Posted on

امروزه اهمیت فعالیت در شبکه اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگه ایه. چون که موتورهای جستجو به سیگنالای شبکه های اجتماعی توجه بیشتری دارن. حالا سوال اصلی آدمایی که در مورد سئو فعالیت می کنن اینه که گوگل فعالیت در شبکه های اجتماعی رو بر روشای قبلی لینک سازی بهتر می دونه یا خیر؟ آدمایی که در نتیجه جستجوها رتبه های بالا دارن کسائی هستن که علاوه بر تولید حجم زیاد محتوای مناسب و به درد بخور با فعالیت مثبت در شبکه های اجتماعی ، لینکای طبیعی و سیگنالای مثبتی از این شبکه ها دریافت می کنن. در نتیجه مدیریت سایت با در نظر گرفتن این دو عامل ،تولید محتوای خوب و دریافت سیگنال مثبت از شبکه های اجتماعی ، بهترین نتیجه رو واسه شما به ارمغان میاره.

در ادامه بررسی می کنیم که این سیگنالای اجتماعی دقیقا چیجوری می تونن واسه سایت شما به درد بخور واقع شن و شما چیجوری می تونین از اونا واسه بهبود شرایط سایت خود استفاده کنین.

راه دقیق تاثیر این سیگنالا هنوز نا شناخته س اما چیزی که روشنه و همه از اون مطمئن هستیم ، اهمیت شبکه های اجتماعی در ارتقای کیفیت معرفی سایت شما به موتورای جستجوئه و نتیجه این بالا رفتن رتبه و اعتبار سایت شما هستش.

۱- فیسبوک و سیگنالای فیسبوک

وقتی که از شبکه های اجتماعی صحبت می شه اولین اسمی که تو ذهن هر کسی نقش می بنده

شبکه اجتماعی فیسبوکه. این شبکه بزرگترین شبکه اجتماعیه که در بین بقیه بیشترین کاربر رو از سراسر جهان به خود اختصاص داده. با این حال شاید در مورد ایجاد مستقیم ترافیک روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشه، اما شک نداشته باشین بهترین گزینه واسه ایجاد سیگنالای اجتماعیه.

تعداد لایکا , اشتراک گذاریا و نظرات روی پروفایل شما نشون دهنده تعداد کاربرانیه که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستن و مطالب شما رو دنبال می کنن. نه فقط لایک کردن پستا بلکه اشتراک گذاریا نشون دهنده خوبی واسه اندازه علاقه مندی مخاطبانه. نظراتی که در زیر هر پست نوشته می شه شما رو از اینکه مخاطبان چقدر تلاش در تعامل و رابطه دارن باخبر می کنه. همه این فعالیتا مانند فاکتورای رتبه بندی عمل می کنه و واسه بازدید کننده بیشتر به صورت غیر مستقیم موثر هستن.

۲-توییتر و سیگنالای توییتر

شبکه اجتماعی توییتر هم یکی از بهترین وسیله بازاریابی آنلاینه. یه نوشته خوب در توییتر می تونه از طریق میلیونا نفر دیده شه و اینجوری بستر مناسبی واسه ایجاد کمپین سئو فقط با نوشتن مطلبی جذابه. توییتر به خاطر فضایی که داره خیلی از مطالب در اون کوتاه ارائه می شن و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشه.

در مورد سیگنالای توییتر:

وقتی که ما از سیگنالای اجتماعی توییتر صحبت می کنیم منظور تعداد اشتراک گذاری مطلبیه که شما ایجاد کردین. این اشتراک گذاریا در توییتر تاثیر به سزایی در ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو داره. پس توجه کنین که مطلبی که ارائه می دید در مورد موضوع محبوب مخاطب باشه و مهم تر از اون در جایی مطلب خود رو منتشر کنین که افراد بیشتری در اونجا فعال هستن. اینطوری افراد بیشتری به محتوای مورد نظر شما دست پیدا می کنن.

۳-گوگل پلاس و سیگنالای گوگل پلاس

شبکه اجتماعی گوگل پلاس نسبت به بقیه شبکه ها تازگیا وارد بازار شبکه های اجتماعی شده اما از اونجایی که این شبکه از طریق خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخورداره. توجه نکردن به شبکه خود گوگل کار بسیار دور از عقلیه.

سیگنالای اجتماعی گوگل به صورت “ +۱ ” دیده می شن. +۱ یعنی یه نظر مثبت واسه سایت و در نتیجه یه اثر مثبت در رتبه بندی سایت شما. هم اینکه تبلیغات و اشتراک گذاریا هم تاثیر مثبتی در بالا بردن رتبه بندی سایت دارن و این وسط اشتراک گذاریایی موثرتر هستن که از طرف افراد معتبر انجام شه. و بازم بدون در نظر گرفتن جزئیات این روند میشه با اطمینان گفت که شبکه اجتماعی گوگل هم نقش بسیار پررنگی رو در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو اجرا می کنه.

بقیه وبسایتای رسانه ای – اجتماعی

تعداد وبسایتای اجتماعی و رسانه ای خیلی زیاده اما سه سایت معرفی شده محبوب ترین اونا هستن. لایکایی که از سایت لینکدین(LinkedIn) هم دریافت می شن واسه کار و کاسبی های جور واجور و حتی متخصصین در رشته های جورواجور بسیار به درد بخور هستن.این موضوع در مورد سایت یوتیوب (YouTube) و فلیکر (Flickr) ، که سایتای رسانه ای و اشتراک گذاری بسیار جذابی هستن ، هم صدق می کنه.پینترست(Pinterest) هم یکی دیگه از رسانه های اجتماعیه که تا کنون در بازاریابی اینترنتی و به خصوص در کمپینای سئو اثرات به سزایی داشته.

سیگنالای شبکه اجتماعی و سئو

همونطور که همیشه یادآوری کردیم ، کیفیت حرف اول رو در سرنوشت رتبه سایت شما میگه. تا وقتی که کیفیت مطالب شما در سایت پایین باشه هیچ کدوم از فعالیتای جانبی سئو موثر نخواد بود. دریافت حجم بالای لایک و اشتراک گذاری فقط در صورتی امکانپذیر هستش که مطلب شما با کیفیت و قابل ارائه باشه. اگر به محتوای قوی توجه کنین و در کنار اون فعالیت در شبکه های اجتماعی رو ادامه بدید ، ترکیبی مناسب از سیگنالا و امتیازای مثبت دارید و اینجوری نتیجه مطلوبی میگیرین.

منبع: timetochange