Posted on

شرکت خودروسازی سوبارو اجازه نداد که باران پروژه اش رو در پیست اتومبیل رانی نوربرگرینگ آلمان متوقف کنه و تازگیا تونسته در مدت زمان ۷ دقیقه ماموریت خود رو به اتمام رسونده و جایگاه سریع ترین سدان چهار درب رو به چنگ آورد.

با وجود شکست این شرکت خودروسازی ژاپنی در اولین تلاش واسه تصرف این نتیجه، آخرسر تلاش به سبک ژاپنی نتیجه داد و حالا یکی از جذاب ترین خودروهای اسپرت جهان می تونه به داشتن لقب سریعترین سدان هم افتخار کنه.

در واقع این رکورد که مقدار دقیق اون ۶ دقیقه و ۵۷.۵ ثانیه واسه سدانای چهار دربه، به وسیله خودرویی سوبارو WRX STI از نوع RA NBR SPECIAL به ثبت رسیده.

این زمان با رکوردی که به وسیله پورشه اسپایدر ۹۱۸ زده شده تقریبا مشابه بوده و فقط نیم ثانیه با این سوپر اسپرت فوق گرون فرق داره. پورشه اسپایدر ۹۱۸ یه سوپر اسپورت قوی در کلاس رودستر و بسیار محبوبه.

Subie قول داده که یه ویدیو از چگونگی این رکورد گیری منتشر کنه و ما با شور و شوق خیلی زیاد منتظر منتشر کردن اون هستیم.

به خاطر روشن شدن جریان بهتره که مروری بر مدل NBR Special داشته باشیم. NBR Special یه نوع مدل تولید انبوه نیس، بلکه یه نمونه تیونینگ شده به وسیله گروه پرودرایو بر مبنای ۲۰۱۷ WRX STI هستش که از موتور باکسر چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوچارجر بهره میگیره و می تونه نیروی به قدرت ۶۰۰ اسب بخار رو (۴۷۴ کیلووات) تولید کنه.

این خودرو دقیقا همون وسیله نقلیه ایه که سوبارو از اون واسه رکورد زنی در پیست Isle of Man TT و صعود در گروه سریع ترینا در جشنواره سرعت گودوود استفاده کرده.

در آخرین نسخه از این خودرو که در اون تلاش بر افزایش اندازه تکامل بوده ما تماشاگر اضافه شدن یه پکیج مخصوص به خاطر تقویت هندلینگ خودرو هستیم که شامل قطعات آیرودینامیکی هم می شه.

رسانه های فعال در بخش خودرو بسیار علاقه دارن تا رکوردگیری سوبارو رو هرچه زودتر گزارش داده و اخبار مربوط به اونو در اختیار عموم بذارن.

می گن با وجود آمادگی نسبی تیم سوبارو واسه انجام این رکوردگیری طبیعت دست از همکاری کشیده و با بارش باران شرایط سختی در این پیست به وجود اومده.

با در نظر گرفتن این شرایط پیش بینی میشه که بهترین زمان این رکورد گیری در حدود هشت دقیقه باشه اما سوبارو تونسته این زمان رو به کمتر از ۷ دقیقه کم کنه.

پانصد نسخه از مدل جاده رو نمونه RA این خودرو در طول فصل اول سال ۲۰۱۸ در آمریکا در دسترس میشه. اگه این خودروها مشخصات و لوازم نمونه رکورد گیری رو به همراه خود نداشته باشه، مدل داغتر و خروجی STI با موتور توربوشارژ صاف چهار سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب بخار (۲۳۱ کیلووات) و به حجم ۲.۵ لیتر در دسترس میشه.

جعبه دنده این خودرو هم a short-throw shifter و با یه سری اصلاحات نسبی واسه دنده سه همراه بوده و به لطف کمک فنرهای بیلشتین و اصلاح و بهینه سازی کنترل پویا خودرو، هندلینگ این مدل زیاد شده و با نصب یه کاپوت و بال عقبی فیبرکربنی وزن خودرو هم نسبت به مدل تولیدی کمتر شده.