سئو

آیا به طراحی لوگو کابینت سازی نیاز داریم؟

مقدمه

در عصر ما تغییردکوراسیون و خرید لوازم منزل زیبا و لوکس به یک عادت تبدیل شده است دیگر مردم فقط قانع به داشتن یک سرپناه و محیط امن برای زندگی نیستند بلکه از خانه و محیط کار توقعات بیشماری دارند و حتی بسیاری از افراد طراح دکوراسیون برای این امور استخدام می کنند! کابینت های آشپزخانه و اتاق نه تنها زیبایی زیادی به خانه می‌بخشند بلکه باعث می‌شوند بسیاری از وسایل مهم، ظروف و مواد غذایی را در آنها نگهداری کنیم.

کابینت ساز ها امروزه از روش های خلاقانه، مدرن و ویژه استفاده می‌کنند و در بازار تقریبا بسیار پررقیبی قرار دارند! و اگر شما نیز یک کابینت سازی دارید یا صاحب شرکتی هستید که محصولات دکوراسیون و کابینت سازی ارائه می‌دهد پس برای عقب نیفتادن از رقبا بجز کیفیت و قیمت مناسب محصولاتتان باید اقدامات مهمی برای برندسازی و بازاریابی انجام دهید وگرنه به هیچ وجه در این بازار دوام نخواهید آورد.

یکی از اقدامات بسیار مهم برندسازی و بازاریابی و تبلیغ برای شما کابینت سازی است لوگو، آرم یا نشانه نمادی است نمایندگی شما را زمانی که نیستید به عهده می‌گیرد!! در واقع چهره برند شما همان لوگو است و طراحی لوگو کابینت سازی می‌تواند نه تنها شما را از رقیبان متمایز کند بلکه به شما اعتبار ویژه‌ای ببخشد و به خوبی معرفی‌اتان کند. در این مقاله قصد داریم که از اهمیت طراحی لوگو کابینت سازی بگوییم و اینکه یک لوگوی مربوط به کابینت سازی باید چگونه باشد. با ما همراه شوید.

اهمیت طراحی لوگو کابینت سازی

1. هر محصولی که طراحی کنید به نام خودتان ثبت می‌شود!

تصور کنید که شرکت یا کارگاه کابینت سازی شما در کارشان بسیار خبره هستند و کابینت هایی خاص و با کیفیت طراحی می‌کنند شما کابینت های آشپزخانه یک خانه بزرگ و زیبا را می‌سازید و لوگوی خود را روی آن ثبت می‌کنید هر کس که کابینت با کیفیت، خلاقانه و خاص شما را ببیند با آن لوگو می‌تواند بفهمد که این طراحی از آن شماست نه هیچکدام از دیگر کارگاه ها یا شرکت ها!

مسلما اعتبار شما نزد فرد بیننده بیشتر می‌شود در واقع هر محصولی که اختراع کنید یا کمی در آن نوآوری داشته باشید فقط کافی است لوگوی خودتان را روی آن ثبت کنید این لوگو برای شما شهرت می‌آورد و برندتان را با ارزش تر می‌کند!

2. لوگو یک پیام رسان قدرتمند نیز است!

حتما با شنیدن واژه پیام رسان به یاد تلگرام() و واتس اپ() می افتید اما جدا از این دو نرم افزار دوست داشتنی هر کسب و کاری باید ابزار هایی داشته باشد که پیام و ارزش هایی که کسب و کار می‌سازد را به گوش مخاطبین برساند. یک لوگوی خوب دقیقا چنین کاری انجام می‌دهد تمام نکات مثبت، ارزش ها و یا خلاقیت های شما را به مخاطبین نشان می‌دهد.

به خصوص اگر شعاری برای کسب و کار خود انتخاب کرده‌ باشید که نشان دهنده موارد مهمی باشد که آنها را در کار رعایت می‌کنید و در راستای مشتری مداری آنها را قبول دارید. در هر صورت نقش طراحی لوگو کابینت سازی در رساندن پیام اصلی کار شما نقش بسیار مهمی است و باید حتما به طراحتان بگویید که تمام حواسش به مشتری مداری و حفظ ارزش های شما در طراحی لوگو داشته باشد.

3. لوگو می‌تواند مردم را نسبت به کسب و کار شما کنجکاو کند

بار های در اهمیت طراحی لوگو به این موضوع اشاره شده است که یک لوگوی خوب و مناسب باعث می‌شود مردم به دانستن بیشتر از کسب و کارتان علاقه مند شوند و حتما به دیدن محصولاتتان بیایند. طراحی لوگو کابینت سازی باید این قدرت را داشته باشد که زیبایی، کارایی و استحکام محصولات شما را نشان دهد تا مردم دوست داشته باشند که سری به محصولات شما بزنند.

4. رنگ بندی لوگو می‌تواند ذهنیت مشتری را کنترل کند

به احتمال زیاد از تاثیر رنگ ها آگاه هستید و یک رنگ خاص را دوست دارید اگر نه باید به شما بگوییم رنگ ها تاثیر فوق العاده ای روی روان بشر دارند و حتی می‌توانند ما را خوشحال تر یا غمگین تر بکنند! یک طراح گرافیک خوب حتما رنگ مرتبط به کسب و کارتان را برای طراحی لوگو کابینت سازی استفاده می‌کند. هرگز این اشتباه را نکنید که رنگی که دوستش دارید یا فکر می‌کنید به طراحی شما بیشتر می‌آید را انتخاب کنید.

هر چند شما باید لوگویتان را دوست داشته باشید و دخیل دادن سلیقه‌اتان کار اشتباهی نیست اما رنگ لوگو باید با اصول روانشناسی، دقت، موقعیت مکانی و توجه به تاثیرش انتخاب شود نه سلیقه فردی! رنگ بندی لوگوی می‌تواند ذهنیت مشتری را نسبت به شما شکل دهد مثلا اینکه آیا حرفه‌ای هستید یا نه و اینکه از نظر او حرفه‌ای به شما می‌آیید یا نه یکی از مهمترین فواید طراحی لوگو کابینت سازی همین است تشکیل ذهنیت مشتری از شما!

5. لوگو یک زبان بصری مناسب است

لوگوی شما قرار است که روی کارت ویزیتتان قرار گیرد که این کارت ویزیت را با ارزش تر می‌کند و یک عنصر بصری مناسب را به آن اضافه می‌کند همچنین لوگوی رو بنر ها، پوستر ها، بروشور ها و بیلبورد های تبلیغاتی خواهد رفت و به متن شما جذابیت بیشتری می‌بخشد بحث فقط این نیست که لوگو قرار است شما را از بقیه کابینت سازی ها جدا کند.

بلکه بحث این است که برای تمام متن های تبلیغاتی تان یک عنصر بصری مرتبط نیاز دارید و یا برای شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید باید یک لوگو داشته باشید که مردم بدانند این کانال متعلق به برند شماست! در کل لوگو مانند یک تصویر خوب می‌ماند که عکاسش خودتان بوده‌اید و هر جایی می‌تواند با افتخار این تصویر را نشان دهید!!

6. طراحی لوگو کابینت سازی می‌تواند احساس زیبایی کار شما را به مشتری انتقال دهد

حقیقت این است که ما تقریبا تمامی کارها را برای احساسات خود انجام می‌دهیم، احساس لذت، احساس امید، احساس علاقه، احساس تنفر، احساس شادی و … وقتی لوگوی داشته باشید که اصول زیبایی در آن به کار رفته باشد بصورت غیر مستقیم به مشتری این احساس را منتقل می‌کنید که کابینت های آنها نیز به همان شکوه و زیبایی خواهند بود و آنها قرار است هر لحظه از وجود آن کابینت ها لذت ببرند و به دیگران بابت داشتن آنها فخر بفروشند.

ما برای احساسات زندگی می‌کنیم و اگر لوگوی شما این احساسات را به مشتری منتقل نکند حتی وجودش مضر هم هست! پس مراقب احساسات مشتریانتان باشید چرا که این مورد بسیار حساسی است برخی از کسب و کار های با طراحی لوگو با نرم افزار های کم کیفیت موبایلی و استفاده از لوگوی های دیگران با نام خودشان و یا داشتن لوگویی غیر استاندارد نه تنها مشتریان را جذب نمی‌کنند بلکه به مشتریان این احساس منتقل می‌شود که مسخره شده اند و این کسب و کار هیچ احترامی برای هوش آنها قائل نیست!

تحلیل طراحی یک لوگوی مربوط به کابینت سازی

قصد داریم طراحی لوگو کابینت سازی که در بالا مشاهده می‌کنید را تحلیل کنیم در ابتدا باید بگوییم ظاهر لوگو بسیار ساده است و فقط از یک رنگ در طراحی آن استفاده شده است این حرفه‌ای بودن طراح لوگو را می‌رساند چرا که یک لوگوی عالی ساده است و فورا در خاطر افراد ثبت می‌شود و در عوض یک لوگو با طراحی بد زیادی به زیبایی آن از طریق شلوغ کردنش بها داده شده است و به سادگی قابل شناسایی نیست!

این لوگو در واقع لوگو تایپ است یعنی لوگویی که با تایپ حروف ساخته شده است بصورت بسیار هوشمندانه در طراحی لوگو نام شرکت به شکل کابینت های مختلف ساخته شده است (اگر خوب به تصویر لوگو دقت کنید می‌توانید حروف MKR را که نام شرکت است می‌توانید ببینید) این لوگو را به راحتی می‌توانید روی اجزای MDF، اجزای فلزی و شیشه‌ای کابینت ها ثبت کنید.

تصویر لوگو فقط با مستطیل و مربع به شکلی سه بعدی ساخته شده است و بسیار زیبا نیز است که این مفاهیم را به ذهن مخاطب منتقل می‌کند که این کسب و کار می‌تواند به شکلی دقیق، زیبا و به سادگی بهترین کابینت ها را برایتان بسازد همانطور که در ساخت تصویر لوگو این اعمال انجام شده است!

می‌رسیم به قسمت بسیار مهم هر لوگو یعنی فونت لوگو در این طراحی لوگو فونت انتخاب شده بسیار زیبا و دوستانه است هر چند طراح می‌توانست از فونت هایی استفاده کند که یادآوری کنده کاری های روی چوب باشد (چرا که اکثر کابینت های مدرن و امروزی با چوب ساخته می‌شوند) تا مخاطب زحمتی که بابت طراحی کابینت کشیده می‌شود را درک کند اما همین فونت زیبا و استاندارد به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

سخن پایانی ما اینکه طراحی لوگو کابینت سازی را جدی بگیرید چرا که بازار پررقابت و فقط کسب و کارهایی که علم بازاریابی را جدی بگیرند می‌تواند شاهد پیشرفت باشند طراحی لوگو می‌تواند قدم های شما در راه بازاریابی را سرعت ببخشد و اینکه اینکار به مشتری نشان می‌دهد که شما برای او ارزش قائل هستید و تمام تلاشتان را برای ارائه بهترین خدمات به او می‌کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید