لوکال سئو Local SEO چیست؟

لوکال سئو Local SEO چیه؟ با هوشمند تر شدن موتورای جستجوگر یافته های جستجو اونا نسبت به موقعیت جغرافیایی کاربران متغیر شده، این بدین معناست که گوگل موقعیت جغرافیایی افراد رو در نظر گرفته و یافته های خود رو بر اون پایه بازچینی میکنه.

سرفصل محتوا

  • تعریف سئو محلی Local SEO چیه؟
  • راه حلای بهینه سازی سایت واسه لوکال سئو Local SEO چیه؟
    • ثبت سایت در گوگل مپ
    • گوگل بیزینس (Google Business)
    • انتخاب عنوان صفحه با کلید واژه جغرافیایی
    • به کار گیری Schema
    • گذاشتن Review در صفحه گوگل مپ
    • ساخت لینک با آنکر تکست جغرافیایی
    • ساخت صفحه Google Plus
    • درج مشخصات تماس
    • اشتراک گذاری و ثبت سایت در دایرکتوریای محلی

تعریف سئو محلی Local SEO چیه؟

Local SEO و یا سئو محلی و جغرافیایی به عملیات بهینه سازی سایت واسه افزایش رتبه سایت در یافته های جستجو محلی موتورهای جستجوگر می گن.

بهینه سازی محلی در طول این چند سال سئو محلی و جغرافیایی بسیار زیاد شده چون کاربران با جستجو عبارات به صورت جغرافیایی یافته های بهتری رو در موتورهای جستجوگر دریافت می کنن. به طور مثال خونواده ای رو در نظر بگیرین که در منطقه میرداماد تهران به دنبال رستوران می گردن، مطمئننا اونا با جستجو عبارت رستوران و یا رستوران تو تهران به نتیجه مورد نظر خود نمی رسن اما اگه کلمه رستوران در میرداماد تهران که یه کلمه جغرافیاییه رو جستجو کنن لیستی از رستورانای موجود در میرداماد با تصاویر و رتبه بندی مانند تصویر سمت راست رو در صفحه مروگر خود دریافت می کنن. به این یافته های، یافته های جستجو محلی و یا Local SERP می گن.

راه حلای بهینه سازی سایت واسه لوکال سئو Local SEO چیه؟

ثبت سایت در گوگل مپ

لوکال سئو با ثبت سایت در گوگل مپ شروع می شه، در صورتی که اطلاعات مربوط به یه کار و کاسبی  در Google Map ثبت نشده باشه اون سایت نمی تونه در یافته های محلی گوگل (Local SERP) جایگاهی داشته باشه. واسه ثبت اطلاعات کار و کاسبی خود در گوگل مپ از راه صفحه https://mapmaker.google.com/mapmaker?hl=en دست به کار شین. این نکته رو یادتون باشه که اطلاعات رو به صورت دقیق وارد کنین چون که همه جاها باید مورد تایید کارشناسان گوگل قرار بگیره.

گوگل بیزینس (Google Business)

گوگل بیزینس وسیله بسیار مناسبی واسه بهبود رتبه سایت در یافته های جستجو محلیه اما بدیش اینه این وسیله به دلیل مسائل تحریمی در ایران پشتیبانی نمی شه پس از ادامه توضیح در مورد اون دوری میکنیم.

انتخاب عنوان صفحه با کلید واژه جغرافیایی

صفحاتی که عناوین اونا شامل کلمات کلیدی جغرافیاییه رتبه بسیار بهتری در یافته های جستجو محلی دریافت می کنن، به طور مثال در وقتی که یه کاربر کلمه طراحی سایت رو در گوگل جستجو می کنه اگه مرورگر موقعیت کاربر رو تو تهران شناسایی کرده باشه صفحاتی که عناوین اونا شامل کلمه تهران هستن شانس بسیار بهتری واسه دریافت جایگاه مناسب تر دارن، مانندطراحی سایت تهران و یا طراحی سایت تو تهران.

به کار گیری Schema

نشونه گذاری تگای HTML با به کار گیری Micromedia یا Json می تونه کمک زیادی در افزایش جایگاه سایت در یافته های جستجو محلی داشته باشه. از اون جایی خود سایت Schema خوب این بحث رو توضیح داده پیشنهاد می کنم تا ادامه کار نشونه گذاری رو در https://schema.org/LocalBusiness دنبال کنین.

گذاشتن Review در صفحه گوگل مپ

review

در قسمت اول گقتیم که اولین اقدام واسه شروع سئو محلی ثبت سایت در گوگل مپه. یکی از امکاناتی که گوگل مپ واسه هر کار و کاسبی ای در نظر میگیره توانایی قرار دادن نظرات کاربران واسه اون کسب و کاره که با عنوان Write your review و در پایین نقشه قرار داره. کسب و کارایی که رتبه نزدیکتر به ۵ و تعداد نظرات بیشتری دارن از جایگاه بهتری نسب به دیگر رقبا بهره مند می شن پس از مشتریان خود بخواین که با جسجتوی نام برند شما در گوگل مپ شما رو پیدا کرده و از ۱ تا ۵ به شما امتیاز بدن. واسه درک بهتر موضوع عکس سمت چپ رو ببینین.

ساخت لینک با آنکر تکست جغرافیایی

یکی دیگه از عوامل موئثر در بهبود جایگاه رتبه در یافته های محلی ساخت بک لینک با انکر تکست (Anchor Text) کلید واژه جغرافیاییه، به طور مثال اگه می خواید تا در کلمه طراحی سایت تو تهران رتبه مناسبی دریافت کنین لینکای زیاد و با کیفیتی با عناوین طراحی سایت تو تهران و طراحی سایت تهران بسازین.

ساخت صفحه Google Plus

داشتن صفحه گوگل پلاس و Verify کردن اون با سایت می تونه در بهبود جایگاه سایت در یافته های محلی موئثر باشه. بهتره تا عنوان صفحه گوگل پلاس و عنوان سایت با همدیگه یکی باشن و این نکته رو در نظر بگیرین که حتما سایت و صفحه گوگل پلاس خود رو Verify کنین تا خزندهای گوگل بتونن رابطه بین سایت و Google Plus شما رو بفهمن.

درج مشخصات تماس

پیشنهاد می شه تا نشانی و مشخصات شرکت و یا کار و کاسبی خود رو به همراه کد شهر و کد پستی در سایت درج کنین تا گوگل رابطه بین گوگل مپ و سایت رو بهتر درک کنه.

اشتراک گذاری و ثبت سایت در دایرکتوریای محلی

یکی دیگه از عوامل تاثیر گذاری بر جایگاه سایت در یافته های محلی گوگل و دیگه موتورای جسجتوگر اندازه اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی، تعداد بک لینکای با کیفیت و حضور در دایرکتوریای محلیه.

منبع: سئو فاکس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *