سئو

آیا می توانیم از چند تگ h1 در سئو استفاده کنیم؟

تگ h1 در گوگل یک روش عالی برای ساختار بخشیدن به یک صفحه است، به طوری که کاربران و موتورهای جستجو می‌توانند درک کنند که کدام قسمت از یک صفحه با عناوین مختلف از هم جدا شده اند. داشتن چندین تگ h1 موجود در یک صفحه کاملا طبیعی و قابل انتظار است. قرار نیست تا فقط 1 یا 2 مورد از این تگ را برای سئو داخل یک صفحه منظور کنیم. عدد و رقم مشخصی برای تعیین بهینگی و مفید بودن وجود این تگ در صفحه از نظر گوگل وجود ندارد. سایت شما می تواند با یک یا 5 تگ h1 در سئو بهینه باشد.

اهمیت تگ h1 در سئو سایت برای گوگل چیست؟

اما معنی این تفسیر چیست؟ به دلایل زیادی ایده پیروی از اصول تگ H1 در سئو وجود دارد، اما اگر شما از بیشتر دستورالعمل های دقیق H1 پیروی کنید ، گوگل تنها برای درک معنا و موضوع صفحه و محتوای شما از این تگ h1 در سئو استفاده می کند؛ نه کمتر و نه بیشتر. پس اهمیت وجود این تگ به این معناست و قرار نیست تا با کمک قوانین و تکنیک های مرتبط با این تگ به بهینگی کامل محتوا دست پیدا کنیم. با این حال، در صورتیکه از وجود این تگ غافل شوید عملاً کمکی به این بهینگی هم نخواهید کرد.

بهبود محتوا با توجه به تگ h1 در سئو

به عنوان یک قاعده سرانگشتی کلمات کلیدی بلند و یا طولانی، کاندیداهای خوبی برای استفاده در تگ H1 در سئو و دیگر عناوین هستند. برای کمک به بهتر شدن محتوا و تگ h1 انتخابی تان، عنوان های خود را خیلی طولانی انتخاب نکنید. از عناوین کوتاه اما توصیفی استفاده کنید و آن را به 65 کاراکتر خلاصه کنید.

برای بهبود قابلیت دسترسی از تگ h1 استفاده کنید.

ساختار عنوان برای دسترسی نیز مهم است، به خصوص برای افرادی که نمی توانند موضوع مطالب و محتوای آن را متوجه شوند. با کمک تگ h1 در سئو، یک خواننده می تواند ساختار مقاله را درک کند. خوانندگان صفحه نمایش چنین میانبرهایی را برای پرش از یک سرصفحه به دیگری استفاده می کنند، بنابراین تگ h1 برای ناوبری سایت هم استفاده می شود.

قوانین تگ h1 در سئو سایت

قصد کاربر هنگام جستجو یک کلمه را فراموش نکنید. اگر این تگ با انتظارات کاربر مطابقت نداشته باشد، آن‌ها ممکن است وب سایت شما را ترک کنند و حتی محتویات آن را هم نخوانند. اگر این اتفاق بیفتد شما تنها مشتریان و یا خوانندگان احتمالی خود را از دست نمی‌دهید، این نیز برای سئو هم بد است. این رفتار کاربران در حین بازدید از یک وب سایت به نتایج جستجو برمی گردد، زیرا آن‌ها از دیدن محتوای آن صفحه به مقصود اصلی خود نمی سرند و این موضوع می تواند بر رنکینگ شما در بلند مدت تاثیر منفی بگذارد. پس به کاربران آن چیزی را ارائه دهید که می خواهند ببینند.

تگ هدینگ را با تگ h1 برای سئو اشتباه نگیرید.

تفاوت اصلی بین تگ هدینگ صفحه و یک تگ h۱ این است که عنوان صفحه در پنجره مرورگر نمایش داده می‌شود و در حالی که تگ h۱ تنها در خود صفحه نمایش داده می‌شود. در نتیجه بسیاری از افراد گمان می کنند که عنوان نمایش داده در صفحه همان هندیگ صفحه می باشد؛ در صورتی که اگر یک صفحه جدید رندوم در یک سایت را باز کنید متوجه میشوید که عنوان صفحه با عنوان محتوای درج شده در آن می تواند متفاوت باشد ( برای درک بهتر به تصویر زیر رجوع کنید).


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا

تولید محتوای با کیفیت

هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوای تخصصی

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید