Posted on

در طراحی یه کمپین، توجه به این نکته خیلی با اهمیته که مخاطب، «ما» رو دنبال نمی کنه؛ بلکه «پیام ما» و «جذابیت» حرف مون رو دنبال می کنه و مطمئنا وقتی مخاطب رو به یه صفحه صفحه فرود هدایت می کنیم، امکانات خیلی بیشتری داریم تا جلوه ای جذاب تر و حرفه ای تر از پیام کمپین مون رو واسه مخاطب به نمایش بذاریم.

صفحه فرود Landing Page، یه صفحه ی وبه که اون رو به عنوان نقطه ی فرود مخاطب به وب سایت، و یا به تعبیری دیگه، دروازه ی ورود مخاطب به وب سایت می شناسیم. صفحه ای از وب سایت، که مخاطب در اون فرود میاد.

سرفصل محتوا

  • مثال ها:
  • صفحه ورود ما باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟
    • ۱- عکس العمل گرایی (Responsivity):
    • ۲- توانایی اشتراک گذاری (Shareability):
    • ۳- باکس ایمیل (Email Box):
    • ۴- بخش معرفی برندگان:
    • ۵- توانایی به روزسانی (Updatability):
    • ۶- بهینه سازی محتوا (Content Optimising):

مثال ها:

کلا، این طور به شما بگیم که وقتی از مخاطب «دعوت» می کنین که به مهمانی شما (در سایت تون) بیاد، باید تو یه «سالن پذیرایی» از اون استقبال کنین.

  • مثال ۱: کمپینی راه اندازی کرده اید و واسه این کمپین، تبلیغات بنری رفته اید. مخاطب شما بعد از کلیک به کدوم صفحه منتقل می شه؟
  • مثال ۲: با زحمت فراوون، کلمه «تور دبی» رو  کرده اید و رتبه ی ۲ نتایج جستجوی گوگل هستین. مخاطب با کلیک بر نتیجه ی وب سایت شما، با چه صفحه ای و با چه مشخصات و ساختاری رو به رو می شه؟
  • مثال ۳: واسه یه کلمه ی کلیدی خاص، تبلیغات گوگلی پیاده کردین.
  • مثال ۴: در کانال تلگرام تون واسه یه اتفاق خاص، تبلیغ کرده اید و در این تبلیغ ها می خواهید مخاطب رو به وب سایت تون بکشونین! اون رو به کجا دعوت می کنین؟
  • و…

چند مثال عینی از برنده های خودمون براتون بزنیم:

دیجی کالا:

دیجی کالا یه مسابقه ی ربات های پرنده برگزار کرده و واسه این مسابقه ی خود، تبلیغ هم کرده. مخاطب با کلیک بر اون تبلیغ، لندینگ پیج زیر رو می بیند:

لندینگ پیج دیجی کالا
لندینگ پیج دیجی کالا واسه مسابقه ی مسابقۀ حرفه ای ربات های پرندۀ حمل کالا

 

Iran Talent:

Iran Talent در کمپین «حال خوب، برند خوب، کار خوب، درآمد خوب»، که در چندین وب سایت پربازدید تبلیغش رو کرده بود، مخاطب رو به این لندینگ پیج منتقل می کنه:

لندینگ پیج Iran Talent
لندینگ پیج Iran Talent واسه کمپین «حال خوب، برند خوب، کار خوب، درآمد خوب»

صفحه ورود ما باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

۱- عکس العمل گرایی (Responsivity):

بالغ بر ۳٫۵ ساعت در روز، میانگین اندازه استفاده مردم از تلفن های هوشمند شونه و خیلی از اون ها وبگردی شون رو با همین تلفن ها انجام میدن.
اگه لندینگ پیج، عکس العمل گرا نباشه، سهم خیلی از مخاطبان بالقوه به همین سادگی از دست میرن.

۲- توانایی اشتراک گذاری (Shareability):

  • قرار دادن وسایل اشتراک گذاری: مخاطب باید بتونه با یه کلیک، محتوای لندینگ پیج رو در شبکه های اجتماعی جور واجور و هم اینجور از راه ایمیل، به اشتراک بزاره.
  • محتوای مخاطب پسند: با تولید محتوایی خلاقانه و جذاب واسه مخاطب، در لندینگ پیج، به این صورت که کنجکاوی لازم رو در مخاطب به وجود بیاره و با سلیقه ی اون هم خوانی داشته باشه، می تونید احتمال به اشتراک گذاشته شدن پیام برندتون و هم شرکت کردن مخاطب در کمپین خود رو به مقدار بسیار محسوسی زیاد کنین.

۳- باکس ایمیل (Email Box):

یه باکس ایمیل به همراه یه جمله ی کوتاه، متفاوت و خلاقانه واسه دعوت مخاطبان به وارد کردن ایمیلشان، اقدام مفیدی ست که بعدا می توان با ارسال خبرنامه ها و اعمال بقیه کمپین های ، با کمترین هزینه، یکی از به صرفه ترین فعالیت های بازاریابی دیجیتالرو واسه شرکت خود انجام بدین.

۴- بخش معرفی برندگان:

اگه در کمپین خود به بعضی از افراد جایزه می بدید، واسه جلب اعتماد بیشتر و جدی گرفته تر شدن کمپین بوسیله مخاطبان، این بخش اهمیت زیادی داره. این بخش می تونه در خود صفحه ی لندینگ پیج و یا در صفحه ای جدا از هم (با گرفتن لینک از لندینگ پیج) طراحی شه که در اون، تصاویری از برندگان قرعه کشی در کنار جایزه شون دیده شه.

۵- توانایی به روزسانی (Updatability):

صفحه ی لندینگ پیج باید توانایی به روز رسانی در صورت نیاز به اعمال هرگونه تغییرات رو داشته باشه. توانایی به روز رسانی صفحه، (به خصوص در بخش معرفی برندگان) باید از جمله ویژگی های لندینگ پیجی باشه که قراره واسه شما طراحی شه.

۶- بهینه سازی محتوا (Content Optimising):

تولید محتوا به گونه ای باید باشه که علاوه بر مخاطب پسند بودن و ایجاد انگیزه در مخاطب واسه شرکت در کمپین؛ استانداردهای سئو رو هم، واسه جذب ترافیک ارگانیک از وب سایت گوگل، رعایت کنه.

منبع: مدیر