سئو

بهینه سازی شبکه های اجتماعی با افزونه Yoast SEO

مقدمه

در واقع افزونه Yoast SEO وب سایت وردپرسی را برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کند. و به جرات می توان گفت که این کار را به خوبی انجام می دهد. نوع بهینه سازی شبکه های اجتماعی فنی و محتوایی می باشد اما بهینه سازی SEO مهم تر از بهینه سازی محتوا است.

وب سایت شما به لینک هایی نیاز دارد که کاربر را به آن صفحه هدایت کنند و بهترین راه برای این کار اینست که وب سایت شما باید نقل محافل کاربران باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی یک ترفند عالی برای مطرح شدن است. افزونه ما به شما در بهینه سازی شبکه های اجتماعی نیز کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه نمایید.

در ادامه این مقاله ما خواهیم گفت که چگونه می توان محتوای پست های خود را برای انتشار در فیس بوک () و توییتر() بهینه کرد و افزونه ما چه کمکی در این زمینه می تواند به شما بکند. همچنین در انتها یک ویدیو هم در مورد بهینه سازی شبکه های اجتماعی توسط افزونه Yoast SEO وجود دارد و به طور خلاصه درباره شبکه اجتماعی و نحوه استفاده از آن نیز صحبت خواهیم کرد.

فیس بوک

10 سال پیش بود که فیس بوک OpenGraph را به عنوان راهکاری برای تعیین عناصر محتوای شما هنگام اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی معرفی کرد. OpenGraph فیس بوک توسط شبکه های اجتماعی مختلف و همچنین موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. اما دلیل اصلی معرفی آن مربوط به بهینه سازی شبکه های اجتماعی خصوصا فیس بوک است. OpenGraph در فیس بوک به طور مستمر در حال رشد و پیشرفت است اما اصول استفاده از آن ساده است. کافی است از چند قطعه متادیتا استفاده کنید:

متن شما چه نوع محتوایی است؟

محل انتشار آن کجاست؟

URL متعارف صفحه چیست؟

نام سایت و عنوان صفحه چیست؟

محتوای صفحه مربوط به چیست؟

هنگام اشتراک این پست در فیس بوک ، کدام تصویر و یا تصاویر باید نشان داده شود؟

پیش نمایش فیس بوک در Yoast SEO

اگر از ابزار بهینه سازی شبکه های اجتماعی در افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، هنگام به اشتراک گذاشتن آدرس اینترنتی پست یا صفحه مورد نظر، پست فیس بوک شما مانند شکل زیر نمایش داده می شود:

چه کارهایی نیاز است تا انجام دهید؟

ابتدا به قسمت SEO → Social و سپس سربرگ Account بروید و حساب های مرتبط با شبکه های اجتماعی خود را تکمیل کنید.

پس از آن ، به قسمت SEO → Social و سربرگ Facebook رفته و مطمئن شوید گزینه OpenGraph هم فعال است.

در ادامه اگر می خواهید حساب فیس بوک خود را با وب سایت خود مرتبط کنید ، باید مراحل مربوط به آن را در این مقاله دنبال کنید پس از آن حساب کاربری وردپرس خود رفته و اتصالی به حساب کاربری فیس بوک خود اضافه کنید. پس از انجام مراحل فوق فراموش نکنید که قابلیت ‘Follow’ را در Facebook فعال کنید.

OpenGraph برای محتوای ویدئو

توییتر

عملکرد افزونه ما در توییتر کاملا مشابه Facebook بوده و نام این افزونه Twitter Cards است. اما پارامترهای توییتر درمقایسه با OpenGraph فیسبوک کمتر است:

نوع محتوا، تصویر، شرح محتوا، حساب توییتر سایت / ناشر، حساب توییتر نویسنده، نام دامنه برای نشان دادن در توییتر، پیش نمایش توییتر در Yoast SEO

در ادامه مثالی از اینکه Tweet شما با افزوده شدن همه متادیتای مورد نیاز توسط پلاگین ما به چه شکلی در خواهد آمد را مشاهده می کنید:

چه کاری نیاز است تا انجام دهید؟

با رفتن به قسمت SEO → Social و کلیک روی برگه Twitter مطمئن شوید که داده های متا برای Twitter وجود دارد. در ادامه شما باید دو مقدار را در قسمت تنظیمات پر کنید:

حساب توییتر سایت ، که می توانید در قسمت SEO → Social page زیر مجموعه Account تکمیل کنید.

حساب کاربری توییتر نویسنده ، که در قسمت نمایه وردپرس تکمیل می شود.

در مورد شبکه اجتماعی پینترست چطور؟

Pinterest’s Rich Pins امکان استفاده از OpenGraph را فراهم می کند. برای ایجاد یک متاداده غنی باید متغیرهایی مانند نام محصول ، در دسترس بودن ، قیمت را به محتوا یا پست خود اضافه کنید. از آنجا که بهینه سازی شبکه های اجتماعی نظیر پینترست عمدتا برای فروش محصولات انجام می شود ما ویژگی هایی را برای ایجاد متادیتای غنی به پلاگین Yoast WooCommerce SEO اضافه کرده ایم.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی را خودکار کنید

جمع بندی و نتیجه گیری درباره بهینه سازی شبکه های اجتماعی

خب تنها کاری که می ماند اینست که برای بهینه سازی شبکه های اجتماعی از افزونه Yoast SEO استفاده کنید. انجام آن کار خیلی سختی نبوده و فقط چند دقیقه از وقت شما را می گیرد ولی بعدا می توانید از مزایای بیشمار آن بهره ببرید.

منابع:

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید