پایان نامه بازاريابي و توسعه فروش:بازاريابي چيست؟

– بازاريابي چيست؟

بازاريابي که ترجمه‌ي ناقصي براي مارکتينگ است نيز با تعاريف زيادي مطرح شده است، مارکتينگ عبارت است از کسب خشنودي مشتري با استمرار در سودآوري و رفتار منحصربه‌فرد در صنعت و حفظ منافع زنجيره‌ي ارزش‌آفريني و جامعه با شناسايي جامع تمامي عوامل مؤثر بر کسب‌وکار و شناساندن شايسته‌ي بنگاه اقتصادي (يا سازمان) و وجوه تمايز آن به مخاطبان هدف که نتيجه‌ي آن انتخاب شدن، نسبت به رقبا خواهد بود.
بازاريابي اجزاي مختلفي دارد که لازم است با يک نگرش سيستمي بين آنها عمل شود، مواردي چون تحقيقات بازاريابي، بخش‌بندي بازار، تعيين بازار هدف، جايگاه‌يابي در بازار، محصول (کالا و خدمت)، برندينگ، بسته‌بندي، توزيع، قيمت‌گذاري، ترويج و ارتباطات، فروش و خدمات حمايتي، اجراي عمليات بازاريابي و کنترل آنها همگي در حوزه‌ي بازاريابي قرار مي‌گيرند. در سالهاي اخير همگام با پيشرفت بسيار زياد علوم، در بازاريابي نيز مباحثي چون بازاريابي حسي، نورو مارکتينگ و… با بهره‌گيري از علوم بين‌رشته‌اي مورد توجه قرار گرفته‌اند. لازم به‌ذکر است بازاريابي در جنبه‌هاي مختلف زندگي بشري کاربرد دارد و هيچ سازمان يا بنگاه اقتصادي را نمي‌توان تصور کرد که بدون بازاريابي بتواند موفق شود.

 

2-3-3- تعريف مديريت

  • فرايند : برنامه ريزي . سازماندهي . كارگزيني . هدايت و رهبري. كنترل
  • استفاده بهينه : كار آيي + اثربخشي = بهره وري
  • منابع : نيروي انساني. منابع مالي وسرمايه اي. تكنولوژي و …..
  • درجهت تحقق اهداف از پيش تعيين شده : اهداف ذينفع ها
  • ذينفع هاي سازمان:

سهامداران (مالكين)

مشتريان(ارباب رجوع)

مديران و كاركنان

دولت

اتحاديه ها

رقبا

تامين كنندگان مواد اوليه

جامعه

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

نقش استراتژي بازاريابي بر توسعه فروش شرکت هاي کوچک و متوسط غذايي دريايي( مطالعه موردي شرکت توسعه صنايع شيلاتي ميلاتون جنوب )