عمومی

چگونه تولید محتوای خاص انجام دهیم؟

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، چگونه می‌توان استراتژیخاص را توسعه داد که باعث افزایش فروش محصولات شرکت شود؟

کارگاه‌های تولید محتوا

در این مقاله، قرار است تا نکات بسیار مهمی در رابطه با تولید محتوا خاص برای کسب و کار، ذکر شود و شما با استفاده از این استراتژی، می‌توانید بازدید خود را نسبت به قبل بیشتر کنید و باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.

6 مرحله برای توسعه استراتژی تولید محتوا خاص

1- بهترین شیوه‌های تولید محتوا خاص را بیاموزید و استفاده کنید.

این استراتژی باید شامل ‘چه’ و ‘چرا’ در پشت محتوای شما باشد.

هر محتوایی که منتشر می‌کنید باید بر هدف شما متمرکز باشد. برخی اوقات نیاز است تا مجددا ویرایش را بر روی محتوا خود انجام دهید. محتوای خود را مستند کنید و به گونه ای آن را در سازمان توزیع دهید که کارمندان، از نحوه ساخت محتوا خاص، آگاهی کامل داشته باشند.

2- جزئیات کامل یک پروژه تولید محتوا خاص را به کارمند / آژانس مورد نظر ارائه دهید

یکی از کارمندان خود را تعیین کنید تا بر موفقیت استراتژی تولید محتوا خاص شما پاسخگو باشد. وقتی کار را شروع می‌کنید، ممکن است آن شخص شما باشید. با رشد کسب و کار، ممکن است بخواهید محتوای خود را به یک آژانس تولید محتوا خاص دیجیتال یا به یک مدیر ارشد بازاریابی و کارکنان او بسپارید.

انتظارات خود را به صورت مکتوب بیان کنید تا رئیس آژانس تولید محتوای شما بهتر بتواند روی وظایفی تمرکز کند که به بهترین وجه اهداف شما را محقق می‌کنند.

3- ایجاد محتوا خاص برای مشتریان ( به مشتری نشان دهید که در کدام بخش حضور دارد!)

انتشار مداوم محتوا در کانال متعلق به شرکت شما: شبکه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های توزیع می‌توانند قوانین خود را به دلخواه تغییر دهند. لیست‌های ایمیل، خدمات اشتراک و پست‌های وبلاگ را در پلتفرم‌های شرکت ایجاد کنید و از کانال‌های شخص ثالث برای توزیع تکمیلی استفاده کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید بر روی تجارت خود تمرکز کنید.

4- ترسیم محتوا برای خریداران ویژه

محتوای خود را با توجه به مسیر خریداران خود ترسیم کنید. هر محتوایی را که منتشر می‌کنید طراحی کنید تا در طول مسیر خریدار خود، در یک مکان مشخص به مشتریان خاص برسید. به عنوان مثال، مشتری که به دنبال یک راه حل برای مشکل خود است، ممکن است یک چک لیست یا یک ویدئو آموزشی «چطور» بخواهد.

کسی که به طور فعال قصد خرید کالاها یا استفاده از خدمات شما را دارد، ممکن است بخواهد در مورد برخی از مواردی که به دیگران کمک کرده اید به نتیجه مطلوبی برسند، یا یک مقاله ارزشمند که راه حل دقیق یکی از چالش‌های آنها را ارائه می‌دهد، مطالعه کند و از این طریق مشکل خود را حل کند.

5- مشتریان هدف خود را از کانال‌ها پیدا کنید و از آنها برای انتشار محتوای خود استفاده کنید.

محتوای خود را در هر دو کانال اجتماعی و پولی توزیع کنید. اکثر پلتفرم‌های امروز، که شامل رسانه‌های اجتماعی هستند، دارای تجزیه و تحلیل‌های خارق العاده ای هستند که می‌توانید از آنها برای کشف و هدف قرار دادن افرادی که به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند، استفاده کنید.

آن ها را در جاهایی که در شبکه‌های اجتماعی () وقت خود را می‌گذرانند، مطلع کنید. از طرف دیگر، برای مشتریان خود فرصت ایجاد تعامل عمیق تر مانند پست‌های وبلاگ، اشتراک ایمیل با دید منحصر به فرد را برای حل مشکلات آنها و خدمات اشتراک پولی که محتوایی را منتشر می‌کنند که ارزش آنها بیش از هزینه است، ایجاد کنید.

6- بازده سرمایه گذاری برنامه تولید محتوا خاص خود را محاسبه کنید!

توجه خود را بر مشترکان تولید محتوا خاص خود بگذارید. وقتی کسی وقت و تلاش خود را صرف مشترک شدن در انتشارات محتوای شما می‌کند، بدان معناست که محتوای شما چیزی است که برای ادامه زندگی خود یا تجارت، به آن نیاز دارند. بزرگترین چالش‌های آنها را کشف کرده و محتوایی را که با آن چالش‌ها مطابقت دارد منتشر کنید.

بهترین روش‌ها برای یک استراتژی تولید محتوا خاص موفق چیست؟

شما برای تولید محتوا خاص هزینه می‌کنید. با یک برنامه تولید محتوا خاص پیگیری شده و کاملا هدفمند، از رقبای خود جلو بزنید و نتیجه نهایی خود را تقویت کنید.

استراتژی تولید محتوا چیست

از طریق نظرسنجی آنلاین یا حضوری، گپ‌های غیررسمی‌یا حتی هنگام شام از مشتریان رسمی خود سوال کنید. برای یافتن محتوایی که می‌توانند برای حل بزرگترین چالش‌های خود استفاده کنند، به عمق نیازهای آنها توجه کنید. در اینجا چند نمونه سوال برای پرسیدن آورده شده است:

1- دوست دارید چه موضوعاتی مورد مطالعه قرار گیرد؟

2- از مشتری خود بپرسید که چه نوع مطالبی را می‌خوانید و به اشتراک می‌گذارید؟

زمانی که از مشتری خود این سوال را پرسیدید، می‌توانید به این موضوع دست پیدا کنید که دقیقا مشتری به دنبال چه نوع مطالبی است و از این طریق، مطالبی را تولید کنید که به طور تضمینی، توسط مشتری مورد مطالعه قرار می‌گیرد و می‌تواند در کمترین زمان ممکن، مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما، هدایت کند.

3- از چه کانال‌هایی برای دسترسی به محتوا استفاده می‌کنید؟

در مورد منابعی که مشتریان هدف شما به طور مرتب به آنها دسترسی دارند، تحقیق کنید. ممکن است آن‌ها در فیس بوک حضور داشته باشند یا شاید از طریق صندوق ورودی ایمیل خود اسکن می‌کنند تا محتوای مفید پیدا کنند. مشتریان شما هر کانال دیگری را ترجیح می‌دهند، هنگام انتشار و تولید محتوا خاص، این کانال‌ها را در اولویت خود قرار دهید و از موفقیت روزافزون برخوردار شوید. پیشنهاد می کنیم مقاله را نیز مطالعه کنید تا نکات مفیدی را در رابطه با تولید محتوا خاص دریافت کنید.

ایده های جذاب برای تولید محتوا

شما برای تولید محتوا خاص، باید ارزش موضوع خود را برای مشتریان هدف خود تعریف کنید. به عنوان مثال اگر شما دارای یک شرکت نرم افزاری مهندسی هستید، ممکن است عنوان موضوع ‘ صرفه جویی در وقت و تلاش از طریق استفاده از نرم افزار طراحی شده’ را در پیش گرفته باشید.

اگر محصولات مراقبت از کودک را می‌فروشید، خانه داران ممکن است از راه‌های پس انداز با استفاده بیشتر از یک محصول واحد قدردانی کنند.

جامعه مخاطب را به خوبی بشناسید

شناخت مخاطب یکی از اصول مهم استراتژی تولید محتوا است زیرا این مخاطب است که بعد از خواندن محتوای تولید شده شما تصمیم می گیرد و یا ترغیب می شود که به یک مشتری تبدیل شود یا نه! در واقع شما نیز باید بدانید که برای چه مخاطبی و با چه سلیقه ای می خواهید محتوا تولید کنید.

متنوع بنویسید

در دام تکرار و یکنواختی موضوع، گرفتار نشوید زیرا عدم تنوع و تکرار در نوشتن نه تنها جذاب نبوده بلکه در ذهن مخاطب حس دلزدگی و دافعه را ایجاد خواهد کرد. بی شک خلاقانه بودن و داشتن تنوع در محتوا برای مخاطب مطلوب و مورد پسند خواهد بود اما از خاص بودن نیز غافل نشوید!

محتوای سودمند ارائه دهید

مخاطب هوشمند هرگز خود را اسیر یک محتوای غیر سودمند نخواهد کرد پس فراموش نکنید که مطلب و محتوایی تولید کنید که مخاطب شما چیزی را یاد بگیرد نه اینکه گرفتار یکسری مطالب بیهوده شده و با سردرگمی از ادامه خواندن صرف نظر کند. ارائه یک محتوای غنی درمورد موضوعی که در مورد آن تولید محتوا می کنید بسیار اثر بخش خواهد بود.

تولید محتوا خاص مشتریان خود را ایجاد کنید

هنگامی‌که مخاطبان، موضوع مورد نظر و ارزش آن را برای مشتریان خود محدود می‌کنید، می‌توانید تولید محتوا خاص مشتریان خود را ایجاد کنید و جمله ای که بالاترین ارزش را برای زمانی که آنها در محتوای شما سرمایه گذاری می‌کنند، به ارمغان بیاورد.

محتوای خود را سازماندهی کنید. برای انجام ماموریت خود، باید مکانی تهیه کنید که مشتریان بتوانند به راحتی به مطالب شما دسترسی پیدا کنند. این مقصد دیجیتال باید یک تجربه کاربر پسند فراهم کند که مشتریان شما را به سرعت به محتوای مورد نیاز هدایت کند.

اگر مشتری به اطلاعات حساس به زمان نیاز دارد، می‌خواهد تاریخ مقاله را بداند، مقالات و پست‌های وبلاگ با تاریخ انتشار و نام نویسنده منتشر کنید. به این ترتیب، اگر خواننده، بینش خاصی در مورد زیرمجموعه مورد علاقه مشتری ارائه دهد، نام نویسنده به او کمک می‌کند تا مقالات آن نویسنده را پیدا کند.

از تصاویر قوی استفاده کنید

برای حفظ علاقه خوانندگان از تصاویر قوی استفاده کنید. با دایره توجه مبارزه نکنید. با آن همراه باشید و تصاویری ارائه دهید که خوانندگان را درگیر خود کرده و آنها را در صفحه نگه می‌دارد.

برای تقویت مشارکت پست‌های برتر را برجسته کنید

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید