پیش نمایش Battlefield 1: جنگ بزرگ

پس از عرضه Battlefield 4 و کسب موفقیتای کم و بیش به وسیله بازی، طرفداران این فرنچایز منتظر رونمایی از نسخه ای دیگه و مشاهده تحولات عجیب در اون بودن. بتلفیلد ۴ اثری براساس بخش چند نفره بود که تونست با ارائه مطلوب این بخش، واسه ماه ها، میلیونا گیمر رو به خود سرگرم کنه.

بخش داستانی هم فقطً یه روند خطی رو با داستانی متوسط و آبکی میگفت که قادر بود تنها ۸ تا ۱۰ ساعت، طرفداران این بخش رو مشغول کنه. بتلفیلد ۴ با وجود طرفداران بسیاری که در قسمت آنلاین داشت، به هنگام عرضه مشکلات زیادی رو در این بخش و هم اینکه ثبات سرورها به خود دیده بود. همین امر دلیل محکمی شد بر عرضه آپدیتای حجیم و چند گیگابایتی که به کام خیلیا خوش نمی اومد.

پس از عرضه این نسخه، الکترونیک آرتز تلاش می کنه با تغییر دادن روند کلی بتلفید، اونو وارد فاز تازه ای کنه. بر خلاف خواسته طرفداران مبنی بر عرضه دوباره عنوانی شماره دار و یا حتی زنده کردن سری محبوب Battlefeld: Bad Company، الکترونیک آرتز بازی Battlefield: Hardline رو منتشر کرد.

بتلفیلد هاردلاین به نظر بسیاری یه بتلفیلد واقعی نبود. بذارین ساده تر بگیم، بتلفیلد هاردلاین ابداً المانای یه بتلفیلد اصلی رو با خود یدک نمی کشید. چیزی که از بتلفیلد می شناسیم، درگیر شدن در جنگای بزرگ، به کار گیری شکلای جور واجور و اقسام سلاحا و تسلیحات سنگین و صحنه های حماسی فراوانه.

چیزی که هاردلاین ارائه می داد یه نسخه مدرن شده شده از بازی فوق محبوب کانتر استریک بود. بخش چند نفره به درگیری دزدها و پلیسا ختم می شد. در تازه ترین عنوان ساخته شده به وسیله Visceral Games که هاردلاین لقب گرفته بود باید در مدهای جور واجور به صورت تاکتیکی به مقابله با هم می پرداختید.

اما انگار الکترونیک آرتز نقشه های بیشتری واسه این سری داشته. با منتشر کردن آخرین بتلفیلد ساخته شده به وسیله این شرکت خبرهای زیادی مبنی بر در دست ساخت بودن یه بتلفیلد انقلابی به وسیله استودیوی سوئدی به بیرون درز پیدا می کنه. حالا خوبیش اینه الکترونیک آرتز با عرضه عناوینی چون بتلفیلد هاردلاین و Star Wars Battlefront فرصت مناسبی رو واسه خود درست کرد تا به واسطه اون عنوان شماره دار خود رو زنده کنه.

پس از کش و قوسای فراوون، آخرسر انتظارها تموم شد و نسخه ای جدید از بتلفیلد با نام عجیب بتلفیلد ۱ به صورت رسمی واسه عموم معرفی شد. این شماره چهاردهمین نسخه از فرانچایز بتلفیلد بوده و قراره وقایع جنگ جهانی اول رو به سبک الکترونیک آرتز و استودیوی سوئدی DICE به تصویر بکشه.

نمایش ابتدایی بازی با اون که اطلاعات مهمی رو در مورد روند بازی در اختیار نمی گذاشت، اما اون قدر خوب بود که بتونه به محبوب ترین ویدیوی آپلود شده روی سایت یوتوب تبدیل شه. دلمون نمی خواد خودمون رو گول بزنیم؛ بتلفیلد ۱ یکی از دشوارترین و ناهموارترین مسیرها رو در مقابل خود داره.

گذشته جنگ جهانی اول اون قدر وسیع و بزرگه که به تنهایی بتونه یه اثر رو زمین زده یا اونو به بالاترین درجه موفقیت برسونه.

جنگ جهانی اول که با نام جنگ بزرگ هم شناخته می شه، از دهه ۹۰ میلادی تا حالا پیش زمینه داستانی عناوین زیادی در صنعت سینما بوده. اما متأسفانه این اتفاق تاریخی که از اون به عنوان مهم ترین اتفاق بشر هم یاد می شه نتونسته اون طور که باید و شاید در صنعت بازیای ویدیویی توفیق به دست بیاره.

گذشته جنگ جهانی اول اون قدر وسیع و بزرگه که به تنهایی بتونه، یه اثر رو زمین زده و یا اونو به بالاترین درجه موفقیت برسونه. در صنعتی که بیشتر پیشرفت دهندگان تلاش می کنن با نشون دادن پیشرفت تکنولوژی و صعود به آینده، طرفداران رو راضی به تجربه عناوین خود کنن، الکترونیک آرتز به همراه دایس دست به اقدامی شدیدا انقلابی زده.

این عنوان امسال باید با اثری چون Call of Duty: Infinite Warfare به رقابت بپردازه که ما رو به فضا برده و قدم گذاشتن روی سیارات دیگه رو برامون به ارمغان می آورد. حقیقت امر اون هستش که تا زمان انتشار بتلفیلد ۱ نمیشه درباره موفقیت و یا نبود موفقیت اون صحبت کرد.

در واقع الکترونیک آرتز حرکتی بزرگ کرده، اونا خط داستانی بازی رو به برهه ای از زمان منتقل کردن که کمتر استودیویی جرأت انجام اونو داره. پس وقتی می گیم کارکرد مطلوب این عنوان، که یکی از گرون ترین بازیای امسال هستش تا روز عرضه در هاله ای از ابهام قرار داره، بی راه نگفته ایم.

اگه از طرفداران پر و پا قرص عناوین شوتر نظامی و به خصوص بتلفیلد باشین، حتماً میدونید که بعد از این همه سال الکترونیک آرتز اصلا تلاش نداشته مثل Arma، اثری کاملً مثل سازی شده عرضه کنه. در واقع بتلفیلد با ارائه عناصر مثل ساز در کنار موارد جذاب و سرعتی دیگه در تلاشه گیم پلی سرگرم کننده ای رو واسه گیمرها جفت و جور کنه.

با این اوصاف، به هنگام تجربه بتلفیلد ۱ اصلاً انتظار یه مثل ساز کامل از جنگ جهانی اول رو نداشته باشین. در این بازی، تعداد سلاحای خودکار و نیمه خودکار و هم اینکه کاربرده ها و توانایی اونا بسیار بیشتر از نمونه واقعی شون در جنگ بزرگه. علاوه بر این، وسایل نقلیه سنگینی چون نفربر و یا تانکای ابتدایی هم در اون زمان بسیار کنه بودن و قدرت مانورپذیری کمی داشتن. مسئله ای مهم که دقیقاً خلاف اونو در بتلفیلد ۱ تماشاگر هستیم.

با پیشرفت تکنولوژی و طی شدن سالای متمادی، تمایل گیمرها بیشتر به سمت سرعت و هم اینکه توانایی برابری پذیری جهت یافته تا چیزی دیگه.

سوالی که باید از خود پرسید، اون هستش که این مسئله، موردی منفی و ناامید کننده واسه بتلفیلد ۱ هستش یا خیر؟ در بتلفیلد ۱ پیروی نکردن از یه مبنای حقیقی و در مقابل، سرعت بخشیدن به گیم پلی بازی نه فقط به اون آسیب نمی زنه، بلکه موجب می شه طرفداران با شور و اشتیاق بیشتری به سراغ بازی برن.

دلیلش هم به روشنی مشخصه؛ فرض کنین مشغول تجربه بتلفیلدی بودین که تعداد اسلحه هاش محدود بود و واسه تکون دادن یه تانک و یا شلیک گلوله ای به کمک اون، باید هفت خان رستم رو طی می کردین. اون گاه قطع به یقین اعتراف می کردین که، این بازی نمی تونه با استقبال خیلی بالایی مواجه شه.

در واقع با پیشرفت تکنولوژی و طی شدن سالای متمادی، تمایل گیمرها بیشتر به سمت سرعت و هم اینکه توانایی برابری پذیری جهت یافته تا چیزی دیگه. گیمرها به هنگام انجام تجربه آنلاین یه بازی میخوان به سرعت بین مکانای جور واجور جا به جا شده، خشابی از تیرها رو به سمت دشمن روونه کنن و پس از اون به سرعت واسه تعویض خشاب اسلحه خود دست به کار شن.

این روزا الکترونیک آرتز به یکی از نا آروم ترین کمپانیای صنعت بازیای ویدیویی تبدیل شده. مدیر مالی این شرکت طی صحبتایی گفته که نگرانی ما اینه که بعضی مخاطبان جوانتر نتونن با این شماره کنار بیان. در واقع خیل بزرگی از طرفداران حتی ایده ای در مورد جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام ندارن؛ چه برسه به جنگ جهانی اول.

چیزی که در مورد جنگ بزرگ مهمه، تغییر عجیب تکنولوژی در بازه ۴ ساله اون هستش. هممون میدونیم که اولین جنگ جهانی با اسب و شمشیر شروع شد و پس از اون به دلیل نیاز مبرم دولتا به تسلیحاتی کاربردی و داغون کننده تر، با تانک و هواپیما تموم شد. موضوعی که واسه گیمرهای جوانتر نامعلوم بوده اما در عین حال فضای فوق العاده ای رو واسه تیم سازنده آماده می کنه.

رقبای بتلفیلد مثل کال آو دیوتی، در حال تدارک دیدن جنگای فضایی و ورود به عصری پست مدیرنیته و حتی بالاتر از اون هستن.

این قضیه و کشمکشای تیم سازنده با بزرگان الکترونیک آرتز تا جایی ادامه پیدا کرد که پاتریک سادرلند، رئیس شرکت الکترونیک آرتز رو هم به مخالفت با ایده جنگ جهانی اول واداشته بود. پاتریک سادرلند میگه که در اول فکر می کرده انتخابای بهتر و هیجان انگیزتری واسه پیش برد اهدافشون در بتلفیلد هست.

اون اضافه می کنه که رقبای بتلفیلد مانند کال آو دیوتی، در حال تدارک دیدن جنگای فضایی و ورود به عصری پست مدیرنیته و حتی بالاتر از اون هستن. پس بتلفیلد هم نباید از این قانون مستثنی باشه. پس از اصرار ساکنین استکهلم و اصرار اونا، آخرسر سادرلند طرحای اولیه بازی رو می بینه.

همین امر کافیه تا به یه باره نظر الکترونیک آرتز عوض شه و اونا با ساخت بتلفیلدی بر مبنای اولین جنگ جهانی موافقت کنن. مدیر شرکت الکترونیک آرتز هم در این مورد میگه که اونا در اول مراحل ساخت بازی وحشت زده بودن. همه چیز بازی قرار بود حس تازگی داشته باشه و گیمر رو به مبدأ جنگای معاصر ببره.

اون در ادامه اضافه می کنه، بتلفیلد ۱ با داشتن یه داستان غنی و هم اینکه به کار گیری گیم پلی سریع، به عنوانی تبدیل می شه که هر کسی خواهان انجام اون هستش. البته باید گفت که سخنان اندرو ویلسون تا حدی بی پایه بوده و ً بزرگان الکترونیک آرتز به شکلی بزرگ نمایی آمیز به تعریف از ساخته خود می پردازن.

در بخش داستانی، به غیر از شماره ۱ و  ۲ عنوان بد شرکت که از داستانی احساسی و پیچیده بهره مند بود، دیگه نسخه های این فرانچایز، نتونستن افتخارات زیادی به دست بیارن. واقعا در چند سال گذشته، بتلفیلد تنهاروی یه تکراری با درون مایه حماسی تمرکز داشته که ابداً قادر به جذب مخاطب نبود.

البته در این مورد، بتلفیلد تنها نیس؛ در واقع مدت زیادیه که تونستیه ایم یه شوتر اول شخص نظامی رو با داستانی غنی تجربه کنیم. بیشتر سازندگان بهتر می دونن تموم توان خود رو روی بخش چند نفره صرف کرده و بخش داستانی رو فقط به عنوان قابلیتی ارزش افزوده در بازی خود بذارن.

مقدمه بازی به ماجرای قتل آرشیدوک فرانتس فردیناند، ولیعهد امپراتوری اتریش-مجارستان و قضایای پس از اون مربوط می شه

حال به نظر می رسه در بتلفیلد ۱ ورق برگشته س. قراره به گذشته ای دور سفر کنیم و وقایع جنگ جهانی اول رو به نظاره بشینیم. الکتروینک آرتز از اول معرفی بازی، نسبت به بخش داستانی این اثر شدیدا محافظه کارانه عمل می کرد و از این رو اطلاعات چندانی درباره اون در دسترس نیس.

اما همین قدر میدونیم که بتلفیلد ۱ دارای هفت اپیزود کلی شامل ۲۰ مرحله س و در اپیزود آخر قراره، سرنوشت جنگ رقم بخوره. مقدمه بازی هم به ماجرای قتل آرشیدوک فرانتس فردیناند ولیعهد امپراتوری اتریش-مجارستان و قضایای پس از اون مربوط می شه. قتل این مقام سلطنتی اتریش در منطقه سارایوو بوسنی جزو دلایل اصلی وقوع جنگ بزرگ و شعله ور شدن آتیش اون بود.

در هر اپیزود کنترل شخصیتای جورواجور رو در دست گرفته و جریانات جنگ جهانی اول رو با اونا دنبال می کنین. در بتلفیلد ۱ قراره به مکانایی چون رشته کوه های آلپ، صحراهای خاورمیانه و عربستان و هم اینکه آلمان شرقی قدم بذاریم و در نقش سربازانی به طور کاملً متفاوت به اجرای نقش بپردازیم.

روایت متفاوت داستان در بتلفیلد ۱ نسبت به گذشته و هم اینکه دنبال کردن اون از چند جناح جور واجور، جزو مواردیه که می تونه داستان این عنوان رو از حالت خطی خارج کرده و اونو پر پیچ و خم تر از گذشته کنه. بتلفیلد۱ می خواد در بخش داستانی ساختار شکنی کنه؛ تغییر روشی که به احتمال زیاد به کام دیگه رقبا خوش نیامده و رقابت این عناوین رو وارد فاز تازه ای می کنه.

از همه اینا گذشته، بتلفیلد ۱ به پشتوانه نام بزرگی چون جنگ جهانی اول می تونه بسیار جذاب به نظر برسه. فرض کنین در حال انجام بازی هستین و صحنه هایی که شایدً یه روزی بین سالای ۱۹۱۴ و ۱۹۱۸ به وقوع پیوسته رو ببینین. جنگ بزرگ به دلیل وقایع و اتفاقاتی که در اون اتفاق افتاده، بسیار مستعد به نمایش کشیدن پلاتای بزرگ و خاطره انگیزه.

درسته که در این نسخه به گذشته سفر می کنیم، اما پیشرفت دهندگان DICE در تیم طراحی تلاش کردن با حفظ سرعت همیشگی بتلفیلد، حس هیجان و سهولت در مانور دادن رو واسه گیمرها حفظ کنن. مثل گذشته به سرعت می تونین نشونه گرفته و دشمن مقابل خود رو از پای در بیارین.

این موضوع در مورد وسایل نقلیه هم صدق می کنه و تماشاگر فرمون پذیری سریع تانکا هستیم. همونطور که گفته شد، جنگ بزرگ با اسب و شمشیر شروع شد و پس از اون با تانکا و هواپیماای تقریباً مدرن تموم شد. در بتلفیلد ۱ هم با مثل سازیای مشابهی مواجه هستیم.

علاوه بر وجود تسلیحات سنتی تماشاگر حضور مواردی چون اسب، شمشیر، گرز، زپلین و… در بازی هستیم.

علاوه بر وجود تسلیحات سنتی تماشاگر حضور مواردی چون اسب، شمشیر، گرز، زپلین و… در بازی هستیم. به کار گیری اسب در این شماره، شایدً یکی از جذاب ترین تجربهاتون در فرانچایز بتلفیلد هستش. تیم تحقیق و پیشرفت در سوئد قصد داشته با اجرا ساختار اسبای واقعی به بهترین راه، تجربه ای تکرار نشدنی واسه طرفداران جفت و جور کنه.

وقتی در حال به کار گیری اسبای سرعتی هستین، خیلی راحت می تونین به سمت دشمنان نشونه گرفته و اونا رو با یه تیر خلاص کنین. هم اینکه میتونین با به کار گیری سلاحی مثل شمشیر، به صورت نزدیک با اونا مقابله کنین و نبردی دیدنی بوجود بیارین.

علاوه بر این در بتلفیلد ۱ تماشاگر مبارزات تن به تن بیشتری هستیم. این بار می تونین با شمشیر و مواردی مثل این به سمت همدیگه حمله برده و تواناییای خود رو در مبارزات نفر به نفر به رخ رقیبان بکشین. حالا خوبیش اینه دایس و الکترونیک آرتز تلاش کردن، با اختصاص فضای مناسب به این جور مقابله، اونا رو پویاتر و سریعتر از قبلی نشون بدن.

ساکنین استکهلم علاوه بر حفظ عناصر بخش آنلاین نسخه های قبلی، تلاش داشتن با اضافه کردن انیمیشنای تازه و هم اینکه بهبود گیم پلی بازی، شما رو عاشق کار خود کنن.

زیاد خوشحال نباشین، کارتون در این شماره سخت تر از گذشته شده؛ در بتلفیلد ۱ باید همه شرایط محیطی موجود رو در نظر بگیرین. مناطق جور واجور در این شماره، دارای آب و هوای به طور کاملً پویا بوده و اثر مستقیمی بر تجربه شما در گیم پلی دارن. آب و هوای پویا واسه سری بتلفیلد مسئله ای جدیدی نیس؛ اما وجود اون در این نسخه می تونه عطر و بوی خاصی به اون ببخشد.

حالا باید سوار بر هواپیما خود بر فراز صحرای عربستان، در حالی که طوفان شن تموم منطقه رو پوشونده، به دنبال دشمنان بگردین و اونا رو از سر راه وردارین. با در نظر گرفتن نمایشای بازی انتظار خیلی از بخش چند نفره بتلفیلد ۱ میره. تیم دایس قصد داشته با تازه ترین اثر خود، تجربه ای نوین رو در این بخش براتون جفت و جور کنه.

ساکنین استکهلم علاوه بر حفظ عناصر بخش آنلاین نسخه های قبلی، تلاش داشتن با اضافه کردن انیمیشنای تازه و هم اینکه بهبود گیم پلی بازی در این بخش شما رو عاشق خود کنن. بخاطر این به هنگام ورود به یه وسیله جنگی و یا تعویض صندلی، با انیمیشنای به طور کاملً واقع گرایانه و هیجان انگیز رو به رو هستین.

در بتلفیلد ۱، منوهای بازی تا حد امکان کامل شده و خیلی راحت کامل میتونین، به اطلاعات لازم خود دسترسی داشته باشین. اما شاید حذف کلاس Engineer از بخش آنلاین، یکی از مهم ترین اتفاقات بازی به حساب رود، که از شنیدن خبر اون کمی شوکه شدیم.

وسایل اصلی این کلاس مثل ضد هوایی، ضد تانک و هم اینکه توانایی تعمیر وسایل نقلیه جنگی بازی بین دیگه کلاسای موجود در بازی تقسیم شدن. بازی در کل شامل ۴ کلاسی اصلی Medic (مدیک)، Assault (آسولت)، Support (ساپورت) و Scout (اسکاوت) و هم اینکه دو کلاس فرعی Elite (الیت) و Mechanic (مکانیک) است که در ادامه به معرفی جزئی اونا می پردازیم.

اولین کلاس بازی به نام مدیک، وظیفه امداد رسانی به هم تیمیا رو داره. مثل قبل به محض زخمی شدن و یا مرگ یارانتان، می تونین به کمک اونا شتافته و با درمانشون توان رقابتی تیم خود رو زیاد کنین. این گروه عموماً از سلاحای DMR استفاده می کنن، که از فواصل دور بسیار مرگبار و کشنده هستن.

کلاس آسولت هم یکی از کلاسای بازیه که تغییرات زیادی رو به خود دیده. حالا به جای به کار گیری تجهیزاتی چون افزایش دهنده سلامتی و یا توانایی بهبود سربازان مرده، تماشاگر وسیله ویرانی تسلیحات زرهی هستیم. کلاس آسولت یکی از محبوب ترین کلاسای سری بازیای بتلفیلد بوده و از سلاحای نیمه خودکار، خودکار و شات گان به عنوان وسیله اصلی استفاده می کنه.

در جدیدترین اثر دایس، نیروهای الیت نقش قهرمونای این عنوان رو بازی می کنن. این کلاس در کل دارای ۳ سرباز و قهرمونه که هر کدوم یه اسلحه کشتار جمعی هستن.

کلاس ساپورت هم مثل قبل وظیفه پشتیبانی از اعضای تیم رو رو دوش داره. گیمرهایی که این کلاس رو انتخاب می کنن، عموماً دارای مسلسل هستن و موظف به تامین مهمات یاران خود هستن. یادتون نره که کلاس ساپورت در مانورهای یهویی جوری خوب عمل نمی کنه؛ موردی که شما رو مجبور می کنه در گوشه ای سنگر گرفته و به روش بی نظم به سمت دشمن شلیک کنین.

در میادین جنگ، شناسایی محل کمین دشمن و هم اینکه علامت گذاری تسلیحات زرهی از مهم ترین کارایی هستش که به تنهایی می تونه جریان جنگ رو عوض کنه. در بتلفیلد ۱ کلاس اسکاوت این وظیفه خطیر رو رو دوش داره. انتخاب کنندگان کلاس اسکاوت می تونن از بین اسلحه های دوربرد، میان برد و نزدیک برد با توانایی تخریب بالا، یکی رو انتخاب و وارد جنگ شن.

این کلاس هم اینکه دارای فشنگای انفجاری واسه آسیب رسوندن به وسایل نقلیه جنگی و نورافشان واسه علامت گذاری محل کمین دشمنه. از بحث کلاسای اصلی که بگذریم، الکترونیک آرتز طی بیانیه ای اعلام کرده بود که در بتلفیلد ۱ مثل بازی استار وارز بتلفرانت تماشاگر قهرمونای جور واجور هستیم.

در جدیدترین اثر دایس، نیروهای الیت نقش قهرمونای این عنوان رو بازی می کنن. این کلاس در کل دارای ۳ سرباز و قهرمونه که هر کدوم یه اسلحه کشتار جمعی هستن. Flame Trooper دارای لوازم زرهی سنگین، ماسکی با دید شدیدا محدود و یه اسلحه شعله افکنه.

فلیم تروپر در درگیریای نزدیک حرف اول رو می زنه، اما به محض افزایش فاصله مبارزات، این قهرمون زبده ضعفای خود رو نشون میده. Sentry قهرمون دیگری بازیه که از زرهی پولادین استفاده میکرد و مسلسلی سنگین حمل می کنه. به واسطه سیستم خنک کننده این اسلحه، قادر هستین واسه چند دقیقه ای آتیش خود رو روی دشمن نگه دارین.

واسه قرار گرفتن در کلاس مکانیک باید قبل از ورود به بازی و از روی نقشه، شروع در داخل هواپیما، تانک زرهی و یا اتومبیل نفربر رو انتخاب کنین.

سنتری شدیدا کنه بوده و به دلیل استفاده نکردن از ماسک محافظ خیلی راحت از پای در میاد. اما Tank Hunter آخرین و داغون کننده ترین قهرمون کلاس الیت هستش. این سرباز، همونطور که از اسمش پیداست، یه اسلحه ضد تانک داره و میتونه تانکا و ادوات زرهی دشمن رو در کسری از ثانیه نابود کنه.

سرعت بارگذاری اسلحه تانک هانتر طولانی بوده و اصلا واسه جنگ تن به تن پیشنهاد نمی شه. علاوه بر این کلاس مکانیک تونسته قابلیتای کلاس انجینیر رو به ارث ببره اما یه فرق کلی با اون داره؛ در واقع شما موقع ورود به بازی قادر به انتخاب این کلاس نیستین.

واسه قرار گرفتن در کلاس مکانیک باید قبل از ورود به بازی، روی نقشه، شروع از داخل هواپیما، تانک زرهی و یا اتومبیل نفربر رو انتخاب کنین. بخش چند نفره بتلفیلد ۱ در ۹ نقشه متفاوت و پرجزئیات دنبال می شه و می تونین در نقش سربازانی از کشورای بریتانیا، آلمان، امپراتوری اتریش-مجارستان، امپراتوری عثمانی، ایتالیا و آمریکا به اجرای نقش بپردازید. سیستم شخصی سازی بازی هم به دلیل بازه وقتی ای که بتلفیلد ۱ در اون اتفاق میفته، دارای محدودیتای بیشتری نسبت به گذشته س.

این بدون معناست که با انتخابای کمتری در بخش شخصی سازی سلاحا و ادوات زرهی و هم اینکه تغییر در بخشای جورواجور اونا مواجه هستین. وسایل نقلیه ای چون هواپیما، تانک، موتورهای سریع، اتومبیلای زرهی و… هم مثل گذشته در بازی وجود دارن، که به دلیل شکل ظاهری جدیدشون می تونن شدیدا لذت بخش باشن.

بتلفیلد ۱ مثل نسخه چهارم این فرانچایز از موتور گرافیکی Frostbite 3 استفاده می کنه. به دلیل پیشرفت کد نویسیای بازی و هم اینکه آزاد کردن ویژگیای جدید این موتور گرافیکی تماشاگر طراحیای عالی و افکتای دیداری تشویق برانگیز در این اثر هستیم. فراست بایت ۳ خوب تونسته از پس بافتای محیطی بر بیاد و جلوه زیبایی به بتلفیلد ۱ بخشیده.

دایس با بتلفیلد ۱ می خواد تواناییای خود رو به رخ رقیبان بکشه. اونا با تغییر زمان بازی و انتخاب جنگ جهانی اول به عنوان پیش زمینه داستانی، دست به خطری بزرگ زده ان؛ خطری که یا این عنوان رو به بلندای موفقیت میرسونه و یا اونو به فرش رسونده و دلیل شکستش می شه.

این اثر با برخورداری از موتور گرافیکی فراست بایت ۳ تونسته سطح دیداری عالی رو مقابل دیدگان قرار میده. بافتای بازی، کیفیت بالای انفجارها، تخریب پذیری مثال زدنی اون و هم اینکه طراحی عجیب کاراکترهای بتلفیلد ۱، همه و همه نوید یه عنوان با کیفیت رو از دید گرافیکی میدن.

جدیدترین ساخته دایس در نقطه مقابل کال آو دیوتی: اینفینیت وارفر قرار گرفته و اصلی ترین حریف اون هستش؛ عنوانی که به آینده ای دور سفر می کنه و پا روی سیارات نامعلوم میذاره. بتلفیلد ۱، که با نمایشای خود تا حالا تونسته نظر مثبت منتقدین رو جلب کنه، در تاریخ ۳۰ مهر امسال به بازار عرضه می شه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *