امروزه اغلب کسب و کارها برای ارائه راه های جدید و خلاقانه برای افزایش ترافیک سایت تلاش می کنند. اطلاعات نادرست زیادی در مورد نحوه جذب بازدیدکنندگان بیشتر به صورت آنلاین وجود دارد که می تواند منجر به استفاده مکرر از استراتژی های خسته کننده و عدم مشاهده نتایج مثبت شود. اگر به دنبال افزایش ترافیک وب سایت با روش های جدید و موثر هستید، در این مقاله به 10 روشی اشاره شده است که کارایی آنها به اثبات رسیده است.
کلمات کلیدی مرتبط به کار ببرید
همیشه کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود بگنجانید. کلمات کلیدی باید به طور طبیعی مورد استفاده قرار گیرند، نه اینکه آنقدر در محتوا گنجانده شوند که ایده اصلی را از بین ببرند یا توجه خواننده را پرت کنند. استفاده از کلمات کلیدی در سراسر محتوا مهم است، مانند توضیحات متا، عنوان صفحه، URL، سرتیترها و چند بار در سراسر مقاله.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو ، می توانید از ابزارهایی مانند Moz، Ahrefs و SEMrush استفاده کنید. این سایتها نشان میدهند که رقبا از چه کلمات کلیدی استفاده میکنند زیرا کاربر اغلب کلمات کلیدی را جستجو میکند بنابراین کلمات کلیدی مرتبط و ارزشمندتری را انتخاب کنید. کمک از یک مشاور سئو حرفه ای یک گزینه عالی است، زیرا آنها می توانند بینش های ارزشمندی را ارائه دهند و برای شناسایی مسائلی که ممکن است مانع از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو شوند، ممیزی انجام دهند.
محتوای به یاد ماندنی ایجاد کنید
فقط انتشار محتوا کافی نیست. شما باید محتوایی ایجاد کنید که به یاد ماندنی، جذاب و باکیفیت باشد. در واقع محتوای مفید و خاطره انگیز یکی از راه های برتر برای افزایش بازدید سایت است.
مردم از گوگل برای یافتن پاسخ های خاص، کامل و دقیق برای سوالات خود استفاده می کنند و محتوای شما باید برای ارائه این پاسخ ها وجود داشته باشد. در واقع، وبسایتهایی که دارای محتوای وبلاگ هستند، 434 درصد بیشتر از وبسایتهایی که دارای محتوای وبلاگ نیستند، صفحات نمایهشده توسط موتورهای جستجو را تولید میکنند. علاوه بر این، سایت هایی که بیش از 16 پست در ماه منتشر می کنند، تقریبا 3.5 برابر بیشتر از سایت هایی که صفر تاچهار مقاله منتشر می کنند، ترافیک دریافت می کنند.
نکته اصلی این است که وقتی به محتوایی که تولید میکنید اهمیت میدهید، به طور منظم پست میکنید و درباره آنچه که مخاطبانتان میخواهند ببینند تحقیق کنید، ترافیک وب باید بهبود یابد.
ارسال پست مهمان برای سایر وب سایت ها روشی موثر برای تولید بک لینک، افزایش ترافیک ارجاع و افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. شما همیشه باید سایت های صنعت خود را به طور کامل بررسی و سپس راه اندازی کنید.
ابتدا به محتوای یک سایت نگاه کنید و از کیفیت بالای آن مطمئن شوید، اعتبار دامنه آن را بررسی کنید و دستورالعمل های ارسال پست مهمان را مطالعه کنید. همچنین بپرسید که آیا پست را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند و آیا می پذیرند که شما را تگ کنند.
صفحات رسانه های اجتماعی را فعال نگه دارید
رسانه های اجتماعی برای جذب بازدیدکننده بسیار موثر هستند. در اینجا چند روش برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد:
- ✅محتوا (وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، مقالات، اینفوگرافیک ها، فیلم ها و غیره) را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید.
- ✅با پاسخ دادن به آنها، ارسال مجدد مطالب و تگ کردن آنها با فالوورها تعامل داشته باشید
- ✅از هشتگ های مرتبط استفاده کنید
- ✅پیوند موجود در بیو خود را به روز کنید تا محتوای جدید را در زمان انتشار تبلیغ نمایید
- ✅برای تبلیغ محتوای جدید، عکس پروفایل را تغییر دهید
- ✅تأثیرگذارانی که ممکن است به محتوا علاقه مند باشند را تگ کنید
- ✅با پیوندهایی به محتوای شما به افرادی که به دنبال پاسخ هستند پاسخ دهید
از تبلیغات برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنید
تبلیغات از طریق جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی می تواند راهی کارآمد برای افزایش ترافیک وب سایت باشد. هر گزینه دارای جوانب مثبت و منفی مخصوص به خود است: برای مثال، کاربران می توانند تبلیغات نمایشی را مسدود کنند و میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات گوگل بین 1 تا 2 دلار برای هر کلیک است، بنابراین تعیین بودجه و اهداف قبل از سرمایه گذاری بسیار مهم است.
به عنوان مثال، هنگام انجام گوگل ادز، بسیار مهم است که با یک کمپین شروع کنید که حاوی کلمات کلیدی هستند که میخواهید بیشترین هدف را داشته باشید. هنگامی که کمپین ها شروع می شوند، ببینید مخاطبان چگونه با کلمات کلیدی مختلف رفتار می کنند. شاید یک کلمه کلیدی فقط منجر به نمایش ها شود، که ترافیک وب سایت را افزایش نمی دهد، در حالی که دیگری منجر به کلیک و تبدیل می شود.
تبلیغ محتوا از طریق خبرنامه های ایمیلی یک راه موثر برای افزایش ترافیک سایت است. در اینجا چند روش برتر بازاریابی ایمیلی آورده شده است:
- ✅اطلاعات مفید و جذاب از محتوا را در موضوع و در متن ایمیل قرار دهید.
- ✅پیوند یا دکمه ای را وارد کنید که مشترکین می توانند برای خواندن مطالب بیشتر روی آن کلیک کنند.
- ✅مطمئن شوید که ایمیلها برای موبایل مناسب هستند. پیوندها باید به راحتی قابل مشاهده باشند، زیرا 46٪ از تمام ایمیل های باز شده در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.
- ✅از تاکتیک های شخصی سازی با درج نام مشترک استفاده کنید.
- ✅با استفاده از قالب هایی که به خوبی طراحی شده اند، ایمیل را از نظر بصری جذاب کنید.
- ✅آزمایش A/B انجام دهید تا ببینید کدام نسخه از ایمیلها تعداد بازها و کلیکهای بیشتری دریافت میکنند.
گسترش اینفلوئنسر
اینفلوئنسرهای صنعت مشتاق به اشتراک گذاشتن محتوایی هستند که فالوورهایشان آن را دوست داشته باشند. کسب و کارها می توانند از چند طریق با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنند، از جمله:
- ✅اگر اینفلوئنسر به محتوا یا تحقیق او ارجاع دارد، در یک پست رسانه اجتماعی تگ کنید.
- ✅از اینفلوئنسر درخواست مصاحبه/پرسش و پاسخ نمایید، سپس هنگام ارسال محتوا، اینفلوئنسر را تگ یا ایمیل کنید. آنها احتمالاً محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک خواهند گذاشت.
- ✅به اینفلوئنسرها هزینه پرداخت کنید تا پست های حمایت شده را در صفحات رسانه های اجتماعی خود اجرا کنند.
یک ابزار یا محتوای مفید برای کسب و کار ایجاد کنید
استفاده از مشتریان بالقوه راهی عالی برای افزایش ترافیک است. به عنوان مثال، برخی در آژانس بازاریابی محتوای خود یک الگوی تقویم سرمقاله ایجاد می کنند که دانلود آن برای همه رایگان است. زیرا قصد دارند به بازاریابان ابزاری برای ایجاد و ارسال محتوا آسانتر بدهند.
ابزارها و محتوای مختلفی را ایجاد کنید که به دیگران در کسب و کار شما کمک کند، سپس آنها را به صورت رایگان در وب سایت آنها ارائه دهید. با ارائه محتوا و ابزار در ازای اطلاعات تماس کاربر، میتوانید بازدهی خود را به حداکثر برسانید و سرنخهای جدید پیدا کنید. یکی دیگر از راههای افزایش ترافیک وبسایت، تبلیغ محتوا/ابزار در گروهها یا انجمنهای مرتبط لینکدین است که در آن افراد در کسب و کار تعامل دارند.
اعلامیه های مطبوعاتی را برای انتشارات تأثیرگذار ارسال کنید
وقتی کسبوکارها برای تبلیغ خود یا مشتریان خود، بیانیههای مطبوعاتی ایجاد میکنند، آنها باید به طور فعال آن را به وب سایت ها و نشریات تأثیرگذار در صنایع خود ارسال کنند.
وقتی میخواهیم خبر خوب مشتری خود را اعلام کنیم، آن را برای وبلاگها و نشریات صنعتی که مخاطبان آنها میخوانند ارسال میکنیم. در نتیجه، میتوانیم دهها سرنخ جدید جمعآوری کنیم و ترافیک ارجاع را برای مشتری افزایش دهیم.
اگر راهی میان کسب و کارهای مرتبط شریک مناسبی را برای تبادل بک لینک خود پیدا کنند، می توانند امتیاز بزرگی کسب کنند.
جمع بندی
با انجام این مراحل، کسب و کارها می توانند انتظار داشته باشند که در طول زمان شاهد افزایش ترافیک سایت باشند. در حالی که بسیاری از این تاکتیکها میتوانند رضایت آنی را فراهم کنند، برخی دیگر به زمان و صبر بیشتری نیاز دارند. با آزمودن روش های مختلف و تجزیه و تحلیل نتایج به پیشروی ادامه دهید.
تا اینجا چطور بود ؟
نتایج نظرسنجی
( ۲ )
۳ / ۵
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ
پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید
