سئو

انکر تکست چیست و چه کمکی به سئو سایت می کند؟

نگاه به اسم زننده اش با نوشتار فارسی نکنید، انکرتکست برای خودش موهبتی است. با استفاده از این اسم زشت می توانید لینک ها را در متن خود جا بدهید تا هم کاربران بدانند که با کلیک کردن روی عبارتی خاص به صفحه ای مرتبط وصل می شوند. و هم موتورهای جستجو بفهمند که ارتباط صفحات شما چیست. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید تا به طور کامل بررسی کنیم انکر تکست چیست.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: معجزه لینک سازی داخلی در سئو چطور اتفاق می افتد؟

منظور از انکر تکست چیست؟

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

فایده انکر تکست چیست؟

با استفاده از انکرتکست شما می توانید به موتورهای جستجو کلمات کلیدی مهم سایت خود را نشان بدهید. اگر لینکی را همینطور خشک و خالی و بدون متن و به صورت URL در صفحه سایت تان قرار بدهید کمی جریان درک گوگل را دچار خلال کرده اید. چرا که وجود این متن به موتورهای جستجو کمک می کند بدانند کجای متن شما اهمیت بیشتری دارد و جز کلمات کلیدی مهم سایت تان است.

همه ما می دانیم که لینک و لینک سازی چقدر برای سئو اهمیت دارد. با لینک سازی داخلی شما ساختار سایت تان را برای گوگل روشن تر می کنید. متن انکر به گوگل کمک می کند این لینک های داخلی را بهتر درک کند.

اگر به مطالبی خارج از سایت خود لینک می دهید بازهم گوگل از متن انکرتکست شما به عنوان شاخصی برای موضوع صفحه مقصد استفاده می کند. بنابراین اگر مانند مثال «اینجا» موضوع صفحه با عبارت متن ارتباط نداشته باشد گوگل گیج می شود و نمی تواند برای آن کلمه رتبه بندی انجام بدهد.

علاوه بر این همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، متن پیوند برای کاربران شما نیز مهم است. و این متن محتوای لینک را برایشان روشن می کنید و به زبان آدمیزاد می گوید که کجا قرار است منتقل شوند.

انواع مختلف انکر تکست

این متن های لینک می توانند برای لینک های داخلی و خارجی استفاده شوند و از روش های مختلفی به محتوای شما پیوند داده شوند:

لینک برند: لینکی با نام تجاری برند شما مثلا، آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس.

خود URL: صرفا آدرس سایت شما بدون متن ، مانند https://yoast.com. در اکثر موارد مفید نیست.

نام سایت: به عنوان مثال Yoast.com نوشته شده است.

عنوان مقاله: مطابقت دقیق مقاله ، مانند انکر تکست چیست؟

کلمات کلیدی دقیق: کلمه کلیدی / عبارت کلیدی شما به عنوان انکر انتخاب شود.

کلمات کلیدی تا حدی منطبق: می توانید با استفاده از انواع کلمات کلیدی مورد نظر خود ، یک لینک قابل خواندن ایجاد کنید.

کلمات کلیدی مرتبط: مطابقت مستقیم ندارد بلکه کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی است که با کلمه اصلی ارتباط نزدیک دارد.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

چطور انکرتکست بهتری ایجاد کنیم؟

بهتر است برای نوشتن انکرتکست خوب نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. یک جریان طبیعی ایجاد کنید

به طور کلی نوشتن باید جریان طبیعی داشته باشد. همین مورد برای متن های پیوندی نیز صادق است. هنگام افزودن پیوندها ، اطمینان حاصل کنید که آن ها با بقیه متن ها متناسب باشند. این طور نگاه کنید که اگر در تلاش برای جا دادن یک لینک در یک جمله هستید و هی فکر می کنید چطور آن جا جور درش بیاورید احتمالا لینک تان متعلق به آن جا نیست. همیشه یادتان باشد که حتی هدف موتورهای جستجو هم از بررسی هایشان، جلب رضایت کاربر است. پس سعی کنید متن تان پیش از هرچیز دیگری برای کاربران قابل فهم باشد.

یعنی در روند عادی یک متن که به سادگی خوانده می شود لینک را قرار دهید.

  1. متن انکر را با محتوایی که به آن پیوند می دهید مطابقت دهید

  1. خوانندگان خود را فریب ندهید

درست است که شما نیاز دارید روی برخی کلمات کلیدی تان تاکید کنید و به گوگل اهمیت آن ها را نشان بدهید. اما باید حواستان باشد هول بودن خودتان را اشتباهی نشان ندهید. اگر متنی که می نویسید با موضوع صفحه لینک همخوانی نداشته باشد بیشتر مجرم به نظر می رسید.

آن لطیفه بی مزه قدیمی را شنیده بودید که یک نفر چاقو توی هندوانه فرو می کند و می گوید : «خدا کنه توش موز باشه؟» این کار همینقدر برای موتورهای جستجو بی مزه و آزاردهنده است.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

4- روشن کنید متن پیوند قابل کلیک است

اگر این همه زحمت می کشید و انکر تکست می سازید و آخر نه رنگ آن و نه نشانه های ظاهری دیگرش نشان نمی دهند که این یک لینک قابل کلیک است، متاسفانه تمام زحمت تان هدر رفته است. یادتان باشد که بیشتر کاربران شما عادت دارند لینک ها را به رنگ آبی یا یک خط زیر آن ببینند. اگر نمی خواهید از این دو شناسه هم استفاده کنید اشکالی ندارد. فقط این متن را از باقی تمایز بدهید و مطمئن شوید کاربر می فهمد که لینک است.

  1. کل عبارت کلیدی خود را در نقل قول قرار دهید

بگذارید بگوییم شما در حال نوشتن مقاله ای با عبارت کلیدی تمرکز دم طولانی هستید “یادگیری نحوه گره زدن”. اگر از هر کلمه ای از عبارت اصلی تمرکز در متن پیوند استفاده می کنید ، ممکن است از Yoast SEO بازخورد دریافت کنید و به شما توصیه کند آن را تغییر دهید. برای جلوگیری از دریافت گلوله قرمز برای عبارت کلیدی تمرکز در بررسی پیوند ، می توانید کل عبارت کلیدی را به صورت نقل قول قرار دهید ، بنابراین تحلیل فقط به جای کلمات منفرد ، با کل عبارت مطابقت دارد

چطور در وردپرس انکر تکست وارد کنیم؟

جمع بندی

در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس با این که انکر تکست چیست و چطور کار می کند آشنا شدید. اگر هرجای این مقاله برایتان سوال برانگیز بود می توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما سوال بپرسید و پاسخ بگیرید. فراموش نکنید که همواره و برای تمامی خدمات سئو از جمله سئو در مشهد می توانید روی همکاری تاس حساب کنید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید