۱۱ روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بهبود رتبه سایت در یافته های طبیعی گوگل نیازمند انجام کارای مهمیه که باید پیوسته روی سایت انجام شه، در این مقاله ۱۱ نکته کاربردی و بسیار مهم مطرح شده که کمک مستقیم به افزایش رتبه یه سایت در گوگل  و بهبود تجربه کاربری اون می کنه.

حضور در صفحات یافته های موتورهای جستجو اولین قدم مهم واسه پیشرفت یه تجارت آنلاینه. ما واسه قرار گرفتن در این صفحات چه کارایی باید انجام بدیم؟ واسه اینکه به صورت طبیعی و قانونی و صد البته با ثبات در موتورهای جستجو حضور داشته باشیم باید از چه روشی استفاده کنیم؟ سئو سایت چیجوری می تونه مارا در این راه کمک کنه؟

از آمار و ارقام موتورهای جستجو مخصوصا گوگل چه میدونید؟ جالبه بدونین که فقط در گوگل در هر کدوم ثانیه بیشتر از ۴۰ هزار نفر به جستجو می پردازن. این مقدار در طول یه روز به بیشتر از ۳٫۵ میلیارد عدد می رسه و میشه با محاسبه ای کم فهمید که سالیانه بیشتر از ۱٫۲ تریلیون جستجو در گوگل صورت میگیره. اینجور آمار و ارقام باورنکردنی نشون میده که دنیای اینترنتی امروز چه مقدار مخاطب داشته و سهم تجارتای جورواجور از این همه مخاطب چقدره. به هر حال میشه خیلی راحت دریافت که مخاطبین و کاربران مستعد تبدیل شدن به مشتری از تعداد تجارتای فعال بسیار بیشتر هستن.

حال اگه شما بتونین خودتون رو در این دریای پر تلاطم به جایگاهی مناسب برسونین، می تونین از اینکه صدها و هزاران مشتری و کاربر رو به سمت سایت خود روونه کنین مطمئن باشین. این بستر مناسب از طرفی فرصتی بسیار عالی واسه هر کار و کاسبی آنلاینیه تا با کمک اون خود رو به دنیا معرفی کرده و پیشرفت کنن. از طرف دیگه، با حضور گسترده رقبا، رقابت در بخش بازاریابی اینترنتی سخت شده و نیاز به تکنیکا و روشای هدف دار مخصوص خود داره.

با در نظر گرفتن این شرایط، شما فقط یه راه واسه ورود به میدون رقابت دارین و اونم تقویت پروسهای SEO وب سایتتانه. با یه تعریف ساده میشه گفت که سئو پل ارتباطی سایت شما واسه معرفی به کاربران و مشتریاس. طبق گزارش منتشر شده در اوایل سال ۲۰۱۸ ، مشخص شد که در سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۹۳% از تجارتای آنلاین از راه موتورهای جستجو فعالیت خود رو گسترش دادن. این وسط، ۳۳% از سهم کلیکا واسه وب سایتایی بوده که در صفحات اول گوگل به نمایش درآمدند. این یعنی یه سوم از تموم بازدیدها واسه این وب سایتا ثبت شده.

مقاله در رابطه: ۹ نکته مهم و لازم سئو واسه کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو

ً از دست دادن هم اینکه فرصتی واسه هر وب سایتی یه افسوس بزرگ هستش. چون که طبق یافته های تحقیقات، بیشتر از ۷۵% مردم حتی به صفحات دوم و بعدی موتورهای جستجو هم مراجعه نمی کنن. در تحقیق دیگری که انجام شد، نشون داده شده که ۹۵% از سهم ترافیکای اینترنتی واسه وب سایتای موجود در صفحه اول گوگله. ۵% مابقی ترافیک واسه دیگه صفحات هستن.

این حقایق ثابت می کنن که اگه شما بتونین سایت خود رو از راه روشای طبیعی و ارگانیک به صفحات اول بکشونین، چه شانس بزرگی در انتظار شما میشه. واسه رسیدن به همچین چیزی شما باید با روش ها و نکات بسیار مهمی که در ادامه به اونا می پردازیم، ترافیک و بازدیدهای موتورهای جستجو رو به سمت سایت خودتون هدایت کنین.

پیشنهاد خاص: ۲۰ نکته مهم واسه افزایش بازدید سایت

بازدید سایت

۱٫ محتوای با کیفیت بسازین

محتوا اولین و مهمترین عاملیه که می تونه توجه مخاطبین شما رو جلب کرده و دلیلی واسه موندن اونا در سایت شما باشه. متخصصین وب محتوای با کیفیت، در رابطه و مفهومی رو درست مثل دانه پاشیدن واسه پرندگان می دونن. مطمئن باشین اگه قراره کاربری رو در سایت خود نگه دارین، فقط با محتوا می تونین این کار رو انجام بدین.

پرندگان

همونطور که قبل از اینم در مقالات دیگه مدیر وب گفتیم، در مبحث بازاریابی اینترنتی بحث ای هست که وب مسترها رو تشویق می کنه تا با راه اندازی یه سیستم و روش هدف دار، تلاش در نگه داشتن کاربران در سایت خود کنن. به اون وقتی که مخاطبین شما در سایت شما بمونن زمان سکون یا Dwell Time می گن. Dwell Time تأثیری مستقیم و به طور کاملً طبیعی در رتبه بندی وب سایتا داره و موتورهای جستجو این زمانا رو به واسطه رباتای پیشرفته خود سبک و سنگین میکنه.

در کنار این موضوع، مطالب و محتوای با کیفیت بالا و به روز نه فقط می تونن بازدیدکنندگان بیشتری رو به سمت سایت شما روونه کنن، بلکه باعث می شن تا کاربران دلیلی واسه برگشت دوباره به سایت شمام داشته باشن. همین رفت و اومد دوباره کاربران، از دیگر عوامل جذب ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو میشه.

یافته های زیادی نشون میدن که کاربران، وب سایتایی که محتوای مناسب ارائه می کنن رو به سرعت در مرورگر خود بوکمارک می کنن تا به اونا دسترسی سریع داشته باشن. گوگل واسه مرورگر Chrome امتیاز خاصی قائل شده. وب سایتایی که در این مرورگر بوکمارک شن، به صورت خودکار به وسیله گوگل هم اعتبار دریافت کرده و این اعتبار به کسب رتبه بهتر سئو به اونا کمک می کنه. الان ۴۵% از سهم بازار مرورگرهای اینترنتی واسه مرورگر کرومه و این آمار بالا فرصت مناسبی واسه کسب موفقیت از همین راه ساده هم جفت و جور کرده.

مقاله در رابطه: ۴ دلیل واسه اینکه به چه دلیل باید در تجارت شما روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری شه

بازاریابی محتوا

یادتون باشه که از نظر ۷۲ درصد از بزرگترین تجارتای آنلاین موفق امروزی، بازاریابی محتوا مؤثر ترین روش واسه کسب جایگاه های برتر در SEOه.

۲٫ به اصالت کاری خود معتقد باشین

فقط ارسال و منتشر کردن مطالب با کیفیت واسه پیروزی در بازاریابی محتوا کافی نیس. شما باید به اصالت کاری خود وفادار بمونین. منحصر به فرد بودن کار شما اصالت کار شما میشه و هرچه محتوای انحصاری شما بهتر و بیشتر باشن، سئوی بهتری در انتظارتون میشه. انتشار محتوای تکراری و مشابه به رتبه بندی سایت شما آسیب زیادی میرسونه.

هم اینکه بازنشر مطالب و محتوا از دیگر منابع و وب سایتا هم سئوی سایت شما رو با خطر زیادی تهدید می کنه. اینجور حرکتی از نظر کاربران نمونه روشن کپی ورداری و از نظر موتورهای جستجو اسپمینگ تلقی می شه. از اینجور کپی برداریایی در مبحث بازاریابی اینترنتی با عنوان سرقت ادبی یا Plagiarism هم یاد می شه. در این مورد وسایل آنلاینی عرضه شدن که به شما کمک می کنن تا اگه اینجور محتوایی در سایت خود دارین بتونین اونا رو پیدا کنین.

این وسیله ها به شما کمک می کنن تا روی برنامه کار کنین و اگه مطلبی مشابه در سایت شما بیشتر از یه بار منتشر شده باشه، اونا رو به شما معرفی می کنن تا بتونین اونا رو حذف یا اصلاح کنین. انتشار مطالب با اصالت و اورجینال باعث کسب اعتماد بازدیدکنندگان می شه. اعتمادی که به موجب اون، مخاطبین، شما رو به عنوان یه منبع معتبر خواهند شناخت. این مورد یکی از مهمترین و حیاتی ترین نکات واسه کسب موفقیت پایدار در سئو و بهینه سازی واسه موتورهای جستجوئه.

مقاله پیشنهادی: معرفی ۱۰ وسیله آنلاین رایگان که هر تجارت کوچیکی به اونا نیاز داره

۳٫ سرعت بارگذاری صفحات خود رو بهتر کنین

ما بارها این مورد رو گفتیم. شاید زیاد اینطور به نظر نرسه اما سرعت بارگذاری صفحه وب از اساسی ترین دلایل موفقیت و یا نبود موفقیت یه سایت هستش. سرعت کم بارگذاری یه سایت مثل یه تیغه دو لبه عمل کرده و از دو جهت مضره. اول اینکه در صورت کم بودن سرعت بارگذاری یه صفحه، گوگل به کمک رباتای خزنده خود به سرعت این موضوع رو شناسایی کرده و با کم شدن رتبه و اعتبار سایت شما، اثر اونو مستقیماً روی رتبه بندی ارگانیک سایت شما مشخص می کنه.

از طرف دیگه، سرعت کم لود شدن یه صفحه دلیل می شه تا اندازه تبدیل مشتریان شدیدا کاهش پیدا کرده و باعث فراری شدن مخاطبین از سایت شما می شه. همین موضوع هم به افت چشم گیر اعتبار برند و رتبه شما در موتورهای جستجو منجر می شه. این مسئله از جمله مسائلیه که تجارتای زیادی با اون درگیر بوده و جالبه که خیلی از اونا توجهی به اون نمی کنن. فروشگاه آمازون چند سال پیش فقط به خاطر سنگین شدن سایت و کاهش سرعت بارگذاری اون، مبلغی بالغ بر ۱٫۶ میلیارد دلار رو تو یه سال متضرر شد.

دلار

پژوهشی دیگه نشون میده که ۴۰% از بازدیدکنندگان وب سایتایی که بارگذاری کامل اونا بیشتر از ۳ الی ۵ ثانیه طول بکشه رو ترک می کنن. قسمت بدتر ماجرا اینجاس که ۸۰% این افراد واسه بار دوم وارد این وب سایتا نمی شن. در طرف مقابل، اگه سرعت بارگذاری سایت شما مناسب و بالا باشه، بازدیدکنندگان به بازدید از سایت شما ادامه میدن.

پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای سرعت سایت خود رو چک کنین تا اگه مسئله ای باعث کاهش سرعت اون شد به سرعت متوجه اون شده و در اسرع وقت بتونین به اون رسیدگی کنین. از جمله مؤثرترین روشای افزایش سرعت بارگذاری وب سایتا، بهینه سازی تصاویر اون هستش. شما با کم کردن حجم تصاویر و به کار گیری سایزهای معمولی واسه عکسا، می تونین تا حد زیادی سرعت لودینگ سایت خود رو زیاد کنین.

به خاطر بررسی شرایط سایت از نظر استانداردهای وب که شامل سرعت لودینگ و حجم کلی صفحه می شه، می تونین از ابزارهایی مثل GTmetrix و WebPagetest و Pingdom استفاده کنین.

۴٫ تصاویر سایت خود رو بهینه سازی کنین

در بالا گفتیم که یکی از راه های افزایش سرعت بارگذاری وب سایتا، بهینه سازی تصاویره. بذارین کمی بیشتر از مزیتای بهینه سازی تصاویر صفحات وب به شما بگیم. تصاویر اولین چیزایی هستن که توجه بازدیدکنندگان شما رو به خود جلب می کنن. عکسا بیشتر از هر چیز دیگری به وسیله کاربران مشاهده می شن و باید گفت که تأثیرگزاری اونا خیلی بیشتر از چیزیه که فکرش رو بکنین.

وقتی ما از بهینه سازی تصاویر حرف می زنیم فقطً منظور ما به کار گیری تصاویر کم حجم نیس. اتفاقاً بهتره بدونین که کیفیت بالای تصاویر از فاکتورهای مهم یه سایت بهینه و حرفه ای حساب می شه. شکی در این نیس که حتماً باید تمرکز خود رو روی تصاویر با کیفیت بذارین اما باید از روشای جور واجور مبادرت به بهتر کردن این تصاویر کنین.

از جمله مهمترین این روش ها، ذخیره سازی و تبدیل فرمت اونا به فرمتای مخصوص وبه. نرم افزارهایی مثل فتوشاپ این توانایی رو جفت و جور کردن که میشه با کمک اونا، تصاویر رو بعد از ویرایش و تغییر اندازه با گزینه Save for Web & Devices به صورت فشرده و بهینه شده ذخیره کرد. در این روش حجم تصاویر به مقدار بسیار زیادی کم میشه اما کیفیت کلی تصاویر تقریباً دست نخورده باقی می مونه.

به جز این مورد، اندازه و فرمت عکسا رو یادتون نره. فرمت مناسب واسه تصاویر عادی و کاور مطالب باید JPEG باشه و آیکونای سایت باید با فرمت PNG و اگه نیاز به بهینه سازی بیشتره با فرمت PNG-8 ذخیره شن. تصاویر بزرگ و پر حجم دلیلی واسه افت سرعت یه سایت هستن. نتیجه به کار گیری اینجور عکسایی افت رتبه و اعتبار سایت شما میشه. سیستمای مدیریت محتوایی مثل WordPress هم افزونها و پلاگینایی واسه بهینه سازی خودکار سایت و تصاویر در اختیار وب مسترها قرار دادن که استفاده درست از اونا هم پیشنهاد می شه.

هم اینکه یادآور میشیم که از کلمات کلیدی خود در عناوین، اسامی و متن جانشین (Alt Tag) و هم اینکه توضیحات تصاویر استفاده کنین تا به جز محتوای متنی مطالب، تصاویر شمام در موتورهای جستجو شناسایی شن.

مقاله در رابطه: چیجوری عکسای سایت خود رو فشرده کنیم؟

۵٫ از تگای هدینگ استفاده کنین

محتوای خوب ویژگیای متفاوتی داره. داشتن نظم و ترتیب و استاندارد بودن یه متن خیلی مهمه. اگه نوشته هاتون این ویژگیا رو نداشته باشن، خیلی راحت از چشم بازدیدکنندگان می افتن. قالب بندی درست مطالب و متون شما از این مشکل جلوگیری می کنه و باعث افزایش UX یا همون تجربه کاربری می شه.

به کار گیری تگای هدر (Heading Tags) و جدا کردن بخشای یه متن به خاطر آسون تر کردن خوانایی اون شدیدا پیشنهاد می شه. شما با کمک تگای هدینگ که درواقع همون سرتیترها هستن نه فقط متون خود رو منظم و مرتب می کنین، بلکه اونا رو به صورت استاندارد بخش بندی کرده و واسه کاربران و هم اینکه موتورهای جستجو تفکیک می کنین. رباتای گوگل توانایی شناسایی این تگا رو خوب دارن و استفاده درست از اونا رو امتیازی واسه سایت شما در نظر می گیرن. مخصوصا اگه کلمات کلیدی خود رو هم در این تگا به کار ببرین.

یه متن مناسب با قالب بندی درست هم اینکه خوانندگان رو علاقه مند به گذروندن وقت بیشتری در سایت شما می کنه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین این موضوع هم ثابت شده که مطالب خواندنی و با کیفیت یه سایت، دلیل قرص و محکمی واسه مراجعه دوباره بازدیدکنندگان به سایت شماس. تموم این عوامل در کنار همدیگه باعث پیشرفت چشم گیر سایت شما و بهبود قابل توجه رتبه اون می شه.

مقاله در رابطه: تگای هدینگ (heading tags) موثر ترین فوت وفن واسه سئو مقالات

۶٫ قالب بندی مطالب خود رو بهتر کنین

شکل و شمایل مطالب سایت شما می تونن اثر زیادی در نگاه کاربران نسبت به شما و برندتون داشته باشن. یه طرح بندی مناسب و کاربر پسند باعث می شه تا تجربه کاربری بهتر شه. اینجور طراحیای ساده و در عین حال مدرنی کاربران رو راضی به گذروندن وقت بیشتری در سایت شما می کنه. همین مسئله منتهی به حضور بیشتر کاربران در بخشای جور واجور سایت شما می شه و این ً چیزیه که هر وب مستری به دنبال اون هستش.

طی ده های گذشته، تایپوگرافی وب سایتا با پیشرفت قابل توجه ای همراه بوده. انتخاب فونتای مناسب و خوانا در کنار به کار گیری اندازه های مناسب، خوانایی یه متن رو دو برابر می کنه. پیشنهاد می شه که به همین منظور، پاراگرافای خود رو تا حد امکان کوتاه کرده و فاصله بین پاراگرافا رو به اندازه انتخاب کنین. هم اینکه می تونین واسه جلب توجه بهتر، از متون رنگی، ایتالیک و فونتای بولد بهره مند شید. البته تلاش کنین در این مورد زیاده روی نکنین چون که ممکنه جواب عکس بگیرین.

از دیگر روشای افزایش کیفیت یه مطلب، به کار گیری چک لیستا و فهرستای نقطه ای (Bullet Points) هستش. به کار گیری این فهرستا وضوح و خوانایی مطلب شما رو دو برابر کرده و به صورت جدا شده از هم استاندارد و هم اینکه زیبایی متن شما کمک زیادی می کنه. فهرستای نقطه ای به خوانندگان مطلب شما کمک می کنن تا خیلی سریعً محتوا و اطلاعات مندرج رو اسکن کرده و از این رو، خیلی راحت تر مطلب رو بفهمن.

بهتره به جای استفاده زیادتر از اندازه از تصاویر، رنگ آمیزیا و دیگه آیتمای بیخود، مطالب خود رو با این متدها پر کنین تا قالب نوشته شما قشنگتر، مورد پسند، استاندارد و حرفه ای باشه. در این صورت سایت شمام واسه کاربران و هم واسه موتورهای جستجو منبعی معتبر میشه.

۷٫ توضیحات متای جذاب بنویسین

همونطور که میدونید توضیحات متا (Meta Description) توضیحات کوتاه یه صفحه وبه که در یافته های موتورهای جستجو نشون داده می شه. دست کم استاندارد کاراکتر قابل نمایش در این بخش ۵۰ و بیشترین حد ۳۰۰ کاراکتره. توضیحات متا در واقع خلاصه ای از محتوای صفحه در موتورهای جستجوئه. در موتور جستجوی گوگل توضیحات متا درست زیر عنوان صفحه و نشانی اون نشون داده می شه.

همین مقدار توضیحات می تونه به اندازه ای تأثیرگزار باشه که نظر کاربران رو به طور کاملً به خود جلب کرده و یا اونا رو از سایت شما دور کنه. واقعا توضیحات متا چیزیه که دلیل می شه تا کاربران تصمیم بگیرن روی لینک مربوط به اون توضیحات کلیک کنن یا خیر. پس نیاز به گفتن نیس که این توضیحات چه مقدار حیاتی و مهم هستن. از نظر متخصصین وب یکی از مهمترین عوامل افزایش اندازه کلیک ، توضیحات متای جذاب هستن.

با این گفته ها، نتیجه می گیریم که Meta Description میتونه تا اثر زیادی روی سئو و رتبه بندی سایت شما بزاره. شما باید تلاش کنین که این توضیحات رو کوتاه، کوتاه و در عین حال با اطلاعات کافی نوشتن کنین. هم اینکه یادتون نره که حتماً باید از کلمات کلیدی خود هم در این توضیحات استفاده کنین. به این نکته هم دقت کنین که توضیحات متا هم مثل کلمات کلیدی نباید تکراری باشن.

۸٫ وبلاگ نویسی رو شروع کنین

مبحث وبلاگ نویسی از دیگر مباحث کاربردی در افزایش بازدید و بهبود رتبه یه وب سایته. تولید محتوای فنی یه سایت رو با وبلاگ نویسی اشتباه نگیرید. منظور از محتوا، اطلاعات مندرج در مطالب سایت شماس؛ اما وبلاگ گسترده تر بوده و در واقع سیستمی واسه تکمیل بازاریابی محتوا واسه یه تجارت آنلاینه.

کسب و کارایی که از وبلاگ استفاده می کنن نزدیک به ۱۳ برابر شانس بیشتری واسه برگردونی سرمایه خود دارن. وبلاگ نویسی هم اینکه به کسب و کارایی که روی تجارت B2B و B2C فعالیت دارن کمک می کنه تا چالشای بزرگی که در این مورد هست واسه اونا به مراتب کمتر شه. از دیگر نکات بسیار مهم و قابل توجه در این مورد اینه که تجارتای دارای وبلاگ از صفحات ایندکس شده خیلی بیشتری بهره مند هستن. طبق یه تحقیق، این نوع تجارتا به طور میانگین ۴۳۴% صفحات ایندکس شده بیشتری دارن. هر چی صفحات ایندکس شده شما بیشتر باشه، به همون مقدار شانس حضور شما در موتورهای جستجو هم بیشتر می شه.

موتورهای جستجو وب سایتایی که صفحات ایندکس شده بیشتری دارن رو مراجع معتبری شناسایی می کنن و معرفی اونا به کاربران رو اولویت قرار میدن. به گزارش سایت هاب اسپات بیشتر از ۵۳% از تجارتای آنلاین اولویت اصلی خود رو روی محتوا و وبلاگ قرار دادن. هاب اسپات هم اینکه میگه که وبلاگ نویسی اثر به سزایی در بهبود اعتبار برنده ها داشته و سرمایه گزاریای تجارتا رو پر رونق کرده.

بلاگا به شما این امکان رو میدن تا از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنین و با تبدیل شدن به یه منبع اطلاعاتی، کاربران بیشتری رو به سمت سایت خود جذب کنین. به کار گیری آیتمای جورواجور مثل عکس، فیلم، موسیقی و … در وبلاگا پیشنهاد می شه. با به کار گیری اینجور راهکارهایی، می تونین طیف وسیع تری از بازدیدکنندگان رو هدف بگیرین و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین باعث افزایش زمان Dwell Time شید. همه این موارد در آخر منتهی به افزایش محبوبیت شما در سطح اینترنت می شه.

۹٫ خوانایی و وضوح محتوای سایت خود رو زیاد کنین

طراحی گیرا و قالب بندی درست و بدون پیچیدگی صفحات، باعث بهتر نشون داده شدن یه سایت می شن. اینجور طراحیایی که باوجود اینکه خیلی ساده س! قابلیتای مناسبی داشته باشن تجربه کاربری بهتری رو جفت و جور می کنن و در نتیجه این موارد هر نوع کاربری رو واسه گذروندن وقت در اون سایت تشویق می کنه. محتوای خوانا و شفاف هم همین حکم رو داره. لازم نیس که سایت خود رو با مطالب زیادتر از اندازه تخصصی پر کنین. این مدل مطالب معمولاً خوانایی کمتری داشته و باعث ناخوشایندی خوانندگان می شن.

اگه هر چقدر مطالب و محتوای شما ساده تر و باحال تر باشن، خوانندگان اونا هم خوشنود تر بوده و تمایل بیشتری به خوندن نوشته هاتون نشون میدن. همین تمایل باعث کاهش چشم گیر اندازه خروج کاربران می شه. خوانایی مناسب محتوای یه سایت رابطه مستقیمی با رتبه بندیای یافته های طبیعی در گوگل داره. از جمله نکاتی که خوانایی یه صفحه رو زیاد تر می کنه به کار گیری لیستای نقطه ای، هدینگا (سرتیترها) ، پاراگرافای کوتاه، به کار گیری کلمات ساده و جملات کوتاهه.

۱۰٫ از لینکای داخلی و خارجی بهره مند شید

از مهمترین مباحث مطرح شده در SEO به کار گیری لینکای داخلی و خارجیه. هر کدوم به نوبه خود اثرات زیادی دارن. شما با لینکای داخلی می تونین کاربران رو در سایت خود نگه داشته و زمان حضور اونا رو در سایت خود زیاد کنین. اما لینک دهیای خارجی کمی متفاوت تر عمل میکنن. اگه شما در سایت خود به وب سایتای معتبر لینک بدین، اعتبار سایت خود رو بالا می برید.

در واقع یکی از راه های سریع واسه کسب اعتبار، لینک دادن به منابع معتبر خارجیه. الان وب سایتای خیلی از این روش استفاده می کنن. لینکای خارجی هم اینکه رابطه بین مطالب سایت شما رو بیشتر می کنن و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین باعث می شن تا اعتماد گوگل به سایت شما زیاد شه. در نتیجه، رتبه بندی طبیعی سایت شما بهبود پیدا کرده و از لیست وب سایتای اسپم جدا میشین.

پیشنهاد می کنیم که از سورسا و منابع قابل اعتماد جدید استفاده کنین. در این مورد زیاده روی نکنین چون که اگه تعداد لینکای خارجی شما از حد استاندارد بیشتر شه، ممکنه خیلی زود به وسیله گوگل جریمه شید. ً بعضی وقتا لینکای خارجی و داخلی خود رو بررسی کنین تا از کار نیفتاده باشن. لینکای خراب نه فقط واسه کاربران و خوانندگان سایت شما آزاردهنده هستن، بلکه می تونن واسه رتبه و جایگاه شمام خیلی جدی تهدید آمیز باشن.

بخاطر این بخونین: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیه؟

۱۱٫ واسه انتخاب کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنین

بعضی وقتا انتخاب کلمات کلیدی درست می تونن رتبه بندی یه سایت رو از این رو به اونو کنن. درسته که واسه یه سایت و مطالب اون در کمتر از چند ثانیه میشه چندین کلید واژه پیدا کرد، اما اگه روی این مورد وقت گذاشته شده و کلمات با تحقیق و با روش هدف دار انتخاب شن، اون گاه اثر اونا دو برابر می شه.

واسه این مورد هم وسایل آنلاین مختلفی طراحی شده. با کمک بعضی از این وسیله ها می تونین کلمات کلیدی ترن رو شناسایی کرده و با پیشنهادات به روز انتخابای بهتری داشته باشین. معمولاً روش درست بدین صورته که اول یه کلید واژه مرکزی انتخاب می شه و بعد کلمات فرعی و مربوط به اون انتخاب می شن. بیشتر این وسیله ها و سرویسا پیشنهاد می کنن تا به صورت دوره ای مطالب بلند و طولانی منتشر کنین. چون که در این جور مطالب می تونین از تعداد بیشتری کلید واژه بهره مند شید. هم اینکه مطالب بلند بازخورد بهتری واسه کلمات کلیدی محبوب و پربازدید دارن.

از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این بخش، بررسی و بررسی وب سایتای رقیبه. شما با بررسی رفتارها و فعالیتای سایتای دیگه فهمیده باشین که رقبای شما از چه طریقی در حال جذب کاربر هستن. یادتون نره که فقط باید از رفتار رقبا الگوبرداری کنین، نه اینکه از کارای اونا تقلید کنین. در حالی که گلچین کردن ایده های تجارتای جور واجور، روشی به درد بخور واسه پیشرفت کردن در این بخش س، تقلید بدترین کار ممکن واسه یه کار و کاسبی هستش.

ایده

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۱۱ روش واسه بهبود طبیعی رتبه سایت در موتورهای جستجو