فاکتورهای احتمالی رتبه بندی موتور جستجوی گوگل – ۱

۲۰۰ عامل رتبه بندی گوگل

فاکتورهای دامنه

۱٫ سن دامنه: واقعا فرقی بین دامنه ای که ۶ ماه سن داره با اون که ۱ سال، اصلا زیاد نیس. یعنی گوگل از سن دامنه استفاده می کنه اما خیلی مهم نیس.

۲٫ کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا ظاهر می شه: به کار گیری کلید واژه در دامنه باعث پیشرفت نمی شه اما نشونه در رابطه بودنه. در آخر اینکه اونا کلمات کلیدی رو که در دامنه ظاهر می شه بولد ( bold ) می کنن.

۳٫ کلید واژه به عنوان اولین کلمه در دامنه: اعضای انجمن فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۱ توافق کردن، دامنه ای که با کلید واژه هدف خود شروع می شه، نسبت به دامنه ای که در خود کلید واژه نداره یا کلید واژه در وسط یا انتهای دامنه قرار داره،سرتره.

۴٫ ثبت طول دامنه: دامنه های مهم)قانونی( بیشتر جلوتر واسه چند سال آینده پرداخت شدن در حالی که دامنه های( حروم) با احتمال خیلی کم واسه ۱ سال استفاده می شن. پس زمان انقضای دامنه می تونه به عنوان یه عامل واسه پیش بینی قانون اون استفاده بشه.

۵٫ کلید واژه در اسم زیردامنه ( Subdomain ): هیئت Moz توافق کردن که وجود کلید واژه در زیردامنه موجب بهبود رتبه شه.

۶٫ گذشته دامنه: یه سایت با مالکیت بی ثبات ممکنه از گوگل بخواد که گذشته سایت رو دوباره تنظیم کنه ( reset ) یا لینکایی که به دامنه برگشت می شه رو خنثی کنه.

۷٫ دامنه دقیقا همتا ( Exact Match Domain ) : اگه سایت باکیفیتی داشته باشین، EMDs می تونه به شما برتری دهد. اما اگه EMDs تو یه سایت بی کیفیت اتفاق بیفته، به بروزرسانی EMDs آسیب میرسونه.

۸٫ دامنه عمومی در برابر دامنه خصوصی: دامنه خصوصی می تونه نشونه یه چیز مخفی باشه. فعال کردن خصوصی سازی بالقوه چیزی بدی نیس، اما اگه خیلی زیاد و در همه چیز اتفاق بیفته، کمی غیرعادی به نظر میاد.

۹٫ جریمه مالک دامنه: اگه گوگل شخصی رو به عنوان spammer تشخیص بده، بقیه سایتایی که واسه این شخصه رو با موشکافی بیشتر نگاه می کنه.

فاکتورهای صفحه

۱۰٫ گسترش مرز TLD : با داشتن کد کشور واسه دامنه به رتبه بندی سایت در اون کشور خاص کمک می کنه، اما سایت رو در رتبه بندی جهانی محدود می کنه.

۱۱٫ کلید واژه در تگ عنوان: تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه س، در نتیجه سیگنال قوی در سئو on-page می فرسته .

۱۲٫ شروع تگ عنوان با کلید واژه: بر مبنای اطلاعات Moz ، تگ عنوانی که با کلید واژه شروع می شه در مقایسه با تگ عنوانی که کلید واژه در انتهای اون قرار داره، از کارایی بهتری برخورداره.

۱۳٫ کلید واژه در تگ توضیحات:اینم نشونه دیگه در رابطه بودنه و شما رو جدا می سازه.

۱۴٫ وجود کلید واژه در تگ H1 : تگ H1 دومین تگ عنوانه که سیگنال ربط داشتن رو به گوگل می فرسته .

۱۵٫ کلید واژه عبارتیه که بیشترین به کار گیری اون در متن شده: انتخاب کلید واژه که بیشتر از بقیه کلمات مورد استفاده قرار گرفته، نشونه در رابطه بودنه.

۱۶٫ طول محتوا: محتوایی که کلمات بیشتری داره می تونه سطح گسترده تری رو پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت داره.

۱۷٫ تراکم کلید واژه: تراکم کلید واژه مبناییه که گوگل از اون واسه انتخاب عنوان صفحه استفاده می کنه. اما استفاده زیادتر از اندازه می تونه به شما آسیب برسونه.

۱۸٫ مخفی سازی معنایی کلید واژه در محتوا: LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کنه معنی کلماتی که بیشتر از یه معنی دارن رو بتونه استخراج کنه. وجود یا نبود وجود LSI نشونه کیفیت محتوا هستش.

۱۹٫ کلمات کلیدی LSI در عنوان و تگ توضیحات: به عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل در تشخیص بین مترادفا کمک می کنه. هم اینکه به عنوان یه نشونه ربط داشتن هم هست.

۲۰٫ سرعت بارگذاری صفحه از راه HTML : هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یه عامل رتبه بندی استفاده می کنن. عنکبوتای موتورهای جستجو خیلی راحت می تونن سرعت سایت شما رو براساس کدهای صفحه و حجم فایلا تخمین بزنن.

۲۱٫ محتوای تکراری: محتوای برابر در همون سایت می تونه روی دید موتورهای جستجو نسبت به اون سایت تاثیر منفی داشته باشه.

۲۲٫ نوشتن = معمولی: به کار گیری این تگ مانع از این می شه که گوگل صفحاتتان رو محتوای تکراری حساب کنه.

۲۳٫ سرعت بارگذاری صفحه از راه کروم: ممکنه گوگل از داده های کاربران کروم واسه کنترل بهتر سرعت صفحه استفاده کنه و بهتره شما واسه افزایش سرعت سایت از CDN استفاده کنین.

۲۴٫ بهینه سازی تصاویر: تصاویر on-page سیگنال ربط داشتن مهمی از راه نام فایلش، متن Alt ، عنوان، توضیحات و تیتر به موتورهای جستجو می فرسته .

۲۵٫ تاخیر در به روزرسانی محتوا: در آپدیتای گذشته گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصا واسه جستجوهایی که حساس به زمونه، اهمیت پیدا کرده. این عامل خیلی مهمه و گوگل تاریخ آخرین به روزرسانی رو واسه صفحات خاص نشون میده.

۲۶٫ مقدار به روزرسانی محتوا: مقدار ویرایش و تغییر یه عامل تازگیه. اضافه کردن یا حذف کامل یه بخش، نسبت به تغییر معنی چندتا از کلمات به روزرسانی چشمگیرتریه.

۲۷٫ گذشته به روزرسانی صفحه: در طول زمان، صفحه هر چند وقت یه بار به روزرسانی شده؟ روزانه، هفتگی، هر ۵سال یه بار. تناوب به روزرسانی صفحه در تازگی اون اثر میذاره.

۲۸٫ مشخص بودن کلید واژه: داشتن کلید واژه ای که در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ظاهر شه، یه نشونه ربط داشتن مهمه.

۲۹٫ کلید واژه در تگ H2, H3 : وجود کلید واژه در زیرعنوان H2, H3 می تونه نشونه کوچیکی از ربط داشتن باشه. هیئت Moz هم با این موضوع موافقه.

۳۰٫ چیدمان کلمات کلید واژه: تقدم و تاخر در کلمات کلیدی می تونه موجب کسب رتبه بهتر و یا رتبه ضعیف تر شه. بهترین کار اینه که از keyword researchاستفاده کنین.

۳۱٫ کیفیت لینکای خروجی: خیلی از سئودانا فکر می کنن که لینک فرستادن به سایتای خوشنام می تونه سیگنال اطمینان به گوگل بفرستد.

۳۲٫ تم لینکای خروجی: براساس Moz ، موتورهای جستجو محتوای صفحه ای که شما به اون لینک کردین رو به عنوان نشونه ربط داشتن مورد استفاده قرار میدن. مثلا اگه صفحه شما درباره ماشین باشه و به صفحه ای که درباره فیلمه لینک کنین، این کار به گوگل میگه که صفحه شما درباره فیلم ماشینا هستش نه خودرو.

۳۳٫ گرامر و املا: گرامر و املای مناسب و درست نشونه کیفیته و مهمه.

۳۴٫ محتوای همزمان: محتوایی که در صفحه تونه اصله؟ اگه یه بخش یا کپی از کل محتوای یه صفحه ایندکس شده باشه، نمی تونین مانند صفحه اصلی رتبه به دست بیارین.

۳۵٫ محتوای تکمیلی به درد بخور: محتوای تکمیلی به درد بخور شاخصیه واسه کیفیت سایت. مثلا شامل مبدل ارز، ماشین حساب بهره وام و دستورالعملای تعاملی.

۳۶٫ تعداد لینکای خروجی: تعداد زیاد لینکای خروجی می تونه به رتبه بندی صفحه تون آسیب بزنه.

۳۷٫ عناصر چندرسانه ای: عکسا، ویدئوها و بقیه عناصر چندرسانه ای می تونه نشونه کیفیت محتوا باشه.

۳۸٫ تعداد لینکای داخلی صفحه: تعداد لینکای داخلی صفحه نشون دهنده اهمیت ربط داشتن بقیه صفحات سایته.

۳۹٫ کیفیت لینکای داخلی صفحه: لینکای داخلی از صفحات معتبر در دامنه، نسبت به صفحاتی که PR ندارن یا ضعیفه، تاثیر بیشتری داره.

۴۰٫ لینکای خراب)شکسته(: داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در صفحه می تونه نشونه ای از ندیده گرفته شده یا ول شده باشه. ارزیاب اطلاعات گوگل از لینکای خراب واسه آزمایش کیفیت صفحه اصلی استفاده می کنه.

۴۱٫ سطح خوندن: هیچ شکی نیس که گوگل سطح خوندن صفحات وب رو تخمین می زنه و یه سطح اولیه خونده می تونه به رتبه صفحه تون کمک کنه. سطح خوندن یه فاکتوره که کیفیت سایت رو از تولید محتوای اون جدا می کنه.

۴۲٫ لینکای وابسته: لینکای وابسته به خودی خود باعث خراب کردن رتبه شما نمی شن. اما اگه تعداد اونا خیلی زیاد باشه، ممکنه الگوریتمای گوگل توجه بیشتری به بقیه نشونه های کیفیت سایت شما بکنه تا اطمینان حاصل کنه که شما یه سایت وابسته نیستین.

۴۳٫ خطاهای HTML / اعتبار W3C : تعداد زیاد خطاهای HTML یا برنامه نویسی نامرتب می تونه نشونه پایین بودن کیفیت سایت باشه. موضوع بحث برانگیز اینه که خیلیا در سئو فکر می کنن اعتبار W3C ، یه نشونه کیفیت ضعیفه.

۴۴٫ اعتبار یا قدرت دامنه میزبان صفحه: همه چیز برابره، یه صفحه در دامنه معتبر، بالاتر از یه صفحه در دامنه کم اعتباره.

۴۵٫ رتبه بندی صفحه: به طور کامل در رابطه نیس اما کلا PR بالاتر صفحه در مقایسه با PR پایین تر منتهی به رتبه بهتر می شه.

۴۶٫ طول URL : طولانی بودن زیادتر از اندازه URL ممکنه به دیده شدگی شما در جستجو آسیب وارد کنه.

۴۷٫ راه URL : صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیک تره ممکنه اعتبار بالاتری به دست بیاره.

۴۸٫ ویراستاران انسانی: با اینکه هیچوقت تایید نشده اما گوگل حق انحصاری اختراع یه سیستم رو داره که به ویراستاران انسانی امکان میده در SERPs نفوذ پیدا کنن.

۴۹٫ طبقه بندی صفحه: طبقه ای که صفحه در اون ظاهر می شه یه نشونه در رابطه بودنه. صفحه ای که تو یه طبقه در رابطه قرار میگیره نسبت به صفحه ای که در طبقه ای غیرمرتبطه، امتیاز ربط داشتن بیشتری دشت می کنه.

۵۰٫ تگای وردپرس: تگای خاص وردپرس نشونه در رابطه بودنه. تنها روشی که سئوتان رو بهتر کنه، ربط داشتن بخشای جور واجور محتوا و هم اینکه یه سری از پستا هستش.

۵۱٫ کلید واژه در URL : این نشونه دیگه و مهم در رابطه بودنه.

۵۲٫ رشته URL : طبقه داخل در رشته URL بوسیله گوگل میگن و یه سیگنال موضوعی درباره اینکه صفحه در چه مورده، ارائه می کنه.

۵۳٫ مراجع و منابع: با استناد به مراجع و منابع، مانند چیزی که مقالات پژوهشی انجام میده، می تونه نشونه ای از کیفیت باشه. دستورالعملای کیفیت گوگل میگه که بازبینا باید نگاه کردن به یه صفحه چشم شون به منابع باشه: موضوع باید تخصصی و منابع اون معتبر باشه.

۵۴٫ فهرستای شماره و نشونه دار: فهرستای شماره و نشونه دار کمک می کنه تا محتواتون واسه خواننده تفکیک شده باشه. گوگل هم با این کار موافقه و محتواهایی که شماره و نشونه داره رو تعرجیح میده.

۵۵٫ الویت صفحه در نقشه سایت: الویتی که به یه صفحه از راه فایل sitemap.xml داده می شه می تونه روی رتبه بندی تاثیر بزاره.

۵۶٫ تعداد زیادتر از اندازه لینکای خروجی: بعضی از صفحات راه به تعداد بسیار زیادی لینک دارن که موجب مبهم شدن صفحه و پرت شدن حواس از محتوای اصلی می شه.

۵۷٫ مقدار بقیه کلمات کلیدی واسه رتبه بندی صفحه: اگه صفحه واسه چندین کلید واژه رتبه داشته باشه، این نشونه داخلی کیفیت واسه گوگله.

۵۸٫ سن صفحه: با اینکه گوگل محتواهای جدید و صفحات قدیمی که محتواشون رو به طور منظم به روز می کنن بهتر می دونه اما صفحات جدیدی که کارایی خوبی داشته باشن هم مورد قبول هستن.

۵۹٫ چیدمان کاربر پسند: وقتی طرح بندی صفحه در بالاترین کیفیت باشه موجب می شه که محتوا بدون این دست اون دست کردن قابل مشاهده شه.

۶۰٫ دامنه های ول شده ( Parked Domains  ) : برمبنای به روزرسانی دسامبر ۲۰۱۱گوگل، دیده شدگی در جستجو واسه دامنه های ول شده کم شد.

۶۱٫ محتوای به درد بخور: گوگل بین محتوای با کیفیت و به درد بخور تفاوت قائل می شه.

۶۲٫ محتوایی که دارای ارزش و بینش استثنایی و خاص هستش: گوگل شروع کرده به از دور خارج کردن سایتایی که محتوای جدید و به درد بخور ارائه نمی کنن خصوصا سایتای وابسته.

۶۳٫ صفحه رابطه با ما: گوگل سایتایی که اطلاعات تماس با ما مناسبی دارن رو بهتر می دونه و اگه اطلاعات تماس تون منطبق با اطلاعات دامنه تون باشه، جایزه در نظر میگیره.

۶۴٫ اعتماد دامنه / رتبه اعتماد: اعتماد سایت بوسیله لینکایی که از سایتای معتبر به اون داده می شه مورد امتحان قرار میگیره. این عامل رتبه بندی خیلی مهمه.

۶۵٫ معماری سایت: سایتی که اجزای اون خوب در کنار هم قرار گرفتن و معماری مناسبی داره به گوگل کمک می کنه تا محتوای اون رو از نظر موضوعی سازماندهی کنه.

۶۶٫ به روزرسانی سایت: ااینکه هر چند وقت سایت به روزرسانی و محتوای جدید به اون اضافه می شه، عامل تازگی سایته.

۶۷٫ تعداد صفحات: تعداد صفحات سایت نشونه ضعیفی از اعتباره. این موضوع به گوگل کمک می کنه تا یه سایت بزرگ رو از یه سایت وابسته تشخیص بده.

۶۸٫ وجود نقشه سایت: نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کنه تا صفحات شما رو راحت تر، کامل تر و با توانایی دیده شدگی بهتر ایندکس کنن.

۶۹٫ زمان کار سایت ( Uptime ) : زمان خرابی ( downtime ) زیاد سایت به دلیل مسائل مربوط به سرور یا تعمیرات باعث آسیب زدن به رتبه سایت می شه.

۷۰٫ محل سرور: محل سرور ممکنه محل کسب رتبه سایت رو در مناطق جغرافیایی جور واجور تحت تاثیر بذاره. خصوصا واسه جستجوهای جغرافیایی خاص خیلی مهم
است.

۷۱٫ گواهی SSL : گوگل گواهی SSL رو ایندکس می کنه و از HTTPS به عنوان نشونه رتبه بندی استفاده می کنه.

۷۲٫ شرایط به کار گیری خدمات و صفحات حفاظت: این دو صفحه به گوگل کمک می کنن تا تشخیص بده این سایت از اعضای قابل اعتماد اینترنت هست یا نه.

۷۳٫ اطلاعات متا تکراری در سایت( Duplicate Meta Information On-Site ) وجود اطلاعات متا تکراری در سایت می تونه موجب افت توانایی دیده شدگی سایت تون شه.

۷۴٫ راهنمای اطلاعات: این روش چیدمان کاربر پسند به کاربر کمک تا بدونه در کجای سایت قرار داره و هم اینکه از فاکتورهای رتبه بندیه.

۷۵٫ بهینه سازی سایت واسه موبایل: این احتمال هست که سایتای ریسپانسیو در جستجوهای با گوشی در رتبه بالاتر قرار گیرند. هم اینکه تگ “ Mobile friendly ” به سایتایی که در موبایل به درستی نشون داده می شن اضافه شده. علاوه بر این گوگل شروع به جریمه سایتایی که در جستجوی موبایل، mobile friendlyنیستند، کرده.

۷۶٫ یوتیوب: مطمئنا ویدیوهای یوتیوب در SERPs ترجیح داره. چون موتورهای جستجو به این نتیجه رسیدن که بعد از Google Panda سایت YouTube.com بیشترین ترافیک رو داره.

۷۷٫ توانایی استفاده سایت: سایتی که به کار گیری اون یا مسیریابی در اون سخته امکان داره به دلیل کاهش زمان موندن در سایت، مشاهده صفحات و افزایش اندازه خروج، رتبه بندی اون آسیب ببینه.

۷۸٫ به کار گیری :Google Analytics and Google Webmaster Tools بعضی فکر می کنن تنها نصب این دو برنامه روی سایت می تونه ایندکس شدن اون رو بهتر کنه. هم اینکه موجب می شه با دادن اطلاعات بیشتر به گوگل واسه کار کردن، رتبه سایت مستقیما تحت تاثیر قرار گیرد.

۷۹٫ عقیده کاربران / معروفیت سایت: عقیده و نظر کاربران در مورد سایت شما کمک بسیاری زیادی می کنه تا موتورهای جستجو معروفیت و اعتبار شما رو زیاد کنن . درج نظر در سایت و فعالیت در اون بوسیله کاربران باعث افزایش معروفیت اون پیش موتورهای جستجو می شه.

این مطلب ادامه داره.

منبع : http://fumblog.um.ac.ir/fumindex.php?blogId=569

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *