Posted on

به گفته دیوید اوگلیوی، عنوان یه مقاله پنج برابر مهم تر از محتوای اون مطلبه و بازاریابان محتوا در محیط های دیجیتال بر سر این موضوع رقابت می کنن. در ابن مطلب به قدرت تیتر در بازاریابی می پردازیم.

قدرت تیتر یا عنوان به اندازه کافی واسه هر بازاریاب رقابت ایجاد می کنه. بازاریابی محتوایی روشی واسه ایجاد معروفیت برند شماس، پس به تیترهای مطالب خود به عنوان دلیلی واسه ایجاد اولین تاثیر روی خوانندگان خود حساب کنین و از اون عناوین واسه جذب چیزهای مورد علاقه خوانندگان استفاده کنین. عناوین باید خوانندگان رو درباره مطالب کنجکاو کنه.

سرفصل محتوا

  • چیجوری می تونید یه عنوان خوب بسازین؟
  • لیستی از چگونگی انجام کارا
  • نقطه ضعف
  • ارائه راه حل
  • تاثیرگذاری
  • اشتباه
  • کلام آخر

چیجوری می تونید یه عنوان خوب بسازین؟

همه این ها تو یه فرمول خلاصه می شه: در این مطلب چند اسرار تبلیغاتی که در تموم سال ها اثبات شده ان، نشون داده می شه.

لیستی از چگونگی انجام کارا

شما شاید این موارد رو روزانه مشاهده می کنین و رواج اون ها درخشش موفقیت اون هاست. اون ها به طور خاص در حل موضوع یا ارائه یه راه حل مستقیما مواردی رو بیان می کنن.

مانند موارد زیر:

چیجوری یه پروفایل حرفه ای لینکدین داشته باشیم؟

۷ نکته ساده سئو وردپرس

راهنمای سئو آسون واسه افراد تازه کار

نقطه ضعف

چی باعث فکر مشغولی بازار هدف شما می شه؟ اون ها به دنبال راه حل چه مشکلاتی هستن؟ این موضوع نشون می دهد که شما به اون چیزی که مخاطب شما نیاز داره واقف هستین و می تونید راه حلی رو واسه حل مشکل اونا ارائه بدید.

مانند موارد زیر:

چهار اخطار امنیتی که در فضای وب نباید اون ها رو ندیده بگیرین

۱۰ نکته روانشناختی از خود که شاید نمی دونین

روش های هدف دار پایه SEO که ممکنه از یاد برده باشین!

 

ارائه راه حل

این موضوع واسه خوانندگان شما تضمین یه راه و روش ساده واسه زندگی اونا رو می دهد. مثل تاکتیک بالا، شما یه مشکلی رو ارائه می بدید، اما بازم وعده بزرگتری درباره چگونگی تغییر سبک زندگی روزمره شخصی و بهتر شدن اون هم ارائه می بدید.

مانند موارد زیر:

چیجوری با انتقاد غیرمنصفانه برخورد کنیم؟

این نکات رو هنگام به کار گیری وای فای رعایت کنین

هفت ترفند نقشه گوگل واسه بهبود مسیریابی

 

تاثیرگذاری

این تاکتیک به شما این امکان رو می دهد تا با یه شخص مشهور یا یه گروه شناخته شده مربوط به محتوای شما رابطه برقرار کنین. نام یه فرد شناخته شده توجه مخاطب رو جلب می کنه و به محتوای شما اعتبار می بخشه.

مانند موارد زیر:

۴ عادت مدیر موفق با الهام از فوتبالیست موفق

رموز موفقیت راکفلر؛ ثروتمندترین مرد تاریخ جهان

عکس العمل نخبه های دنیا در برابر شکست و انتقاد سازنده

اشتباه

این تاکتیک به نظر منفی می رسد، اما هدف اون در واقع کمک به خواننده شماس. ایده این تاکتیک اینه که به مخاطبان راه حلی واسه مشکلی ارائه دهد که نمی دانند با اون مشکل روبه رو هستن.

مانند موارد زیر:

۱۰ اشتباهی که هیچوقت نباید در گفتگوهایتان مرتکب شید

۷ عادت اشتباه در صرفه جویی مالی

Keyword Stuffing چیه؟ تاثیر داغون کننده اون بر سئو

کلام آخر

عنوان های خود رو تست و بهینه سازی کنین. به عناوین خود فکر کنین که مثلا در شبکه های اجتماعی چه بازخوردی دارن.

اون ها رو به صورت چشمی با بقیه در شرکت خود به اشتراک بذارین. حس واقعی که درباره اون ها به دست می بیارید رو دریابید. اهمیت عنوان واسه بعضی از ناشران به حدی زیاده که قبل اینکه داستانی رو آماده کرده باشن از بعضی روزنامه نگارا در نوشتن عنوان کمک می گیرند.

یه عنوان تنها شانس محتوا واسه تحت تاثیر قرار دادن مخاطب شماس. مطمئن شین که از اون به درستی استفاده می کنین.

منبع: techrato.com