Posted on

آرامش کمردرد Low-Back-Pain

مشکل بسیار شایعیه و بسیاری به دنبال راهی واسه آرامش اون می گردند. در زیر با روش های آرامش کمردرد آشنا می شید:

۱.رژیم متوازن داشته باشین

بعضی غذاها دارای خاصیت ضدالتهابی هستن که می تونه بهچای سبز کمک کنه. غذاهای دوستدار کمر شامل گیلاس، روغن زیتون، ماهی سالمون، ماهی تن، گردو، اجناس سویا، آجیل، چای سبز، ماهی اسقومری و زنجبیل می شه. در طرف دیگه، بعضی غذاها باعث افزایش درد می شن، از جمله: غذاهای فرآوری شده، روغن آفتابگردان، مارگارین و کالاهایی که شامل فروکتوز شربت ذرت و چربی های ترانس هستن.

۲.بذارین خورشید بدرخشه

کمبود ویتامین دی، مشهور به ویتامین خورشید، می تونه در کمر درد سهم داشته باشه. تو یه تحقیق، بیشتر از ۸۰ درصد از افراد بین ۱۵ تا ۵۲ سال که دچار درد طولانی کمر بودن، کمبود ویتامین دی داشتن.

۳.حواستون به کیف پولتون باشه

نشستن روی یه کیف پول چاق و چله در کل روز، ستون فقرات رو دچار اشکال کرده و می تونه باعث فشرده شدن یه عصب حیاتی در باسن شه. این می تونه منتهی به التهاب اون عصب شه. این مشکل اونقدر در بین مردان شایعه که نام خاص خود رو داره: نئوروپاتی کیف پول.

۴.دما رو بالا ببرین

وقتی که دچار کمردرد می شید، تلاش کنین به جای ایبوپروفن و پاراستامول، با گرم کننده های پوشیدنی درد رو کم کنین. این پَده ها تا حدود ۸ ساعت، دمایی ۴۰ درجه ای رو واسه اون ناحیه جفت و جور می بیارن. هم اینکه تحقیقات نشون میدن که این کار بیشتر از به کار گیری مسکنهای بدون نیاز به نسخه، می تونه به کاهش درد کمک کنه و هم اینکه موندگاری آثار اون بیشتر هم هست.

۵.حواستون به پاهاتون باشه

وقتی که پشت میز می نشینید، با به کار گیری زیرپایی یا چیزی مثل یه کتاب شرایطی بسازین تا زانوهاتون یکم بالاتر از لگن قرار گیرد تا فشار روی قسمت پایینی کمر کم بشه.

روشی موثر واسه خلاص شدن از کمردرد

چیجوری درد لگن رو درمان کنیم؟

فرادید کمردرد