سئو

بررسی کلمات کلیدی و ساخت کلمه کلیدی برای بهبود سئوی سایت

کلمات کلیدی درواقع همان کلمه ها و عبارت هایی هستند که کاربران در اینترنت و مخصوصاً موتور جست و جوی گوگل آن‌ها را جست و جو می‌کنند. هر عبارتی که در گوگل جست و جو شود حکم کلمه کلیدی را خواهد داشت. برخی از افراد از قبل نمونه هایی از این کلمات را در ذهن خود دارند و از آن‌ها برای سایت های خود استفاده می‌کنند اما برای سایت‌های دیگر ممکن است که کلمه کلیدی خاصی به ذهن مدیران سایت‌ها نرسد در این صورت از چه کلمه ای به عنوان کلمه کلیدی استفاده می‌شود؟

برای پیدا کردن کلمات کلیدی از ابزار های مختلفی می توان استفاده کرد. با این حال بهترین پیدا کردن این کلمات به تنهایی کافی نیست. درواقع شما باید بدانید که این کلمات اصلاً جست و جو می‌شود و ین کاربران اینترنت استفاده می‌شوند یا خیر! برای این کار شما از ابزار های گوگل استفاده می کنید. در این رابطه گوگل یکی از بهترین ابزارهای خود را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده است.

کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

برای اینکه بتوانید از کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل استفاده کنید باید آن‌ها را دسته بندی و تفکیک کنید ممکن است در یک موضوع چندین کلمه و عبارت استفاده شود. در این حالت باید به دنبال بهترین کلمه ها باشید.

برای استفاده از کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل شما باید پر کاربرد ترین آن‌ها را پیدا کرده و بر اساس آن‌هایی خود را تهیه و تنظیم کنید. این کار برای افراد عادی و مدیران عادی وب سایت‌ها بسیار دشوار است اما افراد حرفه ای و وب مستر ها به راحتی می توانند از ابزار ها و با استفاده از قدرت تحلیل خود به بهترین وجامع ترین مورد در خصوص کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل دست پیدا کنند.

برجسته ترین کلمات در گوگل

برای استفاده از برجسته ترین کلمات در گوگل شما باید از ابزارهای گوگل ترند استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کنید که بهترین کلمه ها را پیدا کنید. استفاده از ابزار گوگل برای پیدا کردن برجسته ترین کلمات در گوگل می تواند به شما کمک کند تا ی محتوای خود را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید.

کلمه کلیدی اختصاصی

به یاد داشته باشید که با استفاده از برجسته ترین کلمات در گوگل می‌توانید برای کاربران تهیه کنید. با این کار جذب مخاطب در سایت شما سریع‌تر انجام خواهد شد.

ساخت کلمات کلیدی

برای ساخت کلمات کلیدی شما باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید. اولین نکته این است که ساخت کلمات کلیدی کار آسانی نیست. برای انتخاب کلمات باید دقت زیادی به خرج دهید. در هنگام ساخت این‌گونه کلمات موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

  • در ساخت کلمات کلیدی از کلمات عامیانه استفاده نکنید.

  • ساخت کلمات کلیدی باید به حالت نوشتاری کلمه دقت کنید. برخی کلمه ها ممکن است به چند صورت نوشته شوند، وجود فاصله و نیم فاصله ها را دقت کنید. کاربران تقریباً به صورت 100 درصدی از نیم فاصله استفاده نمی‌کنند

  • ساخت کلمات کلیدی به املای مشابه کلمات و یا حروف سخت استفاده شده در آن‌ها دقت کنید. هر کلمه کلید یکه خاص و منحصر به فرد باشد قابلیت استفاده در سایت را ندارد.

  • در هنگام ساخت کلمات کلیدی برای سایت خود به این نکته توجه کنید که بتونید برای این کلمه کنید. کلماتی که امکان تولید محتوا ندارند به سختی می توانند به رتبه های بالا در گوگل دست پیدا کنند.

کلمات کلیدی فارسی

به این نکته باید توجه داشته باشید که کاربران اینترنت تقریباً 90 درصد جست و جو های خود را به زبان فارسی انجام می دهند. به همین دلیل باید از کلمات کلیدی فارسی در سئوی سایت خود استفاده کنید. با این کار جامعه بازدیدکننده های سایت شما افراد فارسی زبان در داخل ایران و حتی خارج از ایران خواهند بود.

آمار سرچ کلمات در گوگل

آمار سرچ کلمات در گوگل به شما این کمک را می کند که کلمات کلیدی سایت خود را متناسب با مقدار جست و جوی کلمات بهینه سازی کنید. این کار به این معنی است که هر چه در جامعه آماری شما از کلمات کلیدی خاصی بیشتر استفاده شود به این معنی است که مخاطبین بیشتری دارد.

بهبود کلمات کلیدی سایت

استفاده از آمار سرچ کلمات در گوگل برای بهبود کلمات کلیدی سایت امروزه یکی از متداول ترین روش ها برای به دست آوردن بهترین کلمه کلیدی برای سایت است. شما می توانید به راحتی از ابزار گوگل ترند برای به دست آوردن آمار سرچ کلمات در گوگل استفاده کنید.

بیشترین کلمات فارسی جستجو شده در گوگل

بیشترین کلمات فارسی جستجو شده در گوگل را نیز می توان با استفاده از ابزار گوگل ترند به دست آورد. شما همچنین می توانید به راحتی بر اساس استان ها نیز این بررسی را انجام دهید. در گوگل ترند شما باید کشور مورد نظر را ایران قرار دهید و سپس به راحتی بیشترین کلمات فارسی جستجو شده در گوگل را بدست بیاورید. البته ابزار ها و سایت‌های دیگر نیز برای این کار وجود دارند که شما می توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

تعداد سرچ کلمات در گوگل

برای اینکه تعداد سرچ کلمات در گوگل را بدست بیاورید باید از ابزار گوگل ترند استفاده کنید. در این ابزار شما می توانید کلمه مد نظر خود را در کادر جست و جو قرار دهید و مقدار تعداد سرچ کلمات در گوگل در یک منطقه و کشور خاص را به دست بیاورید. فرقی نمی کند که کلمه فارسی باشد یا انگلیسی شما به راحتی می توانید با استفاده از این ابزار تعداد سرچ کلمات در گوگل را به دست بیاورید. شما همچنین می توانید بازه زمانی خود را از سه ماه گذشته تا چند سال گذشته تغییر دهید تا بتوانید داده های آماری بهتری از کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل به دست بیاورید.

آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

آنالیز کلمات کلیدی در گوگل () به شما کمک می کند که بهترین کلمه را برای فعالیت و کسب و کار خود انتخاب کنید. درواقع آنالیز کلمات کلیدی در گوگل به شما کمک می‌کنند که از بین کلمات کلید با تعداد جست و جوی بالا بهتری کلمه را انتخاب کنید. ممکن است برخی کلمات در بعضی فصل ها بیشتر جست و جو شوند؛

اما کلماتی به عنوان کلمات کلیدی مهم برای سایت‌ها تلقی می‌شود که در تمام فصول سال از آن‌ها استفاده شود. شما به راحتی می توانید از ابزار گوگل ترند برای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل استفاده کنید. برای این کار باید در قسمت add a search Item در بالای صفحه کلیک کرده و کلمات کلیدی مد نظر برای آنالیز را وارد کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید