می کنن می تونین از ابزاری مثل Moz’s Open Site Explorer  استفاده کنین. اگه هنوز از این امتیازات شبکه ای بهره نبرده اید، حالا دیگه زمان شروعه.

تبلیغات: نکته آخر اینکه رقیبتان می تونه واسه جذب مخاطب هزینه کرده باشه. تبلیغات در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک نه فقط خرج زیادی نداره، بلکه همیشهً یه عالمه از بازدیدکنندگان جدید رو به سایت اونا می بره. این گزینه در دسترس شمام هست. اگه بودجه شرکتتون این اجازه رو میده، تبلیغات بهترین روش جذب مخاطب در کوتاه مدته. اما در بلندمدت شما باید راه و روش هدف دار خود رو اصلاح کنین.

از این لیست استفاده کنین و کارکرد وبلاگ حریف خود رو عمیق تر موردبررسی بذارین. اونا از کدوم راهکارها استفاده می کنن و فکر می کنین مهم ترین دلیل فرق وبلاگاتون چیه؟

وقتی که بفهمین فاصله بین وبلاگ شما و رقیبتان از کجا و به چه دلیل به وجود اومده، می تونین راه حلی واسه برطرف کردن اون پیدا کنین. برنامه های خود رو به روز نگه دارین تا نقاط ضعفتون رو پوشش بدین. با ابتکار و ایده های نو، نکاتی رو که حریف شما در روش هدف دار خود از یاد برده به نقطه قوت خود تبدیل کنین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *