عمومی

افزایش مشتریان با ترفندهای طراحی تجربه کاربری

در حال حاضر دیگر نمی‌توان تنها به طراحی سایت یا نرم افزار برای افزایش مشتریان (CRM) خود بسنده کرد. بلکه باید کاری کنید که مشتریان مجاب شوند و تنها از شما خرید کنند. فعالیت‌های شما در این زمینه باید کاملاً نامحسوس باشند، یعنی آن‌ها بدون آن که متوجه شوند، در جریان مسیر شما قرار بگیرند. برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد. نام یکی از این تمرین‌ها “کم یابی” می‌باشد که با انجام آن می‌توانید به مشتریان خود این احساس را انتقال دهید که پیش از آن که موقعیت و شرایط خوب را از دست بدهند، اقدام به خرید کنند.

دومین تکنیک (انحصاری) نام دارد، یعنی خرید را به اعضای سایت و یا گروه اختصاص دهید. نام تکنیک سوم سند اجتماعی می‌باشد. در این روش باید از ذهنیت قبیله‌ای مخاطبان خود استفاده کنید. روش‌ها و تکنیک‌های زیادی برای بازاریابی و مجاب کردن مشتریان ارائه می‌شود. اما مهم‌ترین آن‌ها همین سه مورد است. در ادامه مقاله به معرفی روش‌های دیگر UX برای مجاب کردن مخاطب و افزایش نرخ تبدیل اشاره می‌کنیم. برای افزایش تعداد مشتریان خود و یاد گرفتن ترفندهای جدید با مجله تخصصی آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید!

محصولات خود را به صورتی که واقعی جلوه کنند به نمایش بگذارید!

تصاویر زیبا و جذابی که حاوی توضیحات باشد، می‌تواند تأثیر مهمی بر ذهن مشتریان بگذارد. در نتیجه باید تمام سعی خود را به کار بگیرید تا سایت و شبکه‌های اجتماعی شما برای معرفی محصولات و ارائه خدمات آنلاین جلوه‌ای واقعی‌تر داشته باشند. به عنوان مثال، شما یک شرکت خدماتی هستید و برای واقعی نشان دادن خدمات خود، می‌توانید تصاویر کارکنان خود را هنگام ارائه خدمات به مشتریان روی سایت و صفحه مجازی خود بگذارید.

برای تغییر ظاهر وب سایت خود یا بهتره مندی از خدمات UI می توانید از خدمات طراحی ui تاس استفاده کنید

از محتواهای ناخوانا و غیراستاندارد دوری کنید

خوانایی و رعایت استانداردها در تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این مبحث می‌تواند احساسات مختلفی را به مخاطبان انتقال دهد. برای این که تأثیر گذار باشید و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرید. باید محتوای خوانا و مرتبط با موضوع سایت ارائه کنید، تا جایی که می‌توانید حاشیه نروید و ذهن مخاطب را با چیزهای بی ارزش درگیر نکنید. سادگی و خوانایی می‌تواند مخاطب را مجاب کند، که خریدهای خود را از فروشگاه شما انجام دهد.

فرآیندهای خود را تقسیم بندی کنید و آن‌ها را به مخاطب نشان دهید

ممکن است تصور کردن دوی ماراتون به شما حس ناتوانی دست دهد، اما برای این که این احساس را از خود دور کنید، باید آن را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید. منظور از این بحث، تمرکز تنها بر یک موضوع می‌باشد. زمانی که شما در حال دویدن هستید، باید به کیلومتر و ادامه مسیر متمرکز باشید، نه این که چقدر از مسیر باقی مانده تا به مقصد برسید. رعایت این نکته باعث کاهش فشارها بر ذهن شما می‌شود.

حتماً درباره کاربرد این موضوع سؤال دارید! قبل از آن که سؤال خود را مطرح کنید، باید بگوییم که شما برای انجام فرآیندهای زمان بر و طولانی مدت، می‌توانید این تکنیک را در نظر بگیرید. تقسیم بندی کوچک کارهایی را که قرار است انجام دهید، به شما کمک می‌کند، هر چه سریع‌تر به اهداف و خواسته‌های خود برسید. با انجام درست این کار به هدف اصلی خود یعنی افزایش تعداد مخاطب خواهید رسید. در این میان از فشار بر مخاطبان خودداری کنید، اما از آن‌ها دعوت کنید، تا گام‌های کوچکی بردارند و به آرامی در مسیر شما حرکت کنند.

با نزدیک شدن به هدفتان، انگیزه مخاطب را افزایش دهید

در نتیجه شما می‌توانید مراحلی را که انجام آن در یک فرآیند باقی مانده است را به جای مراحل تکمیلی به کاربران برسانید. در همین راستا می‌توانید مراحل اولیه را ساده‌تر جلوه دهید، تا شانس پیشرفت شما در مراحل انتهایی فرآیند افزایش یابد؛ بنابراین وقتی که به آخرین مراحل می‌رسید، خواهید دید که چه میزان انگیزه‌ای دارید؟

تاثیر عدد 9 در قیمت گذاری برای افزایش فروش را دست کم نگیرید!

حتماٌ در سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های محیط بیرون، قیمت‌هایی مانند 9900 یا 9999 را دیده‌اید. هر کاری کنید، این قیمت اگر از 10000 تومان هم کمتر می‌باشد، قابل توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. تنها به دلیل این که از 100 یا 1 تومان ارزان‌تر است. این کار ترفندی برای فروشنده‌هاست. یک مورد دیگر در زمینه قیمت گذاری، توجه به ارزش قیمت ثابت کالا به ویژه زمانی که قیمت ارائه شده دارای رقم کمتری باشد.

با ذهن مخاطب بازی کنید

آیا می‌دانید مؤسسات خیریه چرا جهت اهدا و کمک، به شما رقم پیشنهادی ارائه می‌کنند؟ در صورتی که این موضوع به طور کامل می‌تواند در اختیار مخاطب قرار بگیرد؟ فهمیدن این موضوع بسیار آسان است. آن‌ها رقم پیشنهادی را برای این ارائه می‌کنند که شما معیاری جداگانه برای مناسب‌ترین رقم داشته باشید. به عنوان مثال زمانی که برای اهدا، مبلغ 8 هزار تومان به شما پیشنهاد می‌شود، اهدای 8 هزار تومان آنچنان خوشایند نخواهد بود. حالا اگر این مبلغ چیزی حدود 4 هزار تومان باشد، می‌توان گفت شرایط بهتر و قابل تحمل تر است.

حالا که متوجه اهمیت قاب بندی شدید. می‌توانید این تکنیک را در سایر مسائل استفاده کنید. اگر بخواهیم مثالی ساده‌تر بزنیم، می‌گوییم دریافت روزی 3 هزار تومان از مشتری بهتر و منطقی‌تر است یا وقتی بگویید پرداختی شما 1.095.000 تومان است. همواره در تصورات خود برنامه ریزی کنید و ببینید، چگونه می‌توانید مشکلات و موضوعات را از طریق قاب بندی حل کنید. قاب بندی درست می‌تواند، پیشنهادات شما را در ذهن مخاطب منطقی‌تر جلوه دهد.

ذات تنبل انسان را بشناسید و به آن بها دهید!

همه ما در ذات خود نشانه‌هایی از تنبلی داریم و تمام تلاش خود را برای انجام هرچه ساده‌تر شدن کارها بکار می‌گیریم. برنامه ریزی کارهای ما تحت تأثیر تکامل می‌باشد و این نشان می‌دهد که اگر راه‌های مختلفی برای انجام یک فرآیند مقابل چند نفر قرار بگیرد، آن‌ها راه بدون دردسر را به سایر مسیرها ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال در مقابل دو انتخاب کتاب خوانی و دیدن فیلم کدام را انتخاب می‌کنند؟ نیاز به گفتن نیست، دیدن فیلم چون زودتر و راحت‌تر به هدف می‌رسد.

تنبلی کاربران برای ما اهمیت دارد، باید آدم‌های تنبل را بپذیریم، به عنوان مثال به جای مطرح کردن موضوع ساخت حساب کاربری برای خرید محصول، می‌گذاریم که فرآیند خرید محصول را به طور قطعی انجام دهد، در نهایت بعد از پایان فرآیند خرید، یک حساب کاربری هم برای خود بسازد.

از اعتبارات یک شخص نهایت استفاده را ببرید!

همه ما افرادی را قبول داریم و از آن‌ها تأثیر می‌پذیریم که نزد ما اعتبار زیادی داشته باشند. حتی بیشتر اوقات با وجود اینکه احتمال می‌رود، این اعتبار غیر واقعی باشد، باز هم طبق عادت همیشه، تحت تأثیر صحبت‌ها و کارهای آن‌ها قرار می‌گیریم. به عنوان مثال یک بازیگر معروف بدون هیچ تخصصی در انواع زمینه‌ها تبلیغات متنوعی انجام می‌دهد و در نتیجه بیشترین تأثیرگذاری را به همراه دارد. اما بهتر است از نظرات و ایده‌های افراد صاحب سخن و با تجربه در رابطه با محصول شرکت استفاده کنید. ببینید چه افراد معتبری در اطراف شما هستند؟ و یا می‌توانید با کدام یک از شخصیت‌های مهم ارتباط بر قرار کنید؟

گزینه‌های میانی همواره بهترین انتخاب ما هستند

جمع بندی: چگونه از تمامی ترفندهای تجربه کاربری استفاده کنیم؟

اگر دقت کرده باشید، وقتی که علت انجام کارها را به بچه می‌گویید، متوجه تأثیرات آن روی رفتارها و واکنش‌های متفاوت او خواهید بود. البته توجه داشته باشید که این ترفند تنها برای بچه‌ها نیست. بلکه اگر همه انسان‌ها در جریان کامل کار قرار بگیرند و درباره ارزش و اهمیت آن بیشتر بدانند، برای انجام آن احساس بهتری دارند و هر چه سریع‌تر می‌خواهند آن کار را انجام دهند. در حقیقت می‌توان گفت رغبت خاصی در به اتمام رساندن این کار مورد نظر است، که باعث می‌شود افراد تمام حواس خود را روی آن متمرکز کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شناخت کار قبل از انجام آن، بررسی نتایج و پیش بینی چشم اندازهای آن است.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید