وسایل آنلاین مدیریت پروژه واسه تیم های کوچیک

 

هنگامی که می خواید یک پروژه رو واسه یک تیم کوچیک ۲ یا ۱۰ نفره مدیریت کنین، از چه ابزاری استفاده می کنین؟ پروژه های کوچیک معمولا به وسایل پیچیده مثل مایکروسافت پروجکت (Microsoft Project) نیاز ندارن و وسیله آسون تری مثل اکسل هم می تونه مؤثر باشه؛ البته بیشتر واسه دنبال کردن پروژه. در این مقاله وسایل آنلاین مدیریت پروژه رو که می تونین واسه مدیریت کردن پروژه های تقریبا کوچیک از اونا استفاده کنین معرفی می کنیم.

 

  • اصول مدیریت ژاپنی و فرق اون با روشای غربی
  • آشنایی با مراحل مدیریت پروژه و فعالیتای کلیدی در هر مرحله
  • آشنایی با مدیریت نوآوری و مراحل اون

ابزاری که امکاناتی واسه مدیریت کردن کارا، زمان تحویل، یادآوری و حتی رابطه بین افراد فراهم کنه و کار با اونم آسون باشه، می تونه کمک زیادی به شما بکنه. این وسایل آنلاین مدیریت پروژه در زمانی که نیاز داریم همه چیز آسون باشن و دسترسی آسون ضروریه، ایده آل هستن.

۱. ترلو (Trello)

مناسب واسه: مدیریت چشمی پروژه، راه های مختلف دسترسی و ویژگیای گسترده.

شاید اسم ترلو رو شنیدین، چون ترلو ابزاری محبوب واسه مدیریت آنلاین پروژه که ویژگیای زیادی داره و استفاده کردن از اونم خیلی راحته!.

ترلو از روش «کانبان» که روشی چشمی واسه مدیریت پروژه استفاده می کنه. به بیان خلاصه شما از یک تخته استفاده می کنین که شامل فهرستا و کارت هاییه که همه بخشای پروژه رو نشون می ده.

کارایی که می تونین با ترلو انجام بدین عبارت ان از:

  • ایجاد چندین تخته که در هرکدام می تونه چندین فهرست و کارت وجود داشته باشه؛
  • مشخص کردن زمان انجام کار و اضافه کردن یادآوری واسه هر کار؛
  • قرار دادن برچسب واسه نظم بهتر کارتا؛
  • اضافه کردن فایل از کامپیوتر، دراپ باکس یا گوگل درایو به کارتا؛
  • وارد کردن اعضا، توضیحات، نکتها و فهرستای کنترل؛
  • انتقال کارتا از تخته ای به تخته ی دیگر؛
  • کامل شدن با خدمات دیگر.

ترلو ویژگیای دیگری در اختیار شما می ذاره که از این موارد آسون بالاتر میره، اما بازم استفاده از این نرم افزار خیلی راحته! و اصلا پیچیده نیس.

شما می تونین هم زمان با نسخه کامپیوتر ترلو، از اون روی گوشی موبایل تون هم استفاده کنین. این ویژگی ترلو رو به یک وسیله بین پلتفرمی فوق العاده واسه شما و تیم تون تبدیل می کنه. رایگان بودن ترلو اونو به ابزاری فوق العاده واسه پروژه ها و تیمای کوچیک تبدیل کرده. نسخه پولی ترلو ویژگیای بیشتری هم در اختیار شما می ذاره.

۲. میسترتسک (MeisterTask)

مناسب واسه: مدیریت چشمی پروژه و دسترسی بین پلتفرمی؛ جایگزینی واسه ترلو.

میسترتسک شباهت زیادی به ترلو داره و ابزاری چشمی واسه مدیریت پروژه. واسه استفاده از این وسیله، فهرستایی روی تخته ایجاد می کنین (که پروژه نامیده می شن) که شامل کارتایی واسه کارهای مختلف و گزینه های دیگره.

محیط این برنامه تنظیم شدنیه و می تونین از پس زمینه، رنگا و تصویرا واسه ساختن ظاهر مناسب نرم افزار استفاده کنین. این وسیله گزینه هایی واسه درک بهتر و مسیریابی آسون در اختیار شما قرار می ده.

علاوه بر مواردی که اشاره شد، بعضی دیگر از ویژگیای میسترتسک عبارت ان از:

  • ایجاد چندین پروژه همراه با تعداد زیادی فهرست و کار در هر کدوم؛
  • مشخص کردن زمان تحویل کار و واگذار کردن کارا؛
  • مشخص کردن و اختصاص دادن برچسبایی واسه نظم بهتر؛
  • اضافه کردن فایل از کامپیوتر، دراپ باکس یا گوگل درایو؛
  • امکان جابه جایی کارتا در تختهای مختلف؛
  • «دیدن» و «لایک کردن» کارتای خاص؛
  • دریافت هشدارهای سودمند.

میسترتسک مثل ترلو روی تلفنای همراه هم نصب می شه. شما می تونین از نسخه رایگان این نرم افزار واسه پروژه ها و افراد زیاد استفاده کنین. نسخه پولی میسترتسک ویژگیایی مثل امکان ایجاد فایلای حجیم تر و گزینه هایی واسه کامل سازیای چندگانه در اختیار شما می ذاره.

۳. پادیو (Podio)

مناسب واسه: برابری دادن محیط کار، رابطه بین اعضا؛ سهولت در استفاده.

اگه به یک روش نوشتاری واسه مدیریت پروژه علاقه بیشتری داره، پادیو رو امتحان کنین. این اپلیکیشن از یک محیط کاری واسه تیم و پروژه هاتون استفاده می کنه. شما می تونین وظایف مختلف رو در یک محیط کاری مشخص کنین، تقویم رو چک کنین و همه فعالیتای مربوط به پروژه ها رو تیتروار ببینین.

پادیو شامل یک بازار اپلیکیشن فوق العاده که می تونین در اون بسته های نرم افزاری عملیاتی یا صنعتی رو جست وجو کنین. مثلا اپلیکیشنای مدیریت پروژه شامل اپلیکیشنایی واسه قرار ملاقات، تحویل کارا و برنامه زمانی می شه. هنگامی که یک اپلیکیشن یا بسته نرم افزاری رو اضافه می کنین، می تونین اونا رو طوری که واسه تون مناسبه، پیکربندی کنین.

این ویژگی پادیو فوق العاده، چراکه می تونین اونو به بهترین شکل واسه خودتون مناسب سازی کنین تا دقیقا طوری که می خواید واسه تون کار کنه.

اینجا فهرستی از ویژگیای پادیو رو میگیم. به یاد داشته باشین که هر نرم افزاری که اضافه می کنین، علاوه بر ویژگیایی که اینجا میگیم، ویژگیای خاص خودش رو هم داره:

  • دعوت از اعضای تیم و کنترل کردن امکان دسترسی شون؛
  • مشخص کردن کارا همراه با زمان تحویل ، یادآور، فایلای پیوستی، توضیحات و واگذار کردن اونا به اعضا؛
  • استفاده از یادآور و تکرار کارا؛
  • مشاهده ی تموم مکالمات در محیط کاری همراه با توضیحا، لایکا و تذکرا؛
  • به اشتراک گذاشتن پیوندا، فایلا و سوالا؛
  • اضافه کردن توضیح واسه کارا؛
  • دریافت اخطار واسه فعالیتا؛
  • امکان مکالمه ی خصوصی با افراد.

علاوه بر سایت پادیو که امکان دسترسی آسون رو واسه شما فراهم کرده، می تونین از اپلیکیشن گوشی موبایل هم استفاه کنین. می تونین از پادیو واسه گروه های ۵ نفره به شکل رایگان استفاده کنین و ۵ عضو بیرونی هم می تونن وارد محیط کار شما شن. اگه می خواید اعضای بیشتری داشته باشین، باید از نسخه پولی اون استفاده کنین.

۴. ریکه (Wrike)

مناسب واسه: بررسی نرمی پروژه، پروژه ها و پروندهای چندگانه و مدیریت گسترده ی کارا.

ریکه یک وسیله آنلاین مناسب دیگره که مثل پادیو عمل می کنه. نکته ی جالب درباره ی ریکه اینه که می تونین انتخاب کنین پروژه ها رو به شکل چشمی مشاهده کنین یا نوشتاری. می تونین به شکل فهرست وار، تخته یا جدولی کارا رو ببینین یا بسته به نیازتون از هر سه استفاده کنین. ریکه خط زمان پروژه ها و کاراتون رو نشون می ده.

به ویژگیای ریکه نگاهی بندازین تا ببینین که این وسیله واسه شما مناسبه یا نه:

  • دعوت از اعضای تیم و کنترل گزینه های اشتراک گذرای؛
  • مشخص کردن کارهای همراه با زمان تحویل، کارهای فرعی، پیوستا، وابستگیا، توضیحات و واگذار کردن کارا به اعضا؛
  • مشخص کردن اولویتا، دوبرابر کردن کارا یا تکرار فهرست کارایی که باید انجام شن؛
  • مشاهده ی جریان کامل فعالیتا همراه با توضیحات و فایلای پیوستی؛
  • دنبال کردن کارا و فیلتر کردن کارایی که به شما محول شدن؛
  • بررسی محیط برنامه تون واسه کارایی خودتون؛
  • وارد کردن و خارج کردن پروژه ها.

برخلاف دیگر وسایل آنلاینی که تا الان معرفی کردیم ریکه پولیه. اما می تونین واسه یک دوره ۱۴ روزه از اون به شکل آزمایشی استفاده کنین. نسخه اندروید و IOS این اپلیکیشن به شکل رایگان در اختیار شما قرار میگیره تا در هر جایی بتونین از این نرم افزار استفاده کنین. ریکه یک منبع گسترده در اختیارتون قرار می ده که مقاله ها، ویدئوا و مورد کاویای سودمندی در بخش ی کاری تون فراهم می کنه.

۵. فریدکمپ (Freedcamp)

مناسب واسه: پروژه ها در هر اندازه ای، مشاهده ی پروژه به شکل فهرستی و کانبان و همکاری تیمی.

اگه ترجیح میدید تنها با یک وسیله مدیریت پروژه کار کنین، فریدکمپ بهترین گزینه واسه شماس. این وسیله به شما این امکان رو می ده که هم زمان چندین پروژه و کار رو تعریف کنین، از تخته ی تصمیم گیری استفاده کنین و فایلا رو در یک محیط تیمی خوب به اشتراک بذارین. خیلی آسون می تونین نمایش فهرست وار رو به کانبان تبدیل کنین.

چیزی که فریدکمپ رو برجسته می کنه ویژگیای خیلی زیادیه که به شکل رایگان در اختیار شما قرار می ده. اینجا بعضی از این ویژگیا رو میگیم:

  • دعوت اعضای تیم و کنترل کردن دسترسی شون؛
  • مشخص کردن کارا همراه با زمان انجام، کارهای فرعی، فایلای پیوستی، اولویتا، توضیحات و تخصیص کارا؛
  • شروع کردن، متوقف کردن یا شروع دوباره ی مراحل کارا؛
  • دسته بندی و فیلتر کردن پروژه ها در هر دو روش نمایش کانبان و فهرستی؛
  • اضافه کردن سریع اتفاقا به تقویم و شروع یک بحث جدید؛
  • دریافت و فیلتر کردن اخطارا؛
  • رفتن به صفحه اصلی، صفحه کارا و تقویم تنها با یک کلیک؛
  • اضافه کردن و دسترسی به صفحه های مشخص شده و میانبرها.

فریدکمپ ویژگیای زیادی در نسخه رایگانش واسه شما فراهم می کنه. نرمی اون اجازه مدیریت پروژه ها رو در اندازه های مختلف فراهم می کنه. شما و اعضای تیم تون می تونین به این وسیله از راه سایت و تلفنای همراه اندروید و IOS دسترسی داشته باشین.

نسخه رایگان این وسیله تقریبا به همه نیازای شما و اعضای تیم تون جواب می ده. اما اگه به فایلایی با اندازه بزرگ تر، کامل سازی خدمات یا پشتیبانی از داده ها نیاز دارین باید نسخه پولی این وسیله رو بخرین.



جلسات کاری رو تبدیل به وسیله موفقیت خود کنین


دیدگاهتان را بنویسید