سئو

تبلیغ در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

با توجه به تبلیغات آنلاین و تاثیر بسیار زیاد آن بر کسب و کار, این سوال پیش می آید که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ در این مطلب نحوه تبلیغ در اینستاگرام را خواهید خواند. در رتبه بندی جهانی اینستاگرام از لحاظ بازدید و تعداد کاربران رتبه دوم را میان تمام رسانه های اجتماعی دارد. در گذشته اگر قصد تبلیغات در اینستاگرام را داشتید باید از اینفلوئنسر ها استفاده میکردید. این افراد در رسانه های اجتماعی تاثیر گذار و شناخته شده هستند و اساسا افراد زیادی آن ها را دنبال میکنند. در نتیجه برای تبلیغ برند خود در پیج اینفلوئنسرها نیاز مند مذاکره خصوصی و رضایت بخش با این افراد بودید. این روش هنوز جایگاه خود را میان روش های تبلیغات آنلاین دارد. چراکه در تبلیغات و ارائه برند, روش چهره به چهره بسیار تاثیر گذار است. اما نمیتوان از مشکلات این روش چشم پوشی کرد.

تبلیغ در اینستاگرام چیست ؟

اگر صاحب کسب و کار هستید حتما به تبلیغات در اینستاگرام فکر کرده اید. شاید اولین گزینه برای تبلیغ در اینستاگرام به ذهنتان خطور پیدا کند تبلیغات توسط اینفلوئنسرهاست. اما باید بدانید کار با اینفلوئنسرها و سلبریتی های اینستاگرام بسیار سخت می باشد. اما گزینه دیگری وجود دارد که می توانید برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید. اما شاید این سوال پیش آید که تبلیغ در اینستاگرام چیست و چگونه امکان پذیر است؟ درواقع تبلیغ در اینستاگرام به شما این فرصت را می دهد که مطالب خود را برای کسانی به نمایش بگذارید که قبل از آن امکان نداشت محتوای شما را مشاهده کنند.

این نوع تبلیغات باعث می شود که شما به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و آن ها را از خدمات خود مطلع سازید. در صورتیکه محتوا و مطالب شما برای کاربران قابل قبول و مورد علاقه باشد، آن ها شما را در اینستاگرام دنبال خواهند کرد و با جلب اعتماد آنها شانس شما در فروش افزایش خواهد یافت. البته ناگفته نماند که در این نوع تبلیغات کیفیت محتوای شما بسیار مهم است. اگر محتوای شما جذابیت کافی را نداشته باشد، با وجود این که در دید افراد قرار می گیرد اما نظر آن ها را به خود جلب نمی کند. در نتیجه شما فقط برای چیزی سرمایه گذاری کرده اید، که نه تنها نتیجه مثبتی برای شما ندارد، بلکه موجب عصبانیت کاربران نیز می شود. هرچه محتوای شما با کیفیت تر باشد افراد بیشتری را جذب خواهد کرد.

نکات منفی تبلیغات توسط اینفلوئنسرها

  • گران قیمت بودن تعداد زیادی از آنها
  • مذاکرات طولانی و زمان بر
  • در دسترس نبودن اینفلوئنسر و یا دریافت نکردن درخواست برای مذاکره
  • مخاطبان هدف, محدود به دنبال کنندگان اینفلوئنسر میشود. این افراد بسیار متفاوت هستند.

امروزه روش های بسیار مطمئن و آسان برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد.

مزایای تبلیغ در اینستاگرام چیست ؟

  • اینستاگرام دارای بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر می باشد که همچنان د رحال افزایش می باشد.
  • اینستاگرام و فیس بوک به هم متصل هستند؛ بنابراین راحت‌تر است که مخاطبانتان بر اساس اطلاعات فیس بوکشان وارد اینستاگرام شوند.
  • با استفاده از این نوع تبلیغات به جای اینکه منتظر مشتری شوید شما به سمت مشتری خود حرکت می کنید.
  • تبلیغات اینستاگرام بدون آزار و اذیت هستند و احتمالا کمتر مخاطبان هدفتان را آزار می‌دهند.
  • بسیار پربازده بوده و میتوانید تعداد مشتریان خود را تنظیم کنید و هرآنچه نیاز دارید به دست آورید.
  • اینستاگرام موفقیت کمپین‌های خود را به را اساس آگاهی (awarness)، دیده شدن (reach) و فراخوانی (recall) و نه بر اساس تعداد لایک، کامنت و یا افزایش فالوور اندازه می‌گیرد.
  • از نظر هزینه ای اصلا با تبلیغات محیطی قابل مقایسه نیست. اینستاگرام بهترین نتیجه را برمی‌گرداند و بسیار تأثیرگذار است.
  • کسب و کارهای مختلف میتوانند از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنند.
  • نرخ جذب در اینستاگرام بالاتر از نرخ جذب در هر پلت فرم دیگر شبکه اجتماعی است.
  • تبلیغات اینستاگرام بدون آزار و اذیت هستند و احتمالاً کمتر مخاطبان هدفتان را آزار می‌دهند.
  • می‌توانید به‌راحتی SHOPIFY را باهم ادغام کنید و محصولاتتان را فورا بفروشید.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

طبق آخرین آمار وبسایت استاتیستا (Statista) تا سال 2018 بیش از 25 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعال هستند. این رسانه اجتماعی فرصت بسیار مناسبی برای معرفی برند شماست. اگر در حال گردش در پست های اینستاگرام باشید و یک پست اسپانسری ببینید, شما با یک تبلیغ رو به رو شده اید.این نوع تبلیغ را اسپانسرشیپ (Sponsorship) میگویند. بر اساس آمار ها بیش از 40 درصد از کاربران اینستاگرام از محصولات و خدمات تبلیغ شده در اینستاگرام خرید میکنند. میتوانید از 5 روش مختلف برای تبلیغات اسپانسر شیپ استفاده کنید.

  • تبلیغات با عکس ( Photo Ads): یک عکس با فرمت مربع است. در قالب یک پست میتوان یک محصول یا تعدادی از آنها را به افراد معرفی کرد.
  • تبلیغات با ویدئو ( Video Ads): در گذشته هر ویدئو 15 ثانیه بود. اما امروزه اینستاگرام به کاربران امکان آپلود ویدئو در 60 ثانیه را میدهد. این امر برای کاربرانی که میخواهند در قالب ویدئو محصول خود را معرفی کنند بسیار مناسب است.
  • تبلیغات چرخشی (Carousel Ads): شما میتوانید از امکان چند عکس در یک پست برای تبلیغات محصولات خود استفاده کنید. در این روش میتوانید 9 عکس از محصولات خود را ارائه دهید.
  • اسلاید شو (Slideshow Ads): یکی از پربیننده ترین نوع تبلیغات است. میتوانید محصولات و خدمات خود را در چند ثانیه به صورت یک کلیپ ارائه دهید.
  • تبلیغات استوری (Stories Ads): یکی از جدید ترین روش های تبلیغات است. کاربران اینستاگرام میتوانند از طریق آن در کنار تبلیغ محصولات, افراد را به سایت و دیگر رسانه های مربوط راهنمایی کنند.

شما عزیزان می توانید برای داشتن تبلیغاتی متفاوت و پر بازده در اینستاگرام از خدمات مجموعه افراک بهره مند شوید و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید:

تبلیغات اینستاگرام

هدف گذاری در تبلیغات اینستاگرام

پیرو این سوال که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم بهتر است به بحث هدف گذاری بپردازیم. هدف گذاری یکی از اصول تبلیغات است. چراکه با مشخص شدن مخاطب هدف شما روند تبلیغات تغییر میکند. هدف گذاری در اینستاگرام مانند شبکه فیس بوک بر پایه مکان, اطلاعات جمعی, علائق مخاطبان و هدف گیری خودکار است. با استفاده از هدف گذاری میتوان محصولات و خدمات خود را به افرادی که میخواهید ارائه کنید. به عنوان مثال: اگر محصولات شما به گونه ای است که میزان جذابیت و خریداری آنها توسط بانوان ایرانی با متوسط سن 40 سال بیشتر باشد, میتوانید با هدف گذاری به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

ویژگی هایی که در تبلیغات اینستاگرام هدف گذاری میشوند

  • جنسیت ( Target by Gender)
  • زبان (Target by language)
  • موضوعی (Target by topics)
  • مکان (Geo Targeting)
  • ملیت و سن (Demographic targeting)
  • رفتار و علاقه ها (Target user behaviours)

شما میتوانید باتوجه به محصولات و خدمات خود, بازار هدف آن را مشخص کنید و تبلیغات اسپانسر شیپ اینستاگرام را برای آنها استفاده کنید. در نتیجه مخاطبان هدف بدون شنیدن نام و یا دیدن محصولات, برند شما را میان دیگر پست ها خواهند دید.

شروع تبلیغات در اینستاگرام

  1. ابتدا یک صفحه بسازید و اطلاعات پروفایل خود را به دقت وارد کنید.
  2. شروع به انتشار پست در صفحه خود کنید. حداقل 20 الی 30 پست در صفحه خود قرار دهید.
  3. در هر پست اطلاعات تماس خود را ذکر کنید.
  4. از فونت و رنگ یکسان مشخص شده استفاده کنید.
  5. کپشنی بنویسید که مشتری را به سمت شما جذب کند. درباره خدمات و محصولات خود به طور کامل توضیح دهید.
  6. یک پست تبلیغاتی برای خود درست کنید که شامل آدرس صفحه شما باشد و با @ شروع شود .
  7. به سایتتان لینک بدهید .در واقع تنها جایی که می‌شود از اینستاگرام لینک گرفت، پروفایل و قسمت Biography شماست.
  8. ارسال منظم را کم اهمیت ندانید و به آن حتما توجه کنید .
  9. از #هشتگ‌‌ها استفاده کنید. حتما هشتگ های پرسرچ و مرتبط با کار خود را انتخاب کنید.
  10. از گزینه پروموت اینستاگرام استفاده کنید و پیج خود را تبلیغ کنید.

بد نیست بخوانید: آموزش ساخت کمپین در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم پیشنهاد ما به شما؟

حال که متوجه شدید تبلیغ در اینستاگرام چیست برای رونق کسب و کار خود بهتر است به سراغ این نوع تبلیغ بروید. با ساخت کمپین در اینستاگرام تبلیغات خود را شروع کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید. البته در این راه میتوانید از مشورت و کمک کارشناسان افراک یک تبلیغ هدفمند و موفق را ایجاد کنید. افراک مجری اسپانسر شیپ در اینستاگرام می باشد. در صورتیکه قصد استفاده از این نوع تبلیغات را دارید می توانید با شماره 32112-031 تماس گرفته از مشاوره رایگان افراک بهره مهند شوید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *