Posted on

ایده بازاریابی ideas

واسه کار و کاسبی های کوچیک صرف هزینه های زیاد جهت انجام امور بازاریابی بسیار سخته اما نگران نباشین روشهایی ارزون واسه بازاریابی هست که فقط باید انگیزه کافی واسه انجام دادنشون رو داشته باشین.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ همه ی ما می دانیم که یه کسب و کار واسه به موفقیت رسیدن نیازمند بازاریابیه. اما خیلی از کسب و کارای کوچیک سرمایه ی زیادی واسه انجام این کار ندارن. خبر خوب اینه که صاحبان این مشاغل دیگه احتیاجی نیس نگران این موضوع باشن. چون ما در این مقاله می خواهیم ۲۲ ایده واسه بازاریابی که نیاز به پرداخت هزینه زیاد ندارن، به شما معرفی کنیم.

۱. محتوای مهم منتشر کنین

اهمیت تولید و منتشر کردن محتوای مهم خیلی زیاده. اگه بتونین خودتون این محتوا رو تولید کنین، احتیاجی به پرداخت هزینه ی اضافه دارید. اما اگه احساس می کنین که در نوشتن ضعیف هستین، از یکی از اعضای تیم خود بخواین که چند مقاله واسه وبلاگ شما بنویسه. به عنوان مثال می تونید در مورد بهترین نکته های مربوط به صنعت کسب و کار خود چندین مقاله بنویسین.

۲. ویدئوهای آموزشی تولید کنین

محتوای ویدئویی به شدت می تونه به کسب و کار شما کمک کنه. البته جفت و جور ی یه ویدئوی حرفه ای بسیار هزینه بره؛ اما شما می تونید از دانشجویان این رشته بخواین که این کار رو با هزینه ی کمتری واسه شما بکنن. در سرتاسر اینترنت هم لینک های آموزشی بسیاری هست که می تونید از راه اون ها ساخت ویدیو با گوشی موبایل خود رو یاد بگیرین. اگه ساختن ویدیو رقابت بزرگی براتون به حساب میاد، می تونید تعدادی اسلاید درست کنین و اون ها رو به صورت فیلم و پشت سر هم نشون بدید.

۳. از کدهای تخفیف استفاده کنین

ازآنجایی که کمپین های بزرگ تبلیغاتی هزینه زیادی دارن، شما می تونید آگهی خود رو با به کار گیری کدهای تخفیف داخل فیسبوک یا نشون بدید. سایت های زیادی وجود دارن که در ازای عضویت به شما کد تخفیف ارائه میدن. از این فرصت ها بهره ببرین و آگهی خود رو منتشر کنین.

۴. در شبکه ی اجتماعی ردیت کار کنین

این شبکه ی اجتماعی تیترهای مهم از سایت های پربازدید رو به کاربران نشون می دهد. واسه اینکه در ردیت موردتوجه قرار بگیرین، باید شامل واقعا جالبی به اشتراک بذارین.

۵. در شبکه های اجتماعی فعال باشین

در سایت های بزرگ شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس، پینترست و اینستاگرام واسه کسب و کار خود حساب کاربری درست کنین. هم اینکه خوندن ۱۵ فوت وفن پیشرفته واسه تبلیغات در فیسبوک رو هم به شما پیشنهاد می کنیم.

۶. از تبلیغات کلیکی استفاده کنین

اگه نمی خواهید واسه تبلیغات خود هزینه ی زیادی صرف کنین، می تونید از تبلیغات کلیکی استفاده کنین. به کار گیری این روش تبلیغات هزینه زیادی نداره و باعث می شه مشتری ها مستقیما به سمت شما هدایت شن. واسه اینکه مخاطب مناسب رو هدف بذارین، کافی است واسه تبلیغات خود از عکس و محتوای باکیفیت، جذاب و در رابطه استفاده کنین.

۷. از اینفوگرافی استفاده کنین

اینفوگرافی یکی از قدرتمندترین وسایل بازاریابیه. این نوع از محتوا خیلی راحت بوسیله مخاطب قابل خوندن و فهمیدنه و مردم دوست دارن اون رو به اشتراک بذارن. پس این نوع از مطالب می تونن ترافیک سایت شما رو بالا ببرن. استخدام یه طراح و گرافیست حرفه ای واسه انجام این کار کمی هزینه بره. اما اگه اهل رقابت هستین، می تونید خودتون این کار رو انجام بدین. نرم افزار Adobe Illustrator به شما واسه ساختن یه اینفوگرافی حرفه ای کمک می کنه. چگونگی ی آموزش اون از سطوح تازه کار تا پیشرفته در اینترنت هست.

۸. از محتوای قدیمی دوباره استفاده کنین

اگه بودجه ی کمی واسه دارین، شاید نتونین از یه تولیدکننده ی محتوا بخواین واسه شما مطالب جدید بنویسه. در اینجور شرایطی می تونید از محتوای قدیمی دوباره استفاده کنین. یه مطالعه ی منتشرشده در اینترنت که مربوط به صنعت خودتونه، پیدا کنین و چند تا نکته مهم اون رو برجسته کنین. تعدادی عکس و نمودار و درآخر نظر و پیش بینی های خودتون رو به اون اضافه کنین. واسه انجام این کار احتیاجی نیس مهارت های نوشتاری قوی داشته باشین. فقط به یاد داشته باشین که منابع و لینک مطلب رو در آخر ذکر کنین.

۹. فعالیت در لینکدین رو یادتون نره

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی اصلی و مهمه که معمولا دست کم گرفته می شه. اتفاقات بسیار زیادی در لینکدین در جریانه که محل خوبی واسه به اشتراک گذاشتن محتوا، ایده ها و معرفی کردن برند حساب می شه. پس فقط از اون واسه ملحق شدن به گروه ها و فالو کردن بقیه استفاده نکنین.

۱۰. محتوای خود رو بازیافت کنین

از محتوای خود واسه تولید داده ی جدید استفاده کنین. به عنوان مثال وبینار یا سخنرانی های بر اساس وب خود رو تبدیل به ویدئوی آموزشی کنین. یا اینکه تعدادی از پست های وبلاگ خود رو تبدیل به کتاب الکترونیکی کنین. همیشه این احتمال هست که مخاطبین شما محتوای قبلی رو نخونده باشن؛ پس نترسین از اینکه اون ها رو دوباره مورد استفاده بذارین و از این راه واسه مخاطبین خود محتوای جدید تولید کنین.

۱۱. به مشتری های خود خدمات خاص ارائه بدید

به مشتری های خودتون اجناس رایگان یا یه ماه امکان به کار گیری خدمات رایگان ارائه بدید. یا اینکه واسه جذب بیشتر مخاطب پیشنهادهای حیرت انگیز به اون ها بدین. به یاد داشته باشین که صحبت ها بسیار قوی هستن. مخاطبین شما با دوستانشون در مورد شما صحبت می کنن و این واسه بازاریابی یه کسب و کار بسیار بااهمیته.

۱۲. مسابقات آنلاین برگزار کنین

مسابقات آنلاین کاربران رو با سایت شما درگیر و مخاطبان جدیدی به سمت شما جذب می کنن. اگه واقعا واسه هزینه کردن محدودیت دارین، احتیاجی نیس از هدایای گران قیمت استفاده کنین. حتی تعدادی کوله پشتی قشنگتر هم می تونه توجه خیلی از کاربران رو جلب کنه.

۱۳. همکاری کردن با بقیه

با کسب و کارای دیگری که در صنعت شما فعالیت می کنن، یه تیم تشکیل بدین و واسه انجام یه پروژه با هم همکاری کنین. این همکاری می تونه هم به صورت آفلاین مانند برگزاری یه اتفاق و هم به صورت آنلاین مانند وبینار باشه. همکاری کردن با بقیه به معنی دوبرابر موردتوجه قرار گرفتنه.

۱۴. واسه خودتون اعتبار آنلاین جفت و جور کنین

خیلی از صنایع واسه کسب و کارای نمونه اعتبار در نظر می گیرند. اون ها یه نشون به شما اهدا می کنن که می تونید اون رو در سایت خود بذارین و درنتیجه اندازه فروش خود رو بالا ببرین. اگه هیچ اعتباری در صنعت شما وجود نداره، می تونید خودتون میزبانی اون رو رو دوش بگیرین. این کار توجه خیلی از کسب و کارا رو به سمت جلب می کنه. و این به معنی جذب بیشتر مخاطب به سمت شما هستش.

ایده هایی واسه بازاریابی محلی با بودجه کم

بازاریابی محلی به بودجه کمتری نسبت به کمپینای تبلیغاتی بزرگ و آنلاین نیاز داره. با اینکه راه حل هایی که در ادامه می گن، تعداد مخاطب کمتری به سمت شما جذب می کنه. اما بازم باعث ساختن و موفقیت یه کسب و کار می شه.

۱۵. کارت ویزیت باحال طراحی کنین

واسه کسب و کار خود کارت ویزیتای جذاب طراحی و بین همه پخش کنین. هرچقدر افراد بیشتری در مورد شما اطلاع داشته باشن کسب و کار شما موفق تر هستش.

۱۶. خلاقیت داشته باشین

به کار گیری ایده ها و روش هدف دار های خلاقانه معمولا ارزون و آسون هستن. به عنوان مثال می تونید از ویترین یه مغازه ی متروکه واسه تبلیغات خیابانی استفاده کنین. یا اینکه برچسب های باحال طراحی کنین و اون ها رو روی دکوراسیون شهری بچسبونین. راه های بسیار زیادی واسه نشون دادن و نوآوری وجود دارن که با بودجه ی کم قابل پیاده سازی هستن. مثال ها و ایده های جالبی از این نوع تبلیغات در اینترنت وجود دارن که می تونید ببینین.

۱۷. یه اتفاق یا کلاس آموزشی رو میزبانی کنین

واسه برگزاری یه اتفاق یا کلاس آموزشی برنامه ریزی کنین و تبلیغات اون رو داخل کتابخونه ها، کافی شاپ ها و دانشکده ها پخش کنین. خیلی از مراکز تجمع اجازه تبلیغ کردن به شما نمی بدن؛ اما آگهی آموزش یا برگزاری یه اتفاق رو با کمال میل پخش می کنن.

۱۸. کارت ویزیت بقیه رو بگیرین

یه جعبه در محل کسب و کار خود بذارین و از بقیه بخواین کارت ویزیت خود رو درون اون بندازن تا از این روش در قرعه کشی شما شرکت کنن. به عنوان مثال یه رستوران می تونه کارت ویزیت برنده رو به یه وعده غذای رایگان دعوت کنه. نشانی ایمیل های موجود در کارت ها رو جمع بیاری کنین و رویدادها و قرعه کشی های مهم خود رو از این روش به اون ها اطلاع رسانی کنین.

۱۹. بازاریابی از راه ایمیل

بازاریابی از راه ایمیل یه راه عالی واسه جذب مخاطب جدیده و رابطه شما با مشتری های قدیمی رو هم حفظ می کنه. واسه عضویت مخاطبان در خبرنامه خود جایزه مشخص کنین. به عنوان مثال به اون ها بگید با عضو شدن در خبرنامه شما یه نسخه کتاب الکترونیکی واسه اون ها فرستاده میشه.

۲۰. از ماشین شرکت واسه تبلیغات استفاده کنین

اگه شرکت شما واسه حمل و نقل خود ماشین داره، می تونید آگهی تبلیغاتی خود رو روی اون بچسبونین. فقط به یاد داشته باشین که در بین رانندگی باید قوانین رو به طور کامل اجرا کنین. واسه این منظور از سایه بان هایی که واسه جلوگیری از تابش نور خورشید روی شیشه عقب ماشین قرار می گیرند هم می تونید استفاده کنین.

۲۱. در رویدادهای محلی از بادکنک استفاده کنین

مقدار زیادی بادکنک بخرین و نام و لوگوی کسب و کار خود رو روی اون چاپ کنین و بعد داخل اون ها رو با گاز هلیوم پر کنین. بچه ها و همین طور بزرگ سال ها عاشق بادکنک هستن. تصور کنین فقط با صرف هزینه کم تعداد خیلی از مردم درحالی که برند شما رو بالای سر خود گرفته ان، در حال قدم زدن تو یه اتفاق هستن.

۲۲. به مسابقات محلی ملحق شید

یه محصول یا سرویس خود رو به عنوان جایزه تو یه مسابقه محلی به برندگان اهدا کنین.

اگه شمام ایده ی باحال و ارزون قیمتی واسه بازاریابی دارین، اون رو با ما و دیگه خوانندگان به اشتراک بذارین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی زومیت مقالات تبلیغات اینترنتی