سئو

الگوریتم هیلتاپ (تپه) گوگل چیست؟ با دانلود PDF

عناوین مطالب

در سال ۲۰۰۳، الگوریتمی به نام تپه (google hilltop algorithm) توسط گوگل معرفی شد که این الگوریتم برای موتورهای جستجو و همچنین سئو مهم بود. به طوریکه بعد از گذشت ۱۷ سال از انتشار آن، همچنان تاثیرات خود را در بهینه سازی سایت میگذارد. شخصی که خود را به عنوان کارشناس سئو معرفی می کند، نیاز دارد اطلاعاتی درباره انواع الگوریتم ها به خصوص الگوریتم هیلتاپ بدست آورد، برای آشنایی با این الگوریتم رتبه دهی، همراه ویکی دمی باشید.

الگوریتم hilltop چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

هدف اصلی الگوریتم hilltop شناسایی صفحات معتبر است تا بتواند بر اساس لیاقتشان به آن ها رتبه دهد. Hilltop algorithm، از جمله الگوریتم هایی است که با همکاری pagerank به شناسایی صفحات خبره و متخصص و دارای اعتبار می پردازد.

نحوه شناسایی Hilltop، به این گونه است که ابتدا صفحات معتبر را شناسایی می کند و سپس به آن ها برچسب “ِExpert pages” میزند. منظور از صفحات متخصص، صفحاتی هستند که دارای موضوع و عنوان خاص بوده و به دیگر وب سایت ها لینک می شوند. بعد از انتخاب صفحات expert، گوگل به شناسایی سایت ها با توجه به کیفیت بالا، جهت رتبه بندی می پردازد.

فرض میکنیم که تعداد و کیفیت منابعی که به آن صفحه اشاره دارد، از نظر کیفیت بسیار معتبر است. در حالت کلی، انتخاب سایت های مرجع و متخصص که به کاربران در رسیدن به اهدافشان کمک کند، از مهمترین هدف های الگوریتم تپه است.

الگوریتم های connectivity، به الگوریتم هایی که بر پایه لینک هستند، اشاره دارد، مثال خوبی که می توان برای آن ذکر کرد، PageRank می باشد. با استفاده از pagerank، می توان صفحات را از نظر کیفیت بررسی کرد و به آن ها رتبه داد. الگوریتم هیلتاپ به کمک پیج رنک می آید تا صفحات خبره را به منظور افزایش رتبه در موتورهای جستجو، محدود نماید. به صورت کلی، hilltop به ترسیم سایت هایی می پردازد تا استخری از صفحات متخصص و خبره را برای موضوعات خاص و nich سازماندهی نماید.

عملکرد الگوریتم هیل تاپ (Hilltop) چگونه است ؟

به صورت کلی، hilltop به ترسیم سایت هایی می پردازد تا استخری از صفحات متخصص و خبره را برای موضوعات خاص و Nich سازماندهی نماید.

الگوریتم HillTop چگونه بر سئو تاثیر میگذارد؟

با گذشت سال ها، pagerank بسیار شبیه به الگوریتم گوگل هیلتاپ شد. قبل از اینکه الگوریتم تپه توسط گوگل معرفی شود، google از انواع دیگری از الگوریتم ها برای اعتبارسنجی صفحات و پیدا کردن صفحات متخصص استفاده کرده بود.

در واقع این الگوریتم برای تقویت مفهومی از سایت های معتبر روی کار آمده است و سئو (SEO) هم فرایندی است که با استفاده از آن می توان صفحاتی از سایت را که دارای اعتبار هستند را به جایگاه و رتبه بالاتری انتقال داد.

“این بسیار مهم است که با دقت بسیاری به لینک سازی بپردازید”. این جمله به وبمستران و کارشناسان سئو اشاره دارد که به هنگام لینک سازی بین دامین ها دقت کافی داشته باشند تا مبادا دچار پنالتی گوگل شوند. هرچند این مجازات امکان دارد بین hilltop algorithm و دیگر الگوریتم ها تغییر کند، اما سایت هایی که بخواهند خلاف این الگوریتم لینکی بسازند یا آن را دور بزنند، دچار جریمه می شوند.

آیا الگوریتم هیلتاپ در حال حاضر مهم است؟

بعضی از مردم شاید اعتراض داشته باشند که الگوریتم تپه، دیگر به سئو و بهینه سازی سایت ها بستگی ندارد. به هرحال، این بسیار مهم است که بدانید یک الگوریتم چطور کار می کند که تا شما بتوانید زیرساخت سئویی یک سایت را توسعه دهید. اگر نگاه بهتر به این الگوریتم گوگل داشته باشیم، همه چیز به داشتن UX (تجربه کاربری) بر می گردد. به هرحال، لینک ها همیشه مهم بوده اند و تاثیر به سزایی در افزایش جایگاه و رتبه یک سایت می گذارند. برای اینکه یک بازاریاب سئو خوب شوید، بهترین کار پیروی کردن از الگوریتم هایی است که توسط گوگل ارائه شده است، چون این الگوریتم ها به شما در بدست آوردن اکتشافات و دستاوردها کمک می کند.

چطور یک سایت را برای هیلتاپ بهینه نماییم؟

مهمترین راز در الگوریتم تپه، کشف صفحات متخصص و خبره است. برای آنکه نسبت به دیگران متفاوت تر باشید، باید از استراتژی بهتری برای لینک بیلدینگ استفاده نمایید که در ادامه نکات مهمی را به شما ارائه میدهیم:

۱. با شناسایی سایت های معتبر شروع کنید.

آسانترین راه برای شناسایی سایت ها، پیروی کردن نتایج جستجو است که از لیست های معتبر لینک تشکیل شده است. Site links، اولین لینک هایی هستند که شما در گوگل به جستجوی مطلبی می پردازید. شما باید از ارتباط آن لینک ها با سایت خود اطمینان داشته باشید. سپس، راه هایی از لینک سازی به آن ها مانند بررسی محصولات و یا ارتباط های جعلی را ترسیم نمایید.

۲. ترکیب کردن site link profile

گوگل تعداد زیادی از لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد. حال، اگر سایت شما یک سایت مرجع و متخصص باشد که دارای seed links و اعتبار است، به نظر گوگل مشکوک میرسد؛ بنابراین، شما نیاز دارید، لینک های جدید را از سایت هایی که اعتبار کمتری دارند، دریافت نمایید تا تمامی لینک ها طبیعی به نظر برسند.

۳. شبکه ای از کاربران و سایت ها

یکی از بهترین روش هایی که می توان برای گرفتن لینک های معتبر انجام داد، تعامل برقرار کردن با شبکه ای از مردم است که راحت تر بتوان در سایت های آن ها لینک سازی انجام داد. بعضی از سایت ها یک دایرکتوری قوی از لینک ها هستند که می توانید از آن ها لینک های معتبر دریافت نمایید. پس برای دریافت لینک های طبیعی از موسسات و سازمان ها، بهتر است که به چنین دایرکتوری هایی مراجعه نمایید.

۴. لینک های معتبر رقبا را بدست آورید

برای بدست آوردن لینک های معتبر، شما می توانید رقبای خود را دنبال نمایید تا ببینید که آن ها از چه لینک هایی استفاده کرده اند و شما در استفاده از آن کوتاهی کرده اید. شما برای دستیابی به چنین لینک هایی می توانید از ابزارهای آنالیز و استخراج بک لینک ها استفاده نمایید. نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که لینک های شما باید به سایت و صفحه ای که قصد لینک سازی در آن را دارید، مرتبط باشد.

تفاوت الگوریتم Hilltop و PageRank

تفاوت اصلی الگوریتم Hilltop با الگوریتم PageRank‌ در این است که الگوریتم پیج‌رنک در سرتاسر وب به دنبال نتایج می‌گردد و آن‌ها را رتبه بندی می‌کند ولی در الگوریتم هیلتاپ ابتدا به سراغ صفحات تخصصی و معتبر می‌رود. بنابراین الگوریتم Hilltop به جای جست‌وجو در کل وب تنها به سراغ سایت‌هایی می‌رود که توسط سایت‌های متخصص لینک داده می‌شوند

سخن آخر

با وجودیکه الگوریتم های رتبه دهی، فرکانس های بسیار قوی منتشر می کنند، قدرت لینک های معتبر به سایت، باعث افزایش رتبه صفحه در نتایج جستجوی گوگل می شود. برای افزایش تنوع در سایت، باید سایت هایی با کیفیت بالا را شناسایی کنید. برای رشد سریعتر با الگوریتم hilltop، باید لینک هایی در کانال های بازاریابی مانند شبکه های اجتماعی،بازاریابی ایمیل و بازاریابی affiliate ایجاد کنید.

لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشورتی می توانید ضمن گذاشتن در دیدگاه، با شماره ۰۹۱۲۸۹۰۹۲۴۸ تماس حاصل نمایید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید