چه ویژگی هایی مدیران را فراموش نشدنی می کند؟

اگه شاغلین اگه کمی دقیق تر به گذشته نگاه کنین درخواهید یافت که تا الان بعضی از مدیرانی که تا حالا داشتین بد یا تا حدی خوب، اما یه یا دو نفر از اونا فراموش نشدنی بودن. به نظر شما یه مدیر چه ویژگیایی داره که فراموش کردنش رو سخت می کنه؟

در زیر به بعضی از این ویژگیا اشاره می شه:

  1. انتظارات زیادی دارن

بیشتر مردم واسه کسب دست یافتنیا تلاش می کنن به خاطر همین اهدافی که تعیین می کنن به طور کامل اصولی و کم کم هستن.

اما مدیر فراموش نشدنی انتظارات بیشتری داره. البته اون بیشتر از بقیه، از خود توقع داره و همیشه اهدافش رو به طور کامل واسه کارمندان توضیح میده.

  1. از موقعیتای نامعلوم و ناپایدار فرصت می سازه

رؤسا معمولا به هنگام اتفاق افتادن مشکلات چیزای دیگه ای به جز اینا منتظره، مشکلات پیش بینی نشده و بحرانا میدون رو ترک می کنن تا همه این سختیا رفع شن یا کلا قدمای کوچیکی برمی دارن تا به این بحرانا برخورد نکنن.

اما تعداد کمی از اونا به این بحرانا با چشم فرصت نگاه می کنن. اونا خوب می دونن چینش اعضای تیم به هنگام دریافت بازخورد منفی مشتری باید چیجوری تغییر یابد یا به هنگام ورود یه حریف به بازار باید راه های دیگری واسه رقابت و فروش پیدا کنن.

مدیر فراموش نشدنی، موقعیتای نا معلوم و سست رو فرصت می دونه نه تهدید. اون واسه اطمینان سازی و الهام بخشی در مواقع لازم تغییراتی بوجود میاره و این کار باعث قوتش می شه.

  1. احساساتش رو نشون می دهد

مدیر فراموش نشدنی به هنگام کسب موفقیت خوب خوشحالی خود رو نشون میده و از تلاش کارمندان تشکر می کنه. از بقیه نا امید نمی شه، جشن میگیره، همدلی می کنه، نگران و بعضی وقتا خسته و دلسرد می شه.

به طور خلاصه انسانه و برخلاف خیلی از روسای دیگه، انسانیت خود رو نشون میده. حرفه ای بودن قابل تحسینه اما وقتی که با انسانیت همراه شه الهام بخش می شه.

  1. از کمک خواستن هول و هراسی نداره

از اونجایی که ویژگی کلیدی مدیریت قاطعیته، رؤسا از علم و تجربه خود واسه اراده کردن استفاده می کنن.

مدیر فراموش نشدنی بر این تصور نیس که همه چیز رو می دونه. اون بر هر چیزی که خود می دونه، علم داره نه چیزی که بقیه می دونن. از این رو در مواقع لازم از کسائی که مورد اعتمادش هستن نظر میگیره و با این کار نه فقط عاقلانه تصمیم گرفته بلکه محبوب تر از قبل هم می شه.

  1. بقیه رو در هچل قرار نمی ده

man in suit pointing the finger

رئیس بد قصور و اشتباهات رو به گردن کارمندان میندازن، رئیس خوب این کار رو نمی کنه اما مدیر فراموش نشدنی پیش بینی اتفاق افتادن اشتباه رو می کنه و قبل اینکه کارمندان بفهمن اونو حل می کنه و هیچوقت از اون صحبت نمی کنه و به روی کسی نمی آورد. اگه نتونه اشتباه بقیه رو رفع کنه مسئولیت اونو قبول کرده بعد به طور خصوصی با کارمند مربوطه صحبت می کنه.

  1. همیشه موقعیتای شغلی قبلی خود رو به یاد داره

مدیر فراموش نشدنی در مواقع ضرورت آستینا رو بالا زده و خود هم کار می کنه. هیچوقت کار رو پست نمی دونه و همیشه به یاد داره از کجا اومده و چه کارایی در قدیم کرده.

  1. با اجازه رهبری می کنه نه قدرت

هر مدیری مقامی داره و اون مقام به اون اجازه هدایت بقیه و اراده کردن رو میده.

مدیر فراموش نشدنی به خاطر این رهبری می کنه که بقیه از اون میخوان رهبرشان باشه چون باعث الهام بخشی و انگیزه دهی به کارمندان می شه. اینجور مدیری با انتخاب درست کلمات به بقیه حالی میکنه که کارمندان واسه اون کار نمی کنن بلکه به همراه اون قدم در راه موفقیت می ذارن.

  1. هدفای والایی داره

مدیر خوب واسه رسیدن به اهداف شرکت تلاش می کنه اما مدیر فراموش نشدنی نه فقط واسه رسیدن به اهداف شرکت بلکه واسه پیشرفت شغلی، بهبود روحیه و پیشرفت کارمندان ناآگاه هم کار می کنه.

  1. خطر می کنه

خیلی از رؤسا به دلیل مشهور شدن یا سود ممکن خطر کنن اما یه مدیر فراموش نشدنی وقتی که به نتیجه کاری باور داشته باشه خطر می کنه و این روحیه رو در بقیه هم بوجود میاره تا به رویاهای شون برسن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *