Calories-and-wight-loss

اهل ورزش کردن نیستین؟ وقت کافی واسه ورزش یا ثبت نام در کلاس های بدنسازی ندارین؟ می دونین بعضی از کارای روزانه بدون اینکه متوجه باشین به کاهش وزن شما کمک می کنن؟ این ۱۴ پیشنهاد رو که هر کدوم از اونا می تونن باعث سوزوندن ۲۰۰ کیلوکالری انرژی در روز شن، امتحان کنین…

۱-جاروبرقی بکشین: جاروبرقی کشیدن فعالیت لذت بخشی نیس اما به هر حال لازمه پس چه بهتر که از اون آخر استفاده رو ببرین. البته هنگام جاروبرقی کشیدن، مرتب جارو رو از یه دست به دست دیگه بدین و اگه منزلتون خیلی کوچکه، کف زمین رو هم تی بکشین. یه ساعت جاروبرقی زدن و تی کشیدن مساویه با سوزوندن ۲۰۰ کیلوکالری انرژی.

۲-بچتون رو به پارک ببرین: وقتی با بچه ها به پارک می رویم بدون اینکه متوجه باشیم، راه می رویم، می دویم و خوشحالیم. تموم توجه مون به تفریح کردن با اوناس و اصلا فکر نمی کنیم که در حال ورزش هستیم، کافیه خود و بچتون رو ساعتی در پارک سرگرم بازی کنین تا ۲۰۰ کیلوکالری بسوزونین.

۳-بخونین، بنویسین، فکر کنین: وقتی نامه ای می نویسید یا ایمیل می فرستید یا مقاله ای می خونید، مغز شما فعال می شه. واسه فعالیت مغز، انرژی لازمه و این انرژی از راه سوزوندن انرژی تامین می شه. البته مراقب باشین هنگام انجام این کارا کمرتون به طور کامل صاف باشه. یادتون نره که ۴ ساعت خوندن و نوشتن یا فکر کردن، ۲۰۰ کیلوکالری می سوزوند.

۴-از پله به جای آسانسور استفاده کنین: اگه موقعیت ایجاب می کنه، به جای آسانسور از پله ها استفاده کنین. این بهترین و ارزون ترین روش واسه وزن کم کردنه. اصلا لازم نیس در کلاس استپ یا ایروبیک نام نویسی کنین. می تونید خیلی راحت با بالا و پایین اومدن از پله ها عضلات شکمی تون رو تقویت کنین و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین کالری هم بسوزونین. اگر ۲۰ دقیقه بدون توقف از پله ها بالا یا پایین برید، ۲۰۰ کیلوکالری خواهید سوزوند.

۵-در حال حرف زدن با تلفن همراه راه برید: پیاده روی ورزشی کامله. پس هر کاری رو که می توان همزمان با اون انجام داد، ارزشمنده. اگه با تلفن همراهتون یا تلفن بی سیم خونه صحبت می کنین، بلند شید و قدم بزنین. اینطوری بدون اینکه متوجه باشین، ورزش هم می کنین. یه ساعت پیاده روی در روز مساویه با سوزوندن ۲۰۰ کیلوکالری.

۶-ظرف ها رو بشورید: تعداد آدمایی که ظرف شستن رو دوست دارن، کمه. مطمئنا به کار گیری ماشین ظرفشویی راحت تره اما به هر حال بد نیس بعضی وقتا ظرف ها رو خودتون بشورید. به قسمت خوب ماجرا فکر کنین. شستن ظروف نه فقط به تقویت عضلات بالاتنه کمک می کنه، بلکه باعث سوزوندن کالری هم می شه. اگه سینک ظرفشویی شما خیلی پایینه، به جای خم کردن کمرتون، کمی پاهاتون رو خم کنین. اینطوری عضلات پایین تنه تون هم تقویت می شه. یه ساعت و ۲۰ دقیقه ظرف شستن، ۲۰۰ کالری انرژی می سوزوند.

۷-آشپزی کنین: آشپزی رو دوست دارین؟ می دونستید آشپزی می تونه دلیل لاغری شه؟ خرد کردن، هم زدن، شستن و… فعالیت هایی هستن که می تونن دلیل سوزوندن کالری و کاهش وزن شن. البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین غذایی که می پزید چرب و پرکالری نباشن چون وگرنه تموم تلاش شما واسه سوزوندن انرژی به باد می رود. یادتون نره که یه ساعت و ۲۰ دقیقه آشپزی ۲۰۰ کیلوکالری می سوزوند.

نوشته ای دیگر :
چگونه از مطالبتان در وب سایت محافظت کنید

۸-دوچرخه سواری کنین: دوچرخه سواری از تفریح هاییه که واسه تناسب اندام خیلی خوبه. اگه اتومبیل دارین، اون رو در پارکینگ منزل پارک کنین و با دوچرخه به محل کارتون برید. این کار نه فقط واسه سلامت خودتون، بلکه واسه محیط زیست هم خوبه. البته هنگام دوچرخه سواری ۲ نکته رو یادتون نره؛ اول کلاه ایمنی و بعد بطری آب. ۴۵ دقیقه دوچرخه سواری، به سوزوندن ۲۰۰ کیلوکالری کمک می کنه.

۹-بازی کنین: فرقی نمی کنه در خونه باشین یا بیرون از منزل. کنار فرزندانتان باشین و بازی کنین. از اسباب بازی ها استفاده و خود رو سرگرم کنین. یه ساعت بازی پرتحرک به سوزوندن ۲۰۰ کیلوکالری کمک می کنه. البته اگه اهل بازی رایانه ای هستین، بازی های پر جنب و جوش رو انتخاب کنین.

۱۰.باغبانی کنین: بودن در کنار گیاهان و گل ها نه فقط واسه روحیه بلکه واسه تناسب اندام شمام خوبه. البته باید هنگام باغبانی، به وضعیت کمرتون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین از کرم ضدآفتاب استفاده کنین. یه ساعت باغبانی ۲۰۰ کیلوکالری می سوزوند.

۱۱-اتومبیلتان رو بشورید: این کار هم از دیگر کارای روزانه س که می تونه به تناسب اندامتون کمک کنه. به جای بردن اتومبیل به کارواش، روز تعطیل آستین ها رو بالا بزنین و اتومبیلتان رو بشورید. اگه اتومبیل ندارین، می تونید موتور یا دوچرخه تون رو بشورید. ۴۰ دقیقه شستشوی اتومبیل۲۰۰ کیلوکالری می سوزوند.

۱۲-خرید برید: وقتی به خرید می روید و با دوستان از مغازه ای وارد مغازه ای دیگه می شید، بدون اینکه متوجه باشین، کالری می سوزانید. البته باید مراقب باشین وزن چیزی که در دست دارین، بین هر دو دست برابر تقسیم شه تا دچار کمردرد نشید. یه ساعت پیاده روی و خرید، ۲۰۰ کیلوکالری انرژی می سوزوند.

۱۳-وسایل خونه رو مرتب کنین: تغییر دکوراسیون، جابه جا کردن مبل ها و… نه فقط واسه روحیه شما خوبه، بلکه به تناسب اندامتون هم کمک می کنه. البته مراقب باشین اشیای سنگین رو به تنهایی بلند نکنین چون در این صورت به کمرتون فشار میاد. نیم ساعت مرتب کردن خونه ۲۰۰ کیلوکالری انرژی خواهد سوزوند.

۱۴-شیشه ها رو پاک کنین: بعضی وقتا شیشه پاک کن رو وردارین و شیشه ها رو تمیز کنین. اگه احساس می کنین دستانتون گرم شده، نشونه خوبیه؛ یعنی در عین حالا که کالری می سوزانید، عضلات دستتون در حال تقویت شدنه. کارتون رو بدون توقف ادامه بدید چون هدف، افزایش ضربان قلبه. بعضی وقتا دستتون رو عوض و ماهیچه های هر دو دست رو در این کار شریک کنین. یه ساعت پاک کردن شیشه ها، به سوزوندن ۲۰۰ کیلوکالری انرژی کمک می کنه.

کالری کاهش وزن

دسته‌ها: علمی-آموزشی

0 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *