Posted on

9 Tips For Growing A Successful Business

داشتن یه کار و کاسبی موفق واسه همه اونایی که دنبال یه شغل رویایی هستن لازمه اما اینکه چیکار باید کرد ممکنه مقداری رقابت برانگیز باشه.

به گزارش آلامتو به نقل از ماهنامه معیشت؛ به راه انداختن یه کسب وکار واسه خودمون مثل اینه که سوار ترن هوایی بشیم که تندترین سراشیبی ها و سرازیری ها رو با اون تجربه می کنیم و این وسط باید با خودمون فکر کنیم که در آخر چه وقتی جیغ کشیدن ها تموم می شه.

این مقاله بوسیله گاتاگ گاپتا نوشته شده. اون یه کارآفرین ساکن سیلیکون ولیه که شرکت NatureBox رو واسه ارسال اسنک های غذایی متفاوت و خاص واسه مشتریان تأسیس کرده. اون در این مقاله سه پیشنهاد اساسی واسه شروع کسب وکاری داره که به اون عشق می ورزید. به راه انداختن یه کسب وکار واسه خودمون مثل اینه که سوار ترن هوایی بشیم که تندترین سراشیبی ها و سرازیری ها رو با اون تجربه می کنیم و این وسط باید با خودمون فکر کنیم که در آخر چه وقتی جیغ کشیدن ها تموم می شه. هر کسی می تونه کسب وکاری رو شروع کنه اما رشدکردن و بعد پایداری اون سخت ترین کار ممکنه. وقتی شرکت تون با رقابت ها مواجه می شه و اسیر مشکلاتی می شه که خیلی سخت هستن (که معمولاً هم این اتفاق زیاد می افتد) فقط اشتیاق و تعهد شما هستش که می تونه کسب وکار رو به سر منزل مقصود برسونه.

به گزارش دریک، اگه شوقی حقیقی رو در وجودتون نسبت به کسب وکارتون حس نمی کنین، بقیه هم متوجه این می شن: مشتریان تون، تیم شما، مشاوران و سرمایه گذاران شما. واسه همینه که دقیق شدن و فوکوس کردن بر مأموریت و راه پیشرفت، مهم ترین مسئله در کسب وکاره. این به شما امکان می دهد تا سریع تر تصمیم بگیرین و بتونین این ترن هوایی سواری رو خوب مدیریت کنین. پس بهتره واسه این که شور و شوقتان رو تبدیل به کسب وکارتون کنین، این سه پیشنهاد رو بخونین.

  1. به اندازه کافی می دونین؟

اگه نه، سوال کنین. شما شور و شوقی دارین و می خواهید کسب وکاری شروع کنین. چیزی درباره اون صنعت می دونین؟ با در اختیار داشتن علم صنعت و علم فنی لازم، شما می تونید در چرخه یادگیری پیش بیفتید و شروع به کار کنین، محصول تولید کنین، مشتریان اولیه خود رو پیدا کنین و چشم انداز شرکت خود رو اصلاح کنین.

اگه یه ایده ی ناب دارین ولی به اندازه کافی با زمینه فنی اون اشنایی ندارین از شبکه دوستای خود استفاده کنین. با آدمایی صحبت کنین که در صنعت مورد توجه شما کسب وکاری به راه انداخته ان تا به شما کمک کنن به شروع کارتون سرعت ببخشین. در واقع این کار مثل ساختن یه هیأت مشاور از افرادیه که وارد سفری شده ان که حال شما قصد شروع اون رو دارین. وقتی من با هم کلاسیم کن چن NatureBox رو راه انداختیم، غذا عشق و علاقه هر دو ما بود ولی رو راست باید بگم که هیچ چیزی در مورد کسب وکار غذایی نمی دونستیم. ما شروع به شبکه سازی کردیم و ایده خودمون رو با نوآوران صنعت گرم و سرد چشیده مطرح کردیم تا به بینشی درست درست یابیم و روش هدف دار ها، نکته و ریزه کاری های لازم واسه مدیریت موفق یه شرکت غذایی رو یاد بگیریم. بزرگترین حرکت ما وقتی اتفاق افتاد ه ما تو یه نمایشگاه غذایی شرت کردیم و چند تأمین کننده رو پیدا کردیم که علاقه مند کار با ما بودن. ما تا اون موقع نمی دونستیم چیجوری باید شرکای تولیدی رو پیدا کنیم.

  1. سریع سوار شید.

هیچ راهی واسه شروع بهتر از این نیس که با سر شیرجه بروی. در اول شاید حس کنین که نقشه تون هنوز کامل نشده و شما باید تغییرات اساسی رو روی مدل تون اعمال کنین. اما خاصیت شروع کسب وکاری با شور و اشتیاق اینه که شما می دونین به چه دلیل این کار رو می کنین و می تونید خیلی راحت بر مشکلاتی که بر سر این راه طولانی به وجود میاد پیروز شید. یه انگیزاننده عمیق و هیجانی هست که شما رو نسبت به فروش محصول تون پرانگیزه و مصمم نگاه می داره. وقتی من و کن سایت اولیه NatureBox رو می ساختیم، همه کارای تموم وقت خود رو کنار گذاشتیم. ما از عکس های اجناس مون که اون رو با گوشی گرفته بودیم استفاده کردیم.

ما در حال تست کردن این بودیم که بازاری واسه رسوندن اسنک های غذایی به مردم هست یا نه که به سرعت فرصت رو پیدا کردیم. بیشتر از ۱۰۰ نفر تو یه آخر هفته در وب سایت ما ثبت نام کردن. حالا ما باید تصمیم می گرفتیم که اولین سفارش رو بفرستیم و یا پول مشتریان رو پس می دادیم و این رو فقط به عنوان یه تست موفق در برنامه ریزی دید می کردیم. این جا هستش که در سراشیبی می افتی و این خیلی مهمه. هیچ وقتی بهتر از الآن نیس که کار رو شروع کنی.

  1. دور و بر خود رو از آدمایی پر کنین که چشم اندازی مثل شما رو دارن.

این یه تصادف نیس که تموم افراد حاضر در NatureBox یه داستان باحال در مورد این دارن که چیجوری غذا به زندگی شون شکل داده. چه یه تجربه شخصی رژیم لاغری واسه من بوده باشه و یا یه تجربه غذایی از شغل قبلی و یا دوران کودکی که تو یه محیط کشاورزی بزرگ شده باشه.

ما افراد رو براساس این تجربه مشترک استخدام می کنیم چون که اون ها به کسب وکار شکل میدن. به کسب وکار شما کمک می کنن چون شما در اول کار ساعات کاری دراز مدت و روزای سختی رو توقع دارین که تنها انگیزه شخصی و ارزش های مشابه برابر با همکاران تونه که در این موقع به درد شما می خورد. این شور و اشتیاق تبدیل به یه تجربه مثبت مشتری می شه. و این همون چیزیه که کسب وکار شما رو می سازه. تبدیل کردن اشتیاقتان به یه کسب وکار نه فقط به شما فرصت می دهد تا در حالی که مشغول انجام کاری هستین که دوستش دارین پول دربیارین، بلکه به شما کمک می کنه تا موفقیت خود رو ادامه بدید. از همه مهم تر اینکه، واسه گرفتن تصمیم هایی که مربوط به علاقه مشتری و شرکت در بلندمدت می شه، شور و اشتیاق اصلی ترین عامله که به شما کمک می کنه پایداری و موندگاری رو واسه برندتون به ارمغان بیارین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

ماهنامه معیشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *