لینک سازی عمیق Deep Link چیست؟

هر وبمستر دوست داره که سایتش در صفحه ی یافته های موتورهای جستجو کارکرد خوبی داشته باشه و با احتمال خیلی کم کسی رو می بینید که نسبت به رتبه بندی خود بدون فرق باشه. «ما هفت صفحه پایین تر از بقیه هستیم؟ اشکالی نداره». این جمله ای نیس که بخواین از صاحب یه سایت بشنوین. ما به عنوان متخصصین سئو و وبمستر به سختی کار می کنیم تا وب سایت های اون ها به بهترین کارکرد آنلاین خود دست پیدا کنن. لینک سازی نقش بزرگی رو در این روش هدف دار های بهینه سازی اجرا می کنه. اما سوالی که باید از خود سوال کنیم اینه که  به صفحه ی درستی لینک می بدیم؟

در غالب موارد، تاکید روی لینک دادن به صفحه ی اصلی وب سایته. این موضوع قابل درکه، چون صفحه ی اصلی وب سایت به عنوان دروازه ی ورود به سایت مطرحه.این موضوع (در بیشتر موارد) غلطه و لینک سازی به صفحات داخلی وب سایت، بسیار مفیدتره. اینجاس که لینک سازی عمیق وارد عمل می شه.

سرفصل محتوا

  • لینک دهی عمیق
  • اما لینک دهی بده، نه؟
  • فواید لینک دهی عمیق ( Deep Link )
  • همه ی این ها خوب به نظر می رسند، اما چیجوری؟

لینک دهی عمیق

لینک دهی عمیق مورد جدیدی نیس اما با ظهور فوت وفن های جدید و جذاب سئو بعضی وقتا اون رو به دید سرسری نگاه می کنن. با بیان ساده، لینک دهی عمیق به عنوان روند لینک سازی به صفحات داخلی سایت و مطالب بلاگ در تقابل با صفحه ی اصلی یا صفحات درجه دوم محسوب می شه. صفحه ی اصلی وب سایت به نظر تموم محبت ها رو از طرف لینک ها دریافت می کنه، اما نمی توان اینجور روش ای رو بهترین روش هدف دار دونست. صفحه ی اصلی شما نمی ‎تونه بار همه کلمات کلیدی و عبارت های طولانی که می خواهید سایتتون واسه اون ها رتبه بگیره رو تحمل کنه. البته وسعت ی کامل محتوایی که سایتتون ارائه می دهد هم نمی تونه در صفحه ی اصلی قرار بگیره و اصلاً این موضوع طبیعی نیس. صفحات درجه دوم مواردی هستن که به صورت مستقیم از صفحه ی اصلی لینک شده ان. لینک های عمیق معمولاً ۲ یا ۳ سطح با صفحه ی اصلی فاصله دارن و این لینک دهی عمیق به شما هم جهت با گسترده سازی نمایه ی لینکتان کمک می کنه.

اما لینک دهی بده، نه؟

نه! در دوران بیداری الگوریتمای Penguin، Panda  (و بقیه نسخه هایی که گوگل قراره با نام جانوران ارائه کنه)، همه افراد در مورد مسائل مربوط به لینک ها ترسو شده ان. اما لینک ها خودشون بد نیستن. درواقع چگونگی ی کارکرد وب این گونه س و این وسط، صحبت های Mat Cutts به مبنی بر توقف لینک سازی یا مطلب مهمون اهمیت چندانی نداره. درخت ها و چرخ های لینک بد هستن، این کار رو نکنین. خریداری یا معامله ی پایاپای واسه لینک ها هم غلطه. دایرکتوری، بله … شما یه تعداد از اون ها می خواهید.

لینک های باکیفیت بازم ارزش دارن (و همیشه دارن)، حتی اگه لینک های نوفالو باشن. با نگاهی عمیق تر، حالا که گوگل اهرم خود رو واسه روش های لینک سازی نادرست پر زورتر کرده، بهینه سازی روش هدف دار های لینک سازی بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده. دلیلی که Cutts و شرکت دستور توقف لینک سازی رو داده اینه که بیشتر افراد این کار رو اشتباه انجام میدن.

زمان و صبوری زیادی واسه انجام کار به صورت درست نیازه. بیایید نگاهی به فواید لینک سازی و نقش اون هم جهت با بهبود مشاهده ی سایتتون به صورت آنلاین، ارتقای تجربه ی کاربری و … افزایش رتبه تون داشته باشیم.

فواید لینک دهی عمیق ( Deep Link )

لینک دهی عمیق تعدادی مزیت داره که متخصصین سئو یا وبمسترهای آگاه از اون ها بهره می برند. این موارد به خوبی در صفحه ی یافته های عمل می کنن، قدرت آنلاین و رتبه بندی سایتتون رو پیشرفت میدن و تجربه ی کاربری بهتری واسه بازدیدکنندگان سایت به وجود می بیارن.

  • قدرت آنلاین بهتر – ارزش و قدرت دریافتی از عواملیه که اهمیت در حال افزایش واسه گوگل پیدا کرده ان. لینک دهی عمیق به شما اجازه می دهد که کیفیت محتوای داخلی سایتتون رو برجسته کنین. داشتن هزاران لینک که به صفحه ی اصلی شما اشاره می کنن ایده ی خوبی نیس و پخش اون ها در سایتتون به موتورهای جستجو می گوید که وب سایت دارای محتوای با ارزشی می باشه. هم اینکه یه نمایه ی لینک گسترده به شما نشون می دهد که منبعی واسه بقیه وب سایت ها و کاربران آنلاین جفت و جور کرده اید تا بتونن اطلاعات مدیریتی رو دریافت کنن. همین امر باعث می شه که گوگل و همتایانش خوشحال شن.
  • بازسازی محتوای قدیمی – یه مقاله یا مطلب مهمون جدید به مدت کوتاهی می درخشد و بعد در سکوت و تنهایی به مجموعه وب سایت شما فرستاده می شه. یه لینک جدید از راه منبع در رابطه نه تنها باعث می شه که کمی اکسیر سئو به پوست محتوای قدیمی تون اضافه شه، بلکه در برابر مخاطب جدیدی قرار می گیره که می تونه اون رو با همتایانش به اشتراک بزاره یا اون رو به سایتش لینک دهد.
  • ارتقای تجربه ی کاربری – صفحه ی اصلی وب سایت همیشه بهترین نقطه واسه فرود بازدیدکنندگان جدید و پیدا کردن اطلاعات خاص نیس. هم اینکه اگه کسی به دنبال یه جواب باشه هم نباید روی صفحه ی اصلی سایت فرود بیاد، چون نمی تونه چیزی که می خواهد رو پیدا کنه و دفع می شه. اهمیتی نداره اگه یه مقاله ی نورانی واسه جواب به تموم سوالاشون داشته باشین و بخوان با سه کلیک به اون برسن. لینک دهی عمیق به شما اجازه می دهد بازدیدکنندگانتان رو مستقیماً به سمت اطلاعات مدنظرشان ببرین، تجربه ی کاربری شون رو پیشرفت بدید و احتمال مکاشفه ی وب سایت و برگشت دوباره رو افزایش بدین.
  • منبع الهام واسه محتوای جدید – لینک های عمیق می تونن به شما هم جهت با شناسایی محتواهایی از سایت که توجه بیشتری جلب می کنن، کمک کنن. با رهگیری محتوایی که بیشترین لینک ها رو دریافت می کنه، می تونید شاخصی واسه عناوین مورد علاقه ی بازدیدکنندگانتان داشته باشین و همین امر منتهی به ایجاد محتوای جدید می شه.

همه ی این ها خوب به نظر می رسند، اما چیجوری؟

همون گونه که ذکر کردم، بیشتر افراد لینک سازی رو اشتباه انجام میدن و لینک دهی عمیق سختی بیشتری داره. باید به بلاگرهای زیادی مراجعه کنین و بالاتر از این ها، لینک هاتون باید به طور کاملً در رابطه بوده و پخش انکر تکست مناسبی داشته باشن.

نکته ی: وقتی که واسه مطلب بلاگ یا انجمنی نظر می بدید، لینک های عمیق رو به سمت صفحات داخلی تون هدایت کنین.

لینک دهی عمیق مورد جدیدی نیس، اما فوت وفن با ارزشی به حساب می رود. مقداری زمان واسه بازرسی وب سایت و بررسی نمایه ی لینک اون بذارین و در همین زمینه از Aherfs یا موارد مشابه استفاده کنین. اگه صفحه ی اصلی شما لینک های بیشتری رو نسبت به محتواهای داخلی دریافت می کنه، شاید زمانش رسیده که روش هدف دار های لینک سازی خود رو تنظیم کنین و شروع به ساخت تعدادی لینک عمیق به سمت قلب وب سایتتون کنین. درواقع همیشه زمان واسه انجام لینک سازی عمیق هست.

منبع: persianmoz

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *