روش هایی برای قدرتمند کردن مغز !

روانپزشکان و کارشناسان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون طی تحقیقات جدید خود فهمیدن که انجام مدیتیشن به طور منظم می تونه سلامت مغز رو بهتر کنه و این تاثیر به درد بخور ظرف چند ماه پس از شروع مدیتیشن بروز می کنه.

روشی واسه قوی کردن مغز !

 

این پزشکان در تحقیقات خود شرایط ۱۶ داوطلب رو دنبال کردن که در جلسات کاهش استرس با کمک تمرینات تمرکز ذهنی شرکت کرده بودن. هشت هفته بعد، اسکنای ام آر آی از مغز این شرکت کنندگان نشون داد که اندازه تراکم ماده خاکستری در نواحی از مغز این آدما که با یادگیری، حافظه، احساس همدردی و محبت و احساس تعادل احساسی در ارتباطه در مقایسه با گروه کنترل خیلی رشد کرده و زیاد شده.

 

روزنامه واشنگتن پست، تمریناتی که این افراد انجام می دادن شامل تمرینات آروم سازی (رلکسیشن) و حرکات کششی ساده حدود نیم ساعت در روز بود.

دکتر سارا لازا کارشناس رواشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد در این باره میگه: ما واسه اولین بار مطمئن شدیم که وقتی افراد بعد از انجام این تمرینات اعلام می کنن که حالشون بهتره و دیگه استرس ندارن، این تغییر فقط یه اعلام لفظی نیس، بلکه واقعا دلیل بیولوژیکی داره و در بدن و مغز فرد تغییر محسوس فیزیکی ایجاد می شه که نتیجه اون احساس استرس کمتر و حال بهتره.

از طرف دیگه، دکتر گری کاپلان، رییس مرکز طب انسجامی کاپلان در مک لین در همین رابطه تاکید کرد: مریضایی که این پیشنهاد مبنی بر انجام تمرینات مدیتیشن رو دنبال می کنن، عموما کیفیت خواب بهتری دارن، کمتر احساس درد می کنن و کمتر هم دچار حالت اضطراب و افسردگی می شن. کلا این افراد احساس قوی تر و بهتری از سلامتی دارن.

 

منبع : سلامتستان

تقویت مغز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *