۱۴ نکته که در استراتژی های سئو برای موفقیت به آنها نیاز دارید

به عنوان شخصی که بیشتر از ۸ سال در زمنیه سئو فعالیت کرده و تجربیات زیادی در این مورد کسب کرده باید بگم که سئو دنیای عجیب ای داره. ما در دنیای سئو همیشه در حال صرف زمان واسه ایجاد صلح میان ترفندهای جور واجور سئو هستیم تا بتونیم بهترین چیدمان رو میون این ترفندها بسازیم و بیشترین سود ممکن رو از کنار هم چیدن اونا به دست بیاریم.
بدیش اینه خیلی از آدمایی که در دنیای سئو فعالیت می کنن وقت کمی رو صرف جستجو در میان تجربیات بقیه و گفتگو با افراد جور واجور واسه پیدا کردن بهترین راه کارا می کنن، حال اینکه سئو علمیه که بیشتر از هر علم دیگری نیاز جستجو و گفتگو داره چون همیشه بروز می شه و پویا هستش و هم اینکه ما در سئو با قطعیت و یقین سروکار نداریم بلکه بیشتر با حدس و فکر و دلیل آوردن سروکار داریم. ما در این مقاله در سئو روز می خوایم ۵ روش هدف دار سئو که هر کمپین سئوی موفقی به اونا نیاز داره رو واسه شما بگیم.

ایجاد یه mind map یا یه نقشه ذهنی

Mind Mapا ابزارهایی هستن که به شما این امکان رو میدن که به تفکرات و خیالات ذهنی خود کرد تصویری و گرافیکی بدین تا با به کار گیری اون بتونین ایده های جور واجور خود رو با هم ترکیب و ترکیب کنین و یه نقشه کلی ایجاد کنین که همه پروسهای ذهنی شما رو در کنار هم روی یه صفحه نشون بده و شما بررسی کنین که خیالات ذهنی شما با هم سازگاری و هم خوانی داره یا خیر.

ایده

وسایل Mind Map مختلفی هست که شما می تونین واسه ایجاد نقشه ذهنی خود از اونا استفاده کنین مثلا یکی از وسایل موجود در این مورد وسیله Mind Meisterه که قابلیتای بسیاری داره و هم اینکه کار کردن با اون کار ساده ایه.
اهمیت به کار گیری نقشه ذهنی واسه سئو اون هستش که سئو شاخه ها و زمینه های مختلفی داره که همه این زمینه ها در آخر تو یه مجموعه به هم پیوسته کار می کنن و کار هر کدوم از اونا به کار همه مجموعه پیوسته س. به کار گیری نقشه ذهنی واسه ترسیم روشای هدف دار سئو به شما این امکان رو میده که هروقت که شما ایده جدیدی واسه هر کدوم از بخشای سئوی سایت خود داشتین این ایده رو خیلی راحت در نقشه موجود اضافه کنین و رابطه اونو با بقیه ایده ها و روشای هدف دار موجود سبک سنگین کنین و همه مجموعه رو در کنار هم بررسی کنین تا ببینین ایده جدید شما با ایده های قبلی شما سازگاری داره و می تونه در کنار بخشای دیگه قرار بگیره یا خیر.

۲-ایجاد یه کرد تصویری
وقتی که استراتژیاتون گامای اولیه رو پشت سر نهادند و منظم تر شدن، شما به یه سری مستندات قوی تر و عمیق تر از mind map واسه کار خود نیاز دارین، در واقع شما به یه کرد چشمی و تصویری از راه های هدف دار خود نیاز دارین.
مطمئنا شما در روشای هدف دار سئوی خود اهداف پایانی دارین، هم اینکه شما واسه رسیدن به هر کدوم از اهداف خود کارای مشخصی رو باید انجام بدین، علاوه بر این چیدمانی واسه کارایی که باید انجام بدین هست، بعضی کارای باید زودتر از کارای دیگه انجام شن، بعضی از کارای باید به صورت یه چرخه تکرار شونده بارها انجام شن و هر بار پس از انجام اصلاح گردند و هم اینکه کارای ریز شاخه ای که تعداد اونا در هر مرحله بیشتر می شه و هر مرحله اختصاصی تر می گردن. شما باید بتونین همه این موارد رو به صورت یه مجموعه در نظر داشته باشین و واسه این کار نیاز به یه کرد تصویری از همه این فرایندا دارین، هم اینکه شما باید بتونین با به کار گیری این کرد تصویری کلیه مراحل رو واسه مشتریان خود و تیمی که با اونا کار می کنین توضیح بدین، یعنی این کرد تصویری باید ساده و قابل درک باشه و هم اینکه باید قابل ویرایش باشه تا شما بتونین هر موقع که خواستین مطالب جدیدی به اون اضافه کنین.
حالا خوبیش اینه واسه این منظور هم نرم افزارا و وسایل بسیاری هست که از جمله این وسیله ها میشه به Google Sheets، Trello، Workzone، Basecamp و یا هر ابزاری که خودتون با اون راحت تر می تونین کار کنین رو استفاده کنین.

در واقع این که شما چه ابزاری رو انتخاب میکنین اهمیت چندانی نداره اینکه شما از چه متدی واسه کار خود استفاده میکنین مهمه.

حواستون باشه ابزاری که انتخاب می کنین باید به اندازه کافی ساده و روشن باشه تا همه افراد تیم بتونن خوب با اون رابطه برقرار کنن و در صورت نیاز تغییراتی در نقشه طراحی شده ایجاد کنن. علاوه بر این وسیله باید این امکانات رو به شما بده:
امکان تخصیص کارای جور واجور به افراد جور واجور
امکان تعریف کارایی که باید به صورت تکرار شونده تو یه چرخه انجام گیرند، امکان تعریف تعداد دفعات تکرار و تغییراتی که باید در هر مرحله باید ایجاد شه.
امکان تعیین کارای مهم و کارایی که باید قبل از کارای دیگه انجام شن.
۳-داشتن درک صحیحی از شرکت
فرقی نداره که شما به عنوان مسئول سئو از طرف یه شرکت استخدام شده باشین و به عنوان جزیی از اون شرکت کار کنین و یا شما مسئولیت سئو سایت یه شرکت که کار سئوی سایت خود رو برون سپاری کرده رو پذیرفته باشین، در هر دو صورت شما باید درک صحیحی از شرکت داشته باشته باشین تا بتونین روش هدف دار سئوی موفقی رو واسه اونا اجرا کنین. شما باید با نقاط ضعف و قوت یه شرکت آشنایی داشته باشین تا بتونین تصمیم بگیرین که کدوم روشای هدف دار سئو می تونه واسه این شرکت اثر داشته باشه و عواقب خوبی رو حاصل کنه.
در زیر به نکاتی اشاره شده که شما باید قبل از تعیین روشای هدف دار سئوی یه شرکت اون نکات رو درباره شرکت نام برده بدونین:
ویژگیای منحصر به فرد اجناس اون شرکت چیه و چه شرایط فروش خاص واسه اجناس اون شرکت هست؟
ممکنه یه شرکت اجناس جور واجور و زیادی داشته باشه اما چیزی که شما بدون نیاز دارین دونستن همه اجناس اون شرکت نیس بلکه شما باید بدونین که چه ویژگی منحصر به فردی در اجناس اون شرکت هست؟ این موضوع می تونه در سئوی سایت و استراتژیایی که واسه سئو تعیین می شه بسیار اثر داشته باشه، در واقع ویژگیای منحصر به فرد اجناس یه شرکت می تونه نقطه قوتی باشه که شما در روشای هدف دار سئوی سایت خود واسه رسیدن به فروش بیشتر از اونا استفاده کنین. در واقع این ویژگیای منحصر به فرد در اجناس و هم اینکه در شرایط فروش می تونه در انتخاب کلید واژه ها، نوع کاربران هدفی که واسه کمپینای بازاریابی انتخاب می شن و بسیاری فاکتورای مهم دیگه در سئوی سایت اثر داشته باشه.
اهداف دور و دراز مدت شرکت چه هستن؟
اگه ما بخوایم روشای هدف دار سئوی مناسبی واسه یه شرکت تعیین کنیم باید اطلاعاتی بالاتر از شناخت سطحی شرکت داشته باشیم. مثلا اطلاعاتی مثل اینکه چه چیزیایی می تونه واسه یه شرکت سود رسون باشه و یا فعالیت شرکت در چه زمینه س در مورد شناخت شرکت بسیار سطحی و ابتدایی به نظر می رسن. شما باید اطلاعات عمیق تری در مورد شناخت شرکت به دست بیارین مثلا باید اهداف دراز مدت و آرزوای دست نیافته شرکت رو بدونین و در روشای هدف دار سئو اونا رو دید کنین. حتی اگه شرکت مورد نظر شما اهداف دراز مدت و آرزوهای دست نیافتی نداره شما باید خودتون اهداف دراز مدت واسه سئوی سایت بسازین.
نقطه ضعف و اون چیزی که موفقیت شرکت رو تهدید می کنه چیه؟
این نکته بسیار مهم و مهمه، شما باید خوب این موضوع رو مورد بررسی بذارین و نبایدای روشای هدف دار سئوی خود رو براساس این موضوع مشخص کنین. دونستن بایدا و نبایدای ریز و جزیی تو یه شرکت و اون چیزی که می تونه واسه شرکت سود رسون یا زیان بار باشه مسائلی بسیار مهم هستن که به جربزه میشه گفت می تونن سرنوشت یه روش هدف دار سئو رو تعیین کنن.

۴- داشتن درک صحیحی از مخاطبان
در بیشتر مقاله ها درباره داشتن درک درست از مخاطبان صحبت می شه اما معمولا در بحث داشتن درک درست و کامل از کاربران فقط به این موضوع اشاره می شه که شما باید با به کار گیری جستجوی کلید واژه ها بررسی کنین که کاربران چه کلیدواژهایی رو جستجو می کنن. شناسایی کلیدواژهایی که کاربران در اینترنت جستجو می کنن فقط می تونه به شما کمک کنه که کاربران رو به سایت خود بیارین اما واسه اینکه اونا رو راضی به برقرار تعامل یا خرید کردن از سایت خود کنین باید درک عمیق تری از کاربران داشته باشین.
در زیر بعضی از مواردی که شما باید درباره کاربران خود بدونین، نام برده شده و شما می تونین با صحبت با جمع کثیری از مشتریان و ارزیابیای دقیق تر کسائی که به اونا دسترسی دارین و یا مراجعه به محلایی که کاربران در اون هستن و مسائل و مشکلات خود رو مطرح می کنن مثل فروما، این اطلاعات رو بدست بیارین.

مشکلات

مخاطبان شما تا چه حد در برابر مسائلی مثل مارکتینگ، آپ سلینگ و مسائل مشابه، پذیرنده هستن؟
بعضی از صنفای کاری که معمولا در اونا اجناس و خدمات گران تری عرضه می شه و یا صنفایی که بخشی از در آمدهای اونا صرف کارای عام المنفعه می شه، مخاطبانی دارن که در مقابل بحث آپ سلینگ هیچ عکس العمل تندی از خود نشون نمی دن یا یعنی گارد نمی گیرن. اما در بعضی از صنفا بازاریابی و فروش کار مشکلیه و میشه گفت آپ سلینگ کار غیر ممکنیه.

مشکلی

سطح معلومات مخاطبان شما در چه حدیه؟
مخاطبان شما آدمایی هستن که اطلاعات خوبی در مورد موضوع مورد نظر خود دارن و اگه کسی بخواد اطلاعات اولیه و اطلاعاتی در مورد معرفی تجارت یا اجناس به اونا بزنه اونا بهش می خندن؟ مخاطبان شما کسائی هستن که کلا هیچ اطلاعاتی درباره تجارت شما ندارن و از همه مسائل بی خبر هستن و هر اطلاعاتی که رد اون زمینه به اونا داده شه واسه اونا جدیده؟
کاربران تا چه حد به تجارت شما نزدیک هستن و با اون آشنایی دارن؟
مخاطبان تجارت شما افراد هستن (B2C) و یا مخطبان تجارت شما تجارتای دیگه هستن (B2B)؟ مخاطبان شما آشنایی زیادی با تجارت شما دارن و یا به طور کامل نسبت به اون بی اطلاع هستن؟ مخاطبان شما علاقه ای به دونستن اطلاعات بیشتری درباره تجرات شما و شرکت شما دارن و یا اونا فقط به این موضوع اهمیت میدن که تجارت شما و اجناس شما به چه طریقی می تونه واسه اونا به درد بخور باشه و مشکلات اونا رو حل کنه؟

۵- داشتن اهداف روشن
واسه اینکه اهداف شما بتونن واسه کار شما به درد بخور باشن باید دقیق، روشن باشن. وقتی که این اهداف تعیین شدن باید تموم انرژی و تمرکز ما روی رسیدن به این اهداف متمرکز شه و نباید مسائل مالی یا هزینه بر بودن راه رسیدن به این اهداف جزو نگرانیای اصلی ما قرار بگیرن و یا مانع ادامه راه شن.
در واقع وقتی که ما می خوایم معیارهای امتحان و KPIای خود رو تعیین میکنیم باید دقیق و موشکافانه عمل کنیم.
ما می خوایم که اندازه سود و روند افزایش عواید بیشتر از روند هزینه ها شه و از این رو تعیین کردن اهداف مالی می تونه در این مورد بسیار به درد بخور باشه. ما باید اهدافی تعیین کنیم که دارای محدودیت وقتی مشخص باشن.
کلا هدف از ایجاد یه روش هدف دار سئو، رسیدن به اهدافیه که تاثیر بسیار زیادی بر سرنوشت یه شرکت، آینده و جهت گیریای اون و اندازه موفقیت اون شرکت در عملکردش داره. معیارهای امتحان ما باید دقیقا نشون بده که هر جزء از کار چه تاثیر و نتیجه ای داشته و چه تغییراتی ایجاد کرده. خواه این تغییرات ایجاد شده در مورد اندازه ترافیک دریافتی سایت باشه، خواه در رتبه بندیا و خواه در اعتبار سایت و جذب لینکای بیشتر.
من به شخصه واسه کارای خودم اهداف task-oriented رو به اهداف KPI بهتر می دونم. این موضوع بدون دلیله که وقتی که صحبت از سئو و بازاریابی داخلی مطرح می شه، تاثیر ما بر KPIا غیر مستقیم میشه. از این رو من عقیده دارم که در تعیین اهداف یه پروژه باید Task-oriented بود یعنی روی کارایی متمرکز شد که ما رو به اهداف مشخصی میرسونه و بعد یافته ها رو آزمایش کرد. این کار علاوه بر اینکه موجب می شه که بهینه سازیای واقعی انجام بشه، موجب می شه که ما احتیاجی به دستکاری KPIا واسه رسیدن به اهداف دراز مدت نداشته باشیم.

میشه به جربزه گفت که بیشتر روشای هدف دار سئو می تونن از نکات گفته شده در این مقاله واسه بهبود کارکرد خود استفاده کنن. این نکات رو در چهار چوب کاری خود جای بدین و تلاش کنین که این نکات رو در کار خود استفاده کنین تا بتونین یافته های اونو در کارای خود ببینین.

۹ دلیلی که نشون میده شما باید درباره روشای هدف دار سئوی خود تجدید نظر کنین
شاید شما بارها از خود سوال کرده باشین که به چه دلیل علی رقم به کار گیری سئو در سایت خود، سایت شما ترافیک زیادی نداره؟
ممکنه سایت شما ترافیک داشته باشه اما ترافیک جذب شده به سایت شما مخاطبان مورد نظر شما رو شامل نشه یا یعنی ترافیک نادرستی به سایت شما جذب می شه. ممکنه این بدون دلیل باشه که شما بازم در گذشته سیر می کنین. یعنی شما بازم نکات سئویی رو در سایت خود به کار می گیرین که در گذشته موثر بودن و امروزه کاربرد چندانی ندارن. اگه این اینطوریه و شما با این مشکلات مواجه هستین زمان اون شده که روشای هدف دار سئوی خود رو مورد بازبینی بذارین.
ترفندهای سئو با زمان تغییر می کنن و ثابت نمی مانند و پس شما نمی تونین توقع داشته باشی که ترفندهایی که در گذشته جزو بهترین ترفندهای سئو به حساب می اومدن و می تونستن واسه شما ترافیک زیادی به همراه داشته باشن، هنوزم بتونن واسه شما به درد بخور و موثر باشن. پس مهم ترین نکته درباره سئو اینه که نکات سئو ثابت نمی مانند و همیشه به روز می گردن چون گوگل و دیگه موتورهای جستجوگر همیشه الگوریتمای رتبه بندی خود رو بهبود میدن و کارکرد اونا رو تغییر میدن.
فرقی نمی کنه شما یه فرد حرفه ای و دارای سابقه زیاد در مورد سئو باشین و یا در میدون سئو یه تازه وارد باشین، واسه اینکه بتونین در این مورد کارکرد موفقی داشته باشین باید همیشه مطالب جدید رو بخونین و خودتون رو با پیشرفتا و بروز رسانیای جدید سئو هم جهت کنین. در این مقاله ما می خوایم دلایل که نشون میده روشای هدف دار سئوی شما اشتباه هستن و نیاز به بازنگری دارن رو واسه شما بگیم و نکاتی رو واسه شما بگیم که دیگه به کار گیری اونا در ترفندهای سئوی یه سایت نمی تونه اثر داشته باشه.
روشای بازاریابی محتوای قدیمی و کهنه و بی اعتبار شده

بازاریابی محتوا

اگه شما بازم از راه ها ایجاد محتواهای پر از کلمه کلیدی اتفاده می کنه و یا به اندازه تراکم کلید واژه ها در متنا به عنوان یه روش هدف دار سئو نگاه می کنین باید به شما بگم که از مرحله پرتین و باید این روند رو خیلی سریع پایان بدین.
به کار گیری کلید واژه ها وقتی مناسب بود که گوگل از رشته های متا دیتاا واسه رتبه بندی وب سایتا در یافته های جستجوها استفاده می کرد اما امروزه دیگه این روش ها کهنه و بی اعتبار شدن و کاربردی ندارن چون گوگل امروزه از هوش مصنوعی (الگوریتم رنک برین) واسه درک محتوای یه صفحه وب استفاده می کنه.
استفاده زیادتر از اندازه از کلید واژه ها در الگوریتمای جدید گوگل نه فقط نمی تونه واسه شما سودی داشته باشه بلکه ممکنه موجب شه که محتوای شما از طرف این الگوریتما به عنوان محتوای اسپمی در نظر گرفته شه. اگه شما روشای متراکم کردن متن با کلید واژه ها رو بازم در ترفندهای سئوی خود به کار بگیرین و این کار به شکل بزرگ نمایی آمیزی انجام بدین نه فقط این موضوع نمی تونه سودی واسه شما داشته باشه بلکه ممکنه موجب شه که شما به وسیله الگوریتم پاندای گوگل جریمه شید و در رتبه بندیا به رتبه های خیلی پایین سقوط پیدا کنین.

کاری که شما باید به جای متراکم کردن کلید واژه ها در متن انجام بدین اینه که محتواای مرتبطی بسازین که واسه کاربران به درد بخور باشن و شامل مطالب به درد بخور و آموزنده ای واسه کاربران شن چون الگوریتمای جدیدی گوگل اینجور محتواهایی رو در رتبه های بهتر قرار میدن.
استفاده روشای کهنه و بی اعتبار شده در ایجاد تگ عنوان
انباشته کردن کلید واژه ها در تگ عنوان نه فقط در الگوریتمای جدید سئو نمی تونه یه پوئن مثبت واسه رتبه بندی سایت شما تلقی شه بلکه می تونه موجب شه که سایت شما به جرم استفاده زیادتر از اندازه از کلید واژه ها واسه فریب موتورهای جستجوگر جریمه شه.
تحقیقات جدید نشون داده که در رتبه بندیای جدید صفحاتی در رتبه بندی بعضی کلید واژه ها مشاهده می گردن که نه فقط کلمه کلیدی نام برده رو در تگ عنوان خود استفاده ننموده ان، بلکه در متن خود هم تعداد دفعات محدودی ازش استفاده کردن.
شمام به جای اینکه نگران اون باشین که کلید واژه ها رو به هر طریقی در عنوان و یا متنای خود بذارین باید تلاش کنین محتوای بارزش و پر مفهومی بسازین که واسه کاربران به درد بخور باشه و هم اینکه واسه این محتواها اسنیپتای مناسبی بسازین که محتوای صفحه شما رو به بهترین شکل تفسیر کنه تا بتونین کاربران رو تشویق به کلیک کردن روی لینک صفحه خود در میان همه لینکای موجود در صفحه یافته های، کنین.
به کار گیری روشای پولی واسه جذب لینک به خاطر بهبود رتبه بندی
در گذشته این جور بود که اگه شما می تونستید کاری کنین که چند سایت دارای رتبه خوب به صفحه شما لینک بدن (از اونا لینک بخرین و یا با اونا تعویض لینک انجام بدین) و لینک داده شده به شکل یه انکر تکست باشه که متن اون دقیقا کلیدواژهای مورد نظر شما رو شامل می شه، می تونستید با به کار گیری این لینکای دریافتی اعتبار بسیار زیادی واسه صفحات خود به دست بیارین و به رتبه های بالا در صفحه یافته های موتورهای جستجوگر برسین. بدیش اینه باید به شما بگم که اون دوران مرده س و دیگه اینجور روشی نمی تونه اثر داشته باشه.
واسه اینکه مطمئن شید که این گفته حقیقیت داره شما می تونین به تعدادی از فرومایی که کار اونا لینک دهی به وب سایتا با به کار گیری روشای کلاه سیاه س بندازین تا ببینین که همه در حال شکایت نسبت به این موضوع هستن که دیگه این روشای لینک سازی فایده هایی ندارن و نمی تونن واسه رتبه بندی سایت اونا به درد بخور واقع شن.
لینک بیلدینگ بازم یه موضوع مهم و لازم واسه سئو هستش، اما پس ازآپدیت الگوریتم پنگوئن موضوع لینک سازی کمی از این رو به اون رو شده. از زمانآپدیت این الگوریتم دیگه روشای میان بر و ترفندها و حقهای فرار از الگوریتمای رتبه بندی، نمی تونه اثر داشته باشه و تنها اتلاف زمان و انرژی شما می شه.
شما باید به جای اینکه توجه خود رو تنها معطوف به جذب لینک به هر قیمتی و از هر وب سایتی کنین، توجه خود رو جلب اون دسته روشای لینک سازی کنین که موجب جذب لینکایی می شن که از کیفیت و ارزش بالایی بهره مند هستن و لینکایی جذب کنین که واقعا با موضوعات و محتوای و سایت شما در رابطه هستن.

قیمت

استفاده بی جهت از روشای پرس ریلیز
بعضی از ترفندهای سئو هستن که افراد همیشه از اونا سوء استفاده می کنن و روش پرس ریلیز هم یکی از این ترفندهاه.
تو یه دوره از زمان زیادی از کارشناسان سئو مبادرت به ایجاد یه سری از پرس ریلیزای بی معنی می کردن تا بتونن بدین روش یه لینک با انکر تکست دقیقا مشابه با اون چیزی که می خواستن ایجاد کنن.
گوگل متوجه این موضوع شد و یعنی مچ این افراد رو در سوء استفاده هاشون از پرس ریلیز گرفت.
در آخر گوگل این لینکا رو بی ارزش خواند و گفت که اینجور لینکایی از هیچ اعتباری بهره مند نمی باشن و خیلی از وب سایتا مبادرت به Nofollow کردن این لینکا کردن.
وقتی که شما تصمیم به ایجاد یه پرس ریلیز می گیرین، نباید اصلا این کار رو واسه دریافت یه لینک انجام بدین. ایجاد پرس ریلیزا تنها باید به خاطر انتشار یه رویدادی که واقعا ارزش انتشار داره انجام شه. از خودتون سوال کنین که اگه این پرس ریلیز هیچ ارزش سئویی نداشته باشه بازم شما مبادرت به ایجاد و منتشر کردن اون میکنین و رو راست به این سوال جواب بدین، اگه پاخ شما منفیه مبادرت به ایجاد پرس ریلیز نکنین.

تکیه کردن به اتوماسیون

به کار گیری محتواهایی که با به کار گیری راه اتوماسیون درست می شن و یا یعنی محتواهایی که خودکار تولید می شن یکی از روشای سئوی خیلی قدیمیه که مدت زیادیه کهنه و بی اعتبار شده. با تغییر روش گوگل و تصمیم گوگل واسه ارائه یافته ها با کیفیت واسه کاربران و ایجاد رضایت در کاربران از یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر، دیگه محتواهای بی کیفیتی که با روشای اتوماسیون ایجاد می شدن نمی تونن جایی در رتبه بندیا داشته باشن. روشنه که اگه امروزه شما تلاش در به کار گیری این روش داشته باشین و اینجور محتواهای بی کیفیتی رو در سایت خود ایجاد کنین به وسیله گوگل جریمه میشین و یه پنالتی گوگل دریافت میکنین.
البته واسه حل این مشکل بعضی آدما به نرم افزارهای NLG یا نرم افزارهایی که قادر به تولید محتوا به زبون طبیعی و مشابه آدم بودن روی آوردن و این نرم افزارها براساس داده های ورودی افراد محتواهایی رو با به کار گیری روشای هوش مصنوعی ایجاد می کردن ، اما این روش ها هم با شکست مواجه شدن چون امروزه گوگل واسه امتحان کیفیت محتواها از فاکتورهایی استفاده می کنه که بیشتر اونا براساس واکنشی که کاربران به محتوا نشون می دهنده.
هیچی بهتر و قوی تر از محتوای با کیفیتی که به وسیله یه فرد متخصص نوشته می شه نمی تونه واسه رتبه بندی یه سایت اثر داشته باشه. پس دست از جستجوی روشای میانبر وردارین و خودتون شخصا وارد عمل شده و محتواهای با کیفیت رو با صرف کمی وقت بیشتر تولید کنین.
اهمیت ندادن به موضوع اندازه رضایت کاربران موبایلی

موبایل

بیشتر از ۶۰% از زیرو رو کردن و گشتنای انجام شده در گوگل به وسیله کاربران موبایلی انجام می شه، و این نشون دهنده اون هستش که بیشتر از نصف کاربران موتورهای جستجوگر، کاربران موبایلیه و موضوع بهینه سازی واسه تلفنای همراه هوشمند چقدر مهمه. با در نظر گرفتن ارائه موضوع Mobile First Index به وسیله گوگل و صحه گذاشتن گوگل بر این موضوع، اهمیت اون دوبرابر شده.
واسه اینکه وب سایتا بتونن موفقیت بدون حد و مرز خود رو در مورد آنلاین به اثبات برسانند، توجه به امر بهینه سازی واسه همه وسیله ها مثل موبایل و تبلتا باید در اولویت کارای اونا قرار گیرد. علاوه بر ایجاد صفحات موافق با موبایلا و تبلتا، وب سایتا باید مسائل دیگری که می تونه رضایت کاربران موبایل رو جلب کنه هم در کارای خود دید کنن. مثلا به کار گیری پاپ آپا در صفحات موبایلی بیشتر از صفحات دسکتاپ می تونه واسه کاربران آزاردهنده و ناخوشایند باشه، از این رو وب سایتا باید در بهینه سازیای خود واسه تلفنای همراه این رو هم دید کنن.

انتشار محتواهای ضعیف
دوران محتواهای ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه ای که پر از کلید واژه ها بودن و می تونستن واسه هر موضوعی خوب رتبه بندی شن دیگه گذشته س و امروزه گوگل اینجور محتواهایی رو به عنوان محتواای اسپمی در نظر میگیره. میشه به جربزه گفت که امروزه ایجاد اینجور محتواهایی علاوه بر اینکه موجب اطلاف زمان و انرژی می شه، می تونه موجب شه که گوگل شما رو جریمه کنه.
واسه اینکه بتونین رویت پذیری سایت خود رو در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر زیاد کنین، اولین و مهم ترین اصلی که باید در روشای هدف دار سئوی خود در پیش بگیرین ایجاد محتواهای طولانی (بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه) هستش. تحقیقات نشون داده که حد کم تعداد کلمات تو یه پست باید ۱۰۰۰ کلمه باشه و پستایی که شامل بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه هستن قادر به کسب رتبه های بهتر در رتبه بندیا هستن.
اگه شما به این موضوع شک دارین می تونین با یه سرچ ساده به درستی این پی ببرین، کافیه یه عبارت رو در گوگل سرچ کنین و بعد نتایجی که گوگل به شما رائه می کنه رو بررسی کنین و اونا رو از دید تعداد کلمات مقایسه کنین. خیلی راحت با این روش به ارزش محتواهای طولانی و اندازه ترافیکی که این محتواها می تونن واسه شما بیارن پی میبرین.

تکیه به ایجاد پست  مهمون واسه لینک سازی
یکی از تکنیکای سئو که بیشتر از فوت وفن پرس ریلیز واسه ایجاد لینک از اون سوء استفاده شده، فوت وفن ایجاد پست مهمونه. قبل از اخطار رسمی گوگل درباره این موضوع، خیلی از بازاریابان دیجیتال از هر فرصتی واسه ایجاد پست مهمون استفاده می کردن تا بتونن با به کار گیری اون یه لینک دریافت کنن بدون توجه به این موضوع که محتوایی که ایجاد می کنن به قدر کافی خوب و باکیفیته؟ با موضوع سایت میزبان و موضوعاتی که در سایت خود به اونا لینک میدن ربط داره؟ و بعضی از وب سایتا از این فرصت واسه فروش پست مهمون در وب سایتشان سوء استفاده می کردن. من بارها تعداد بسیار زیادی پستای مهمون بسیار بی کیفیت و بی ارزش در وب سایتای بسیار با اعتبار مشاهده کردم.

دیجیتال

موضوع فروش پستای مهمون به حدی زیاد شد و به حدی موضوع به وجود اومده جدی شد که بعضی از وب سایتا شروع به Nofollow کردن لینکای خروجی خود کردن تا اثرات بد این لینکا به رتبه بندیاشون آسیبی وارد نکنه.

سیب

به عنوان یه پیشنهاد در مورد ایجاد پست مهمون باید به شما بگم که اگه شما قصد ایجاد یه پست مهمون به خاطر لینک سازی واسه سایت خود رو دارین، حتما و حتما تو یه وب سایتی که موضوع مطالب اون مربوط به موضوع سایت شما هستش پست مهمون ایجاد کنین و وب سایتایی رو انتخاب کنین که در صنف کاری شما به عنوان وب سایتای معتبر و قابل اطمینان شناخته شدن. اصلا مبادرت به ایجاد تعداد زیادی پست مهمون در وب سایتای زیاد که از اعتبار کمی بهره مند هستن استفاده نکنین.

به کار گیری کلیدواژهای کوتاه و دارای ترافیک بالا
یه اشتباه عادی دیگه در سئو اینه که افراد با دیدن حجم جستجوی کلیدواژهای کوتاه تصور می کنن که با رتبه بندی واسه این کلید واژه ها می تونن ترافیک زیادی جذب کنن و به منافع بالایی برسن. هیچ شکی نیس که کلیدواژهای کوتاه ترافیک زیادی دارن و رتبه بندی واسه این کلید واژه ها می تونه منتهی به جذب حجم بالایی از ترافیک شه. اما رتبه بندی واسه این کلید واژه ها تضمین کننده کسب منافع زیاد و داشتن اندازه تبدیل کاربران به مشتریان قابل قبول واسه سایت شما نیس. یعنی مکنه شما بتونین واسه این کلید واژه ها رتبه بندی شید و حتی بتونین ترافیک زیادی رو به سایت خود جذب کنین اما این ترافیک، ترافیک بی کیفیتی باشه که نمی تونه اندازه تبدیل کاربران به مشتریان بالایی داشته باشه و این ترافیک بی نتیجه باشه.
به عنوان یه قانون کلی باید یادتون باشه که کلیدواژهای کوتاه ترافیک زیادی به همراه میارن اما کلیدواژهای طولانی اندازه تبدیل کاربران به مشتریان زیادی رو واسه وب سایتا به دنبال دارن.
دقت کنین که به کار گیری کلید واژه ها در سایت شما با ید به شکل طبیعی و به طور کامل نرمال انجام شه و نباید انباشتگی کلید واژه ها در متناتون اتفاق بیفته. صفحات شما باید شامل محتواهایی باشن که به طور کامل توضیحی هستن و جزییات رو درباره هر کدوم از اجناس و خدمات شما واسه کاربران توضیح میدن.
و سخن پایانی
سئو علمی بسیار باحال و بسیار عجیبه، این شاخه از علم همیشهآپدیت می شه و تنها شاخه ای از علمه که انجام کارای برابر در زمانای متفاوت در اون موجب ایجاد یافته های متفاوت می شه. این موضوع نشون دهنده جست و خیز و تغییرات دائمی این علمه. این بدون دلیله که با پیشرفت علم در زمینه های جور واجور روز به روز الگوریتمای سخت تر و دقیق تری درست می شن که می تونن حولوحوش بیشتری از وب سایتا رو تحت بررسی بذارن و هر بار که این الگوریتما پیشرفت می کنن وآپدیت می گردن، صاحبان وب سایتا هم باید بتونن ترفندهایی واسه سازگاری با الگوریتمای جدید پیدا کنن تا بتونن وب سایتا رو در مرکز توجه این الگوریتما بذارن.