Posted on

knock-out-back-pain

کمردرد ً با شکل های جور واجور مسکن گیاهی و شیمیایی آرامش نمیابد، شما راهکارهای زیادی واسه آرامش دادن به دردهایی مثل کمردرد دارین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ درد یه موضوع شخصیه. آزمایش خون یا اسکن نمی تونه وجود درد و حسی که در شما هست رو تشخیص بده. چیزی که ممکنه درد یه فرد رو آرامش دهد ممکنه در شما کارساز و به درد بخور نباشه. این موضوع بدین خاطره که درد در همه افراد برابر نیس. مثل حس گرمی یا سرحالی، درد چیزیه که در مغز و براساس اطلاعات حسی که از بدن دریافت می کنه ایجاد می شه. فاکتورهای زیادی تعداد دردهایی که بوسیله مغز دریافت می شه رو تحت تاثیر خود قرار میده. اضطراب، خستگی و حتی انتظار درد می تونه این حس رو افزایش یا کم کنه. روشای زیادی واسه آرامش درد هست. بیشتر این روش ها هیچ ارتباطی با مصرف قرصای مسکن ندارن. در این مقاله می خوایم به همین موضوع بپردازیم.

زمان خود رو با دوستانتون بگذرونین:

تنها بودن می تونه حس درد رو در شما بیشتر کنه.وقتی که با دوستای خود رابطه برقرار می کنین ترشح اندورفین در مغز زیاد میشه. همونطور که میدونید اندورفین یه ماده شیمیایی خوبه که می تونه فعالیتا رو در مرکز مغز آروم سازه و همین امر باعث بهتر شدن درد شما می شه. بخاطر این وقتی که در کنار دوستان صمیمی خود هستین حس درد کمتر به سراغتون می اید. از طرف دیگه جدا شدن از جامعه باعث بدتر شدن کمردرد می شه و می تونه حال شما رو بدتر سازه.

بخندین:

خندیدن هم یکی از کاهندهای قوی درد در آدم هاست. تحقیقات انجام شده نشون میده که خندیدن در کنار دوستان، تماشای فیلم های سرگرم کننده، تعریف کردن یه جوک و موارد این چنینی می تونه درد رو کمتر کنه. در این شرایط هم سطح اندورفین زیاد میشه.

ماساژی رو زمانبندی کنین:

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشون میده که ماساژ دادن می تونه درد رو کمتر کنه یا دست کم درک ادما از درد رو کم کنه. گیرنده های فشار که در پوست شما هست به لمس کردن بقیه افراد جواب می دهد. اینکار از راه فعالسازی عصب واگ در مغز انجام می شه. فعالیتای زیاد شده در عصب واگ می تونه استرس رو آرامش ببخشد. کاهش استرس باعث کاهش درد می شه.

تمرینات ورزشی رو یادتون نره:

مطالعه انجام شده نشون می دهد یه تمرین ایروبیک ۲۵ دقیقه ای مثل دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن می تونه حس درد رو تا ۲۸ درصد کم کنه. چه به کمردرد گرفتار باشین یا از یه درد طولانی مثل فیبرومیالژیا رنج ببرین، تمرینات ورزشی می تونه به درد بخور و کمک کننده باشه. یه مطالعه در رابطه که در مجله Pain منتشر شده نشون میده ورزشکاران نسبت به بقیه افراد تحمل و ایستادگی بیشتری در برابر درد دارن. این تیم مطالعاتی بیان کرده که انجام تمرینات ورزشی می تونه گیرنده های اپیوئید رو فعال سازه که همین امر باعث بهتر شدن درد می شه. بیشتر داروهای بدون نسخه و مسکنای تجویز شده هم باعث فعالسازی سیستم اپیوئیدی شما می شه. البته واسه شروع ورزش با یه دکتر متخصص مشورت کنین تا حرکات ورزشی مناسب شما رو معرفی کنه.

کششای مختلفی رو امتحان کنین:

مطالعه انجام شده نشون میده که انجام تمرینات یوگا یا بقیه کششا در هفته می تونه کمردرد شما رو بهتر کنه. در این مطالعه افراد تقریبا ۵۵ دقیقه در هفته تمرینات کششی رو انجام دادن. نویسندگان این مطالعه می گن که بخش ذهنی یوگا می تونه درد فیزیکی رو بهتر کنه.

روشی موثر واسه خلاص شدن از کمردرد

چیجوری درد لگن رو درمان کنیم؟

درمان خونگی ستون فقرات مجله سلامت کمردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *