سئو

آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان و نکات مربوط به آن

در این مقاله قصد داریم به آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان بپردازیم. امروزه بسیاری از امورات جهان ما از راه اینترنت میگذرد بسیاری از کسانی که خواستار دریافت خدمات هستند به جستجو در گوگل میپردازند؛ چرا که با این کار به سادگی امکان یافتن راه های رسیدن به آدرس مورد نظر را با استفاده از گوگل مپ خواهند داشت.

این برنامه با در نظر گرفتن مسائل مختلف کوتاه ترین راه رسیدن به مقصد را به فرد نشان میدهد و با استفاده از آن به آسانی امکان پیدا کردن آدرس در مسیرهایی که شخص حتی یک بار هم در آنها حضور نداشته است وجود دارد. به همین دلیل است که آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان برای شما مفید واقع خواهد شد. زیرا با این کار کسانی که دریافت کننده خدمات شما هستند به دلیل نداشتن آدرس و یا بلد نبودن مسیر تسلیم نمیشوند.

ثبت آدرس در گوگل مشتریان بیشتری برای شما به همراه می آورد

در سرویس امکان درج آدرس، شماره تلفن، عکس و حتی ارائه توضیحی مختصر درباره کسب و کار یا فعالیت تان را خواهید داشت. این مسئله میتواند روی مقبولیت بیشتر شما در حوزه فعالیتی تان تاثیر مثبت داشته باشد و حتی مشتریان بیشتری را برای شما به همراه بیاورد.

با استفاده از سرویس جستجوی محلی گوگل مپ کسانی که در نزدیکی شما هستند میتوانند به محل فعالیت تان دسترسی داشته باشند. در یک کلام آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان هم کار شما و هم کار مشتریان تان را راحت میکند.

این کار با تمام مزایایی که دارد کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارد. فراموش نکنید که وجه تمایز بین معمولی و حرفه ای را جزئیات مشخص میکند. پس برای یادگیری آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان در ادامه همراه ما باشید.

ثبت نقشه روی گوگل

برای این کار لازم است ابتدا یک حساب کاربری گوگل داشته باشید. حساب کاربری گوگل در واقع همان حساب ایمیلی است که در گوگل به ثبت رسانده اید. وارد حساب کاربری گوگل شوید تا این موتور جستجو امکان لینک کردن فرد و آدرس را داشته باشد. پس از ورود به حساب کاربری در یک تب جدید عبارت گوگل مپ را جستجو کنید. توجه داشته باشید که تب مربوط به ورود به حساب کاربری را نبندید.

از میان گزینه های پیشنهادی وارد سایت به نشانی شوید. اگر مرحله قبل را انجام نداده اید و وارد حساب کاربری تان نشده اید در این قسمت نیز میتوانید به حساب کاربری گوگل (جیمیل) وارد شوید. در مرحله بعدی لازم است از قسمت جستجو آدرس مورد نظرتان را وارد کنید. در این قسمت الزامی برای وارد کردن آدرس دقیق وجود ندارد. کافیست اطلاعات لازم را به گوگل مپ برای یافتن آدرس ارائه نمایید.

اگر در محلی که قصد ثبت آن را دارید هستید میتوانید از GPS دستگاه با روشن کردن لوکیشن استفاده نمایید. زمانی که به حوالی آدرس مورد نظرتان نزدیک شدید از میان گزینه هایی که در منوی سرچ برای شما باز شده است گزینه ‘افزودن یک مکان گم شده’ یا جا افتاده (add a missing place) را انتخاب نمایید. این گزینه برای کامل تر نمودن هرچه بیشتر گوگل مپ در نظر گرفته شده است.

  • برای درج آدرس در گوگل باید در این منو نام، مکان و دسته را وارد نمایید:

نام میتواند همان نامی باشد که کسب و کار شما با آن شناخته میشود؛ بهتر است در عین خلاصه بودن کامل و بیانگر نوع کسب و کار باشد. این که مکان مورد نظر شما در کدام دسته قرار دارد نیز باید حتما درج شود. در این قسمت و با کلیک روی بخش مربوطه منویی در اختیار شما قرار میگیرد. این منو مواردی چون غذا و نوشیدنی، خرید، منطقه مسکونی، آموزشی و … را شامل میشود.

  • در قسمت بعدی لازم است آدرس به صورت دقیق درج شود. برای این کار میتوان از نقشه نیز استفاده نمود؛

این سه قسمت بخش های اصلی هستند و با علامت * اهمیت آن ها مشخص شده است. به این معنی که بدون پر نمودن این قسمت ها امکان ثبت آدرس وجود ندارد. البته برای درج آدرس میتوانید بخش های دیگری را نیز اضافه نمایید. اضافه نمودن این بخش ها هیچ ضرورتی ندارد اما میتواند در افزایش مشتریان و مقبولیت نزد آن ها موثر باشد.

  • اولین قسمت مربوط به ساعت کاری است؛

در این قسمت میتوانید ساعات کاری مرکز را وارد نمایید. دانستن ساعت کاری برای مراجعه کنندگان اهمیت زیادی دارد و به آن ها اجازه برنامه ریزی و اطلاع از برنامه های شما را خواهد داد.

  • قسمت بعد مربوط به افزودن شماره تماس است:

در این قسمت تنها امکان افزودن یک شماره تلفن را دارید پس بهتر است شماره ای درج شود که در تمام ساعات امکان پاسخگویی داشته باشد. برخی از از یک شماره تلفن گویا برای این بخش استفاده میکنند.

  • قسمت بعد مربوط به افزودن آدرس است:

در قسمت بعدی میتوانید آدرس وب سایت را قرار دهید تا مشتریان با مراجعه به آن با حوزه فعالیتی و خدماتی که ارائه میدهید آشنا شوند.

  • بخش بعدی به افزودن تاریخ افتتاح اختصاص دارد:

با ثبت تاریخ میتوان افراد را از قدمت و تجربه کسب و کار مطمئن نمود تا اعتماد بیشتری حاصل شود. قسمت آخر مربوط به افزودن عکس است. عکس هایی با کیفیت و گویا ثبت نمایید. یک عکس میتواند چندین برابر بیشتر از متن تاثیر گذار باشد. این عکس برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود. البته تکمیل تمام این موارد ضروری نیست و شما حتی بدون درج این بخش های متوانید آدرس تان را در گوگل به ثبت برسانید.

اگر شما مالک کسب و کار درج شده هستید میتوانید از بخش ادعای مالکیت کسب و کار به کامل تر نمودن آدرس بپردازید. گوگل خط و مشی رازداری را برای اطلاعات مربوط به این قسمت نیز رعایت میکند. در منوی متحرک جستجو گزینه های افزودن کسب و کار و افزودن برچسب نیز وجود دارند که میتوانید از آن ها استفاده نمایید.

نکات قابل توجه در آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان

بهتر است برای ساده تر کردن مراحل زبان فارسی انتخاب شود؛ البته استفاده از زبان انگلیسی هم مشکلی پیش نمی آورد. همچنین توجه کنید که آدرس و محل مشخص شده روی نقشه دقیق باشد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید. با ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان برای آن که بتوانید نام برند، شرکت و یا مغازه تان را در صفحه نتایج جستجو ببینید نیاز به داشتن سایت نیست.

این روش میتواند حتی برای معرفی و افزایش مشتری های شما نیز کارآمد باشد. امروزه بیشتر تلفن های همراه و رایانه های رومیزی مجهز به مکان یاب هستند؛ استفاده از این قابلیت کار را برای شما راحت تر خواهد کرد. در قسمت آدرس (یا مکان) یک آدرس یادداشت شده است؛ این آدرس را گوگل بر اساس لوکیشن انتخابی شما درج نموده است.

حتی اگر آدرس پستی شما با این آدرس متفاوت است این بخش را تغییر ندهید.:

ایجاد تغییر در این بخش ممکن است مکان اشتباهی را روی نقشه به ثبت برساند. گاه ممکن است بنا به دلایلی آدرس به درستی ثبت نشود و یا بعد ها تغییراتی در محل مغازه، شرکت و یا آموزشگاه شما به وجود بیاید. در این شرایط باید به ویرایش (ادیت) آدرس درج شده بپردازید. وجود این بخش سبب شده است تا کار با گوگل مپ راحتتر شود. در این قسمت علاوه بر نمایه کسب و کار خودتان امکان تصحیح کسب و کار محلی دیگران را نیز خواهید داشت.

توجه کنید که حساب کاربری شما در گوگل باید ایمیل فعالی داشته باشد تا بتوانید ایمیلی که نتیجه را به اطلاع تان میرساند دریافت نمایید. از زمان ثبت آدرس از چند ساعت تا چند روز زمان لازم است تا ایمیل نتیجه برای شما ارسال شود.امیدواریم مقاله آموزش ثبت آدرس در نقشه گوگل و نمایش در سرچ گوگل رایگان برای شما مفید واقع شده باشد.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید