سئو

بازاریابی گوگل: آشنایی با سه راه برای بهبود سئو

عناوین مطالب

خیلی از افرادی که دارای یک کسب و کاری می باشند،حتما دارای یک سایت بوده اند. خیلی از بیزینس ها، برای همان سایت که نشانگر شخصیت و اعتبار یک شرکت است، هزینه های هنگفتی از نظر طراحی سایت، تبلیغات ادوردز و …می کنند. البته افرادی که با دانش سئو و بهینه سازی سایت آشنایی دارند، می دانند که باید بعد از طراحی، به بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو بپردازند. همانطور که میدانید، سئو بسیار دیربازده بوده ولی با یک پشتیبانی عالی، می تواند سایت شما را در رتبه های خوبی قرار دهد. قطعا برای اینکه ترافیک سایت شما زیاد شود، راه های گوناگونی مانند شبکه های اجتماعی و تبلیغات ادوردز وجود دارد؛ اما همه اینها موقتی بوده و تاثیر seo بر روی سایت شما بیشتر بوده است و حتی از نظر مالی نیز، مقرون به صرفه تر است. در حالت کلی، با استفاده از بهینه سازی سایت، می توانید ترافیک ارگانیک را روانه سایت خود نمایید که عموما نیمی از جستجوهای گوگل و مراجعه به سایت ها،از طریق همین سئو می باشد. اگرچه برای به دست آوردن بیشترین بهره از سئو، مهم است که در بالای جدیدترین به روزرسانی های جستجوی Google باشید اما، گوگل اعلام کرده است که ما در گوگل، در حدود 7000 وب سایت داریم که توسط صدها تیم محصول و بازاریابی در سراسر جهان مدیریت می شوند. هر روز بیش از 200 تغییر در این وب سایت ها اعمال می شود که همه آنها به طور بالقوه می توانند بر SEO سایت تأثیر بگذارند. وقتی نوبت به چگونگی نمایش سایت های Google در جستجو می رسد، آنها مانند هر سایت دیگری در وب، تحت درمان قرار می گیرند و تیم های ما همان دستورالعمل های خارجی ارائه شده به مدیران وب را دنبال می کنند. به همین دلیل، گوگل به ایجاد استراتژی منسجم سئو وب سایت ها پرداخته است تا با هر تغییری بتواند سایت ها را مجاب به تغییر و بهبود نماید. اما سه راهی که برای سئو باید درنظر گرفته شود، به شرح زیر است:

1. برای نتایج بزرگ جستجوگرها، از همان ابتدا شروع کنید

ممکن است ساده به نظر برسد اما، تمرکز روی تغییرات کوچک و افزایشی در استراتژی کلی سئو وب سایت، واقعاً می تواند با گذشت زمان، سود قابل توجهی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر مطابق با الگوریتم های گوگل و تکنیک های سئو حرکت کنید، می توانید به نتایج فوق العاده ای در زمینه رشد و افزایش ترافیک ارگانیک نائل آیید. این تغییرات می تواند، بهبود سئوی داخلی یا گذاشتن یک محتوای کاربر پسند نیز باشد. برای آنکه بدانید اوضاع سایت شما الان در چه وضعیتی قرار گرفته است و یا اینکه کاربران به دنبال چه موضوعاتی هستند، می توانید به ابزار خود گوگل به نام URL Search Console مراجعه کنید.

2. از تغییرات نترسید،آنها را در آغوش بگیرید

ویژگی های جستجو همیشه در حال پیشرفت هستند تا مرتبط ترین محتوا را برای کاربران نشان دهند و با تغییر رفتار آنها همراه شوند. به عنوان مثال ، امروزه بیش از 50٪ از ترافیک وب سایت، از طریق تلفن همراه حاصل می شود و جستجوی Google با پیشرفت های جدیدی مانند AMP و Progressive Web Apps ، به سرعت در حال رشد می باشد. تحت تأثیر قرار گرفتن این تغییرات آسان است، اما در داخل متوجه شده ایم که هرچه بیشتر آنها را در آغوش بگیریم و با آنها در ستیز باشیم ، نتایج سئو ما بهتر است. به عنوان مثال ، سال گذشته ما برای رفع یکسری از مشکلات و افزایش ترافیک، ترجیح دادیم که از AMP برای نمایش بهتر در موبایل استفاده نماییم که همین امر، باعث شد که ترافیک ما به صورت چشمگیری افزایش یابد. همانطور که میدانید استفاده از amp باعث افزایش سرعت سایت در موبایل شده و کار را برای کاربران موبایلی نیز راحت تر می کند.

3. در صورت امکان، ادغام کنید

ایجاد چندین وب سایت برای محتواهایی که مشابه باشند که با هدف قرار دادن در پروفایل های مختلف مشتری یا مناطق جغرافیایی است، می تواند وسوسه انگیز باشد. در واقع، انجام این کار شاید برای شما سودهایی را به همراه داشته باشد اما همانطور که می دانید، داشتن محتواهای تکراری، نه تنها کاربر را بیشتر گیج می کند، بلکه برای موتورهای جستجو هم گیج کننده خواهد بود. اگر شما دارای چند سایت با محتواهای مشابه هستید، بهتر است که ان ها را ادغام کنید تا هم از گیج شدن کاربران و موتورهای جستجو جلوگیری کرده باشید و هم اینکه رتبه سایت خود را افزایش دهید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید