معرفی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶؛ رقیب ژاپنی هیوندای سانتافه

آوتلندر یه شاسی بلند اندازه متوسط ژاپنیه که از اول قرن ۲۱ تولید اون به وسیله میتسوبیشی شروع شده و بازم ادامه داره. فلسفه به وجود اومدن این خودرو، طراحی اتومبیلی واسه جابجایی راحت و آزادانه سرنشینان در مسیرهای ماجراجویانه عنوان شده و میتسوبیشی تلاش کرده از همون نسل اول این موضوع رو خوب در عمل هم نشون بده.

آوتلندر که در اول با نام ایرترک (Airtrek) میشناختنش، تا الان در سه نسل تولید شده که نسل اول بین سالای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ و نسل دوم بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ روی خط تولید قرار داشتن. تولید نسل سوم هم از سال ۲۰۱۲  به این طرف ادامه داره.

نسخه ۲۰۱۶ این شاسی بلند هفت نفره، اولین اتومبیلیه که در ظاهر اون زبون طراحی جدید شرکت میتسوبیشی کرد پیدا کرده.

واسه رسیدن به تجربه بهتر در رانندگی میتسوبیشی در بخش فنی هم بیکار ننشسته و بهبودهایی رو در این مورد اعمال  کرده تا خریداران رضایت بیشتری از این خودروی ژاپنی داشته باشن.

در کل نسخه ۲۰۱۶ در ۱۰۰ قسمت جور واجور بررسی شده تا در برابر بهای پرداختی ارزش بیشتری از خود نشون بده.

در بخش ظاهری اولین چیزی که جلب توجه می کنه، جلو پنجره خاص خودروست که براساس معنی "سپر داینامیک" طراحی شده و خشونتی مدرن رو تو ذهن تداعی می کنه؛ قسمتای کرومی سپر نقشی به سزا در القای این حس داشته و البته تلاش دارن در عین حال آوتلندر رو اتومبیلی لوکس نشون بدن.

در نمای عقب هم شکل خاص چراغا و قطعات کرومی در هماهنگی با نمای جلو مفاهیم یاد شده رو با خود دارن. در نمای جانبی هم کاربرد زیاد کروم به طور کامل مشخص بوده و رینگای ۱۸ اینچی آلیاژی با طراحی زیبای خود چشما رو به سمت خود جلب می کنن.

همه مدلا در حالت استاندارد دارای امکاناتی مثل چراغای اصلی هالوژنی، چراغای LED روشنایی در روز، چراغای LED عقب، قسمتای جور واجور کروم کاری شده در بدنه، آینهای گرم شونده و میله های موجود روی سقف واسه نصب باربند مجهز هستن.

نسخه GT که دارای امکانات بیشتریه به آینهای تاشوی برقی، برف پاک کنای گرم شونده و چراغای اصلی LED هم تجهیز شده.

در داخل کابین طراحی قسمتای جور واجور از جمله فرمون و دکمه های کنترلی بررسی شده و بروزتر شدن، هم اینکه سیستم ارتباطی جدید و چند منظوره اختصاصی میتسوبیشی (MMCS) به آوتلندر اضافه شده.

مسیریاب و سیستم صوتی هم بهبود پیدا کرده، جنس رودریا و داشبورد هم در کل پیشرفت یافته و محل قرار گرفتن صندلیا هم بهتر شده. کارکرد خوابوندن صندلیای عقب هم واسه کارکرد آسون تر نسبت به مدلای قبلی تغییر کرده.

میتسوبیشی تاکید خاصی روی هندلینگ ارتقایافته و کاهش محسوس صداهای اضافی، لرزش و سفتی در اوتلندر ۲۰۱۶ داره. بدنه و سیستم تعلیق این نسخه مقاوم تر شده که این باعث کاهش خیره کننده صداها و سواری بسیار لذت بخش در مسیرهای جور واجور شده.

اگه بخوایم جزئی تر به تغییرات در بخش فنی بپردازیم باید به مواردی مثل طراحی دوباره سیستم تعلیق، فرمون برقی، شیشه های کلفت تر درب عقب، عایق بندی صوتی بهتر، کمک فنرهای داینامیک در جلو و عقب و بهسازی محفظه موتور در همه مدلا اشاره کنیم.

در بخش ایمنی اوتلندر ۲۰۱۶ تکنولوژیای پیشرفته ای رو داره که بعضی از اونا عبارتند از سیستم کاهش شدت تصادف از جلو، اخطار خروج از بین خطوط و کروز کنترل تطبیق پذیر.

تموم مدلای جور واجور آوتلندر به شکل استاندارد دارای ۷ ایربگ از جمله ایربگای پرده ای و محافظ زانوی راننده هستن. لوازم و قابلیتای دیگری مثل سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی (HSA)، پخش الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ABS، کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل فشار باد لاستیکا، ایموبلایزر، سیستم ضد سرقت اخطار دهنده و ساختار محکم کابین در همه تریما هست.

میتسوبیشی اونقدر واسه آوتلندر ۲۰۱۶ سنگ تموم گذاشته که این شاسی بلند مدرن موفق به کسب بالاترین درجه ایمنی (Top Safety Pick Plus) از موسسه IIHS شده.

میتسوبیشی آوتلندر ۲۰۱۶ تازگیا به وسیله آرین موتور در داخل کشور ارائه شده. مدلی که واسه ایران انتخاب شده دارای موتور ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۷۰ اسب بخار بوده و با گیربکس CVT مصرف سوختی برابر با ۹٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داره.

امکانات این نسخه وارداتی در سطح خوبی قرار داشته و سیستم انتقال قدرت اون  به صورت چهار چرخ متحرکه.

قیمتی که آرین موتور واسه این شاسی بلند هفت نفره در نظر گرفته  ۲,۰۶۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال عنوان شده. اگه نگاهی به شاسی بلندهای تقریبا هم قیمت موجود در کشور داشته باشیم با خودروهای معروف و ثابت شده ای مثل سانتافه، سورنتو و راوفور (RAV4) روبرو میشیم که رقابت با اونا کاری خیلی سخت میشه.

تازگیا کراس اوور فرانسوی و لوکس DS6 هم به داخل کشور راه پیدا کرده که با بهای حدود ۲۱۸ میلیونی از دید قیمت با نماینده میتسوبیشی تقریبا تو یه محدوده قرار داره اما از دید کلاس به طور کامل متفاوت از همدیگه هستن.

با این حال اوتلندر ۲۰۱۶ می تونه با تکیه بر امکانات و قابلیتای فنی مناسب، خوشنامی میتسوبیشی در ایران و خاطرات خوبی که شکلای جور واجور گالانت و پاجرو در گذشته واسه هموطنان رقم زده ان به موفقیت نسبی دست پیدا کنه؛ به شرط اینکه این خودرو خوب به مردم معرفی شده و مشکلی از واسه خدمات پس از فروش احساس نشه.

البته رسوایی گذشته در مورد تقلب در اعلام اندازه مصرف سوخت اجناس میتسوبیشی شاید بعضی از خریداران سختگیر و ایده آلیست رو با شک و دودلی بیشتری مواجه کنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *